دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران:
نیازمند آمار واحد در حوزه آسیب‌های کودکان هستیم/ نگاه سطحی به حقوق کودک، دغدغه‌ها را بیشتر می‌کند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه آمارهای مربوط به کودکان بزه‌دیده، از سوی مراجع مختلف، متفاوت است، گفت: اگر یک مدیر بخواهد مشکل را تلطیف کند ابتدا باید ببیند کدام درست است؟ لذا نیاز به یک آمار واحد داریم که بتوانیم برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم.

به گزارش آوای خزر، حسین حسن‌نژاد در نشست تخصصی حقوق کودک و شهروندی که با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برگزار شد، با اشاره به فعالیت سمن‌ها که برخاسته از نگاه مردم برای حل مشکلات عموم است، این مجموعه‌های مردم‌نهاد را مداخله‌گر و در عین حال مطالبه‌گر برای حقوق شهروندی توصیف کرد که سخن مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند.

وی با اشاره به موضوع نشست، با طرح این سوال که آیا کاری که کودکان در کنار خانواده برای معاش انجام می‌دهند تهدید است یا فرصت، و آیا به انسجام خانواده کمک می‌کند یا خیر؟ بیان کرد: اگر می‌خواهیم با رویکرد فرهنگی و اجتماعی این مسائل ر حل کنیم، ابتدا باید یک تحلیل واحد و یک نگاه روشن به موضوع داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه در طرح ساماندهی کودکان موفق نبوده‌ایم، افزود: متعاقب این عدم تحقق، انواع آسیب‌های اجتماعی را داریم و اکنون درباره آن به بحث و گفت‌وگو نشسته‌ایم.

حسن‌نژاد معتقد است که برخی از حرف‌های گفتنی بیان نمی‌شود و نسبت به برخی موضوعات نیز دغدغه نداریم، ما امروز با یک جامعه و خانواده‌های کم‌تحمل مواجه هستیم که مباحث حوزه کودک را جدی نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه برخی از مفاهیم کاملا عوض شده‌اند و اینکه کودک‌آزاری تنها "تنبیه" نیست، افزود: اکنون مشکل جدی در حوزه فرهنگ نسبت به برخی تعابیر داریم در حالیکه باید در فضای فرهنگی واژه‎هایی چون"اجازه"، "قیم"، "ولی" مشخص باشد، برداشت‌های ما از این مباحث بعضا با روح تعالیم سازگاری ندارد و باید برداشت‌ها صحیح باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، جدی‌ترین مشکل ما با سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی این است که مسائل را سطحی می‌بینیم و سطحی تصمیم می‌گیریم و مشکلات و دغدغه‌ها بیشتر می‌شود.

حسن‌نژاد با اشاره به موضوع حقوق کودک گفت: وقتی از حقوق کودک حرف می‌زنیم و مکانیزم‌های قانونی برای اجرا و الزام آن داریم باید براساس آن اقدام کنیم و از غفلت بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه هنوز روی فهم مسئله با هم اختلاف نظر داریم، ادامه داد: باید شعاع دید ما همطراز باشد و اگر تا دیروز نگاه سطحی به حقوق کودک داشتیم؛ امروز باید جدی‌تر وارد بحث شویم.

حسن‌نژاد در پایان گفت: آمارهای مربوط به کودکان خیابانی و کار، بازمانده از تحصیل و کودک‌آزاری از سوی مراجع مختلف، متفاوت است و اگر یک مدیر بخواهد مشکل را تلطیف کند ابتدا باید ببیند کدام درست است؟ لذا نیاز به یک آمار واحد داریم که بتوانیم برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری بهتری داشته باشیم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار