دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
نیویورک تایمز:
نیویورک تایمز در گزارشی به خروج ترامپ از سوریه پرداخت و نوشت: رامپ به پوتین اجازه داد دولت سوریه را پیروز کند - ترامپ به پوتین اجازه قدرت بیشتر در سوریه را داد به ایران فرصتی برای گسترش نفوذ خود را بخشید. آمریکا این امکان را به ایران داد تا از سوریه به عنوان سکویی برای حمله به اسرائیل استفاده کند.

به گزارش آوای خزر به نقل از نیویورک تایمز، داعش دشمن مشترک عراق، روسیه، حزب الله، بشار اسد و ایران  بود.
آمریکا با شکست داعش فشار زیادی را از شانه‌های ایران، بشار اسد، حزب الله و روسیه برداشت و به آنها اجازه قدرت گرفتن و گسترش قدرت خود را داد. 

«جان آرکیلا» ، استاد دانشکده نیروی دریایی ایالات متحده گفت: داعش همیشه در  سوریه و عراق مشکل بود و ما باید با آنها متفاوت رفتار می‌کردیم. اما ما در سوریه بعد از شکست داعش غیرمسئولانه و بدون تفکر عمل کردیم. 

وی افزود: ما می‌توانستیم از کردها محافظت کنیم و روس‌ها، ایرانیان ، حزب الله و اسد را مجبور کنیم که داعش را در آنجا نابود کنند. اما ما بدون اندیشه عمل کردیم. ما در قبال کمک‌هایی که کردها برای شکست داعش به ما کردند از آنها حمایت نکردیم. ما روسیه، ایران، حزب‌الله و اسد را از یک فشار بزرگ رهایی بخشیدیم و آنها را توانمند کردیم. آنچه واقعا دیوانه‌کننده است این است - ما این کار را به صورت رایگان انجام دادیم! ما حتی برای متحدان کرد خود در  سوریه خواستار استقلال نبودیم.

استاد دانشکده نیروی دریایی ایالات متحده هم چنین گفت: من برای کردها نگران هستم. ترامپ به پوتین اجازه داد دولت سوریه را پیروز کند - ترامپ به پوتین اجازه قدرت بیشتر در سوریه را داد به ایران فرصتی برای گسترش نفوذ خود را بخشید. ما این امکان را به ایران دادیم تا از سوریه به عنوان سکویی برای حمله به اسرائیل استفاده کند.

ترامپ فکر می کند دور شدن از کردها یک استراتژی است. اما این یعنی ما احتمال احیای داعش را بالا بردیم و زنان و کودکان کرد را در مقابل داعش تنها گذاشتیم.

این یعنی اینکه ما این پیام را به کردها دادیم؛خودتان مراقب خودتان باشید آمریکا دیگر پشت شما نیست. اگر روسیه و ایران نیز قدرت خود را تثبیت کنند و شما را آزار دهند، آمریکا کاری نمی‌تواند انجام دهد.

ترامپ بهتر است مواظب باشد این تصمیم باعث جهانی با ثبات و امن نمی‌شود. تنها باعث می‌شود اعتبار سیاست خارجی ترامپ تضعیف شود.

انتهای پیام/1000

برچسب ها: ایران ، روسیه ، سوریه ، آمریکا ، ترامپ
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار