دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق بازرگانی مازندران:
یک‌بار برای همیشه مشکل سوخت صنعت طیور مازندران حل شود
رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: سه سال است که درگیر سهمیه تخصیصی سوخت بخش طیور استان هستیم، هر سال جلسه برگزار و قول هایی داده می‌شود اما مشکل همچنان پابرجاست، از مسئولان تقاضا داریم که یک بار برای همیشه مشکل سوخت صنعت طیور مازندران حل شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، امیر میران‌آملی صبح امروز شنبه چهارم آبان‌ماه در نشست تخصصی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی با اعلام اینکه در بخش سوخت صنعت طیور مشکلاتی وجود دارد که بیشتر مربوط به سامانه است، اظهار داشت: سهمیه ای که برای این استان در نظر گرفته شده، مطابق با نیاز مرغداران نیست و از طرفی چون خرید سوخت و حمل و نقل ماهانه است؛ اگر مرغدار به هر دلیلی نتوانست سهمیه خود را دریافت کند، نمی تواند در فرصت دیگری این سهمیه را بگیرد.

وی تأکید کرد: سهمیه تخصیصی سوخت برای مازندران کم است و نباید نسخه ای که برای تهران در نظر گرفته می شود برای 30 استان دیگر هم باشد.

میران آملی با اشاره به اینکه مازندران با تولید سالانه 200 هزار تن گوشت مرغ رتبه نخست را در این محصول دارد، افزود: برای تامین سوخت در سه ماهه زمستان مشکل داریم، سال گذشته نیز همین مشکلات بررسی شد و نتیجه ای نداشت علاوه بر اینکه در مجموع طی سه سال گذشته درگیر سهمیه تخصیصی هستیم و هنوز حل نشده است.

رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق مازندران با بیان اینکه ما تولیدکننده و سرباز نظام هستیم، گفت: باید نگاه جدی به بخش کشاورزی باشد و دغدغه فعالان اقتصادی در بخش تولید، تنها تولید باشد. باید یک بار برای همیشه مشکل سوخت حل شود.

این مسئول ادامه داد: در گذشته، واحدها را نسبت به ایجاد ظرفیت برای ذخیره سازی سوخت ملزم کرده بودند، تانکر ذخیره سوخت نصب شد تا در تابستان سهمیه ای را اختصاص بدهند اما اعلام کردند که سوخت ماهانه تعلق می گیرد و برای ذخیره، چیزی تعلق نمی‌گیرد.

میران تصریح کرد: واحدهای مرغداری بسیاری را در مناطق صعب العبور داریم و وقتی هوا سردتر شود، امکان حمل و نقل بسیار سخت می‌شود و تا مکاتبه با جهاد کشاورزی و شرکت نفت و تهران صورت بگیرد، ممکن است مرغداران دچار خسارت شوند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه مازندران رتبه نخست صنعت طیور کشور را دارد و بایستی توجه جدی به این موضوع شود، در رابطه با حل مشکلات توزیع سوخت، از شرکت‌های نفتی خواست تا با کمک تشکل های بخش کشاورزی ظرف دو هفته آینده سهمیه تخصیصی را با مستدلات به اتاق اعلام کنند تا موارد مورد نیاز در شورای گفتگو عنوان شود.

مهدی گلچوب افزود: اگر در سامانه مشکلی است باید بازنگری و رفع شود، تشکل ها نیز هر جایی با مشکل مواجه شدند اعلام کنند تا شبکه در ایامی که با پیک مواجه هستیم دچار اختلال نشود.

وی درباره مشکل توزیع سوخت، پیشنهاد داد که به عنوان نمونه دو شرکت سوخت در اختیار تولیدکنندگان باشد، برای مناطق صعب العبور شاید نیاز باشد که اتحادیه مرغداران یک ماشین 14 هزار لیتری دیگر را اضافه کند یا انجمن جوجه یکروزه تامین خودرو را برعهده بگیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: امکان تحقق یارانه سوخت در شرایط فعلی امکان ندارد. باید صرفه جویی و بهسازی در دستور کار قرار گیرد، می توان از محل تبصره 18 و سایر موارد یک عددی را برای تسهیلات ارزان قیمت جهت بهسازی و نوسازی واحدهای طیور در نظر گرفت.

به گزارش آوای خزر، در این نشست تخصصی، نمایندگان شرکت پایانه های نفتی ساری و چالوس نیز اعلام کردند که مشکلی در تأمین سوخت ندارند، دستورالعمل ها و سهمیه ها از تهران برای مناطق مختلف مشخص شده است.

همچنین در جلسه عنوان شد که تمهیداتی برای حمل و نقل سوخت به میزان کمتر از 19 هزار لیتر نیز اندیشیده شده، سوخت مستقیما بارگیری می شود و ماشین و تجهیزات لازم نیز آماده شده است.

در این نشست مقرر شد که جهاد کشاورزی و تشکل ها پیشنهاداتی را برای اصلاح سامانه، سهمیه و حمل و نقل سوخت، و نوسازی و بهسازی واحدهای مرغداری ارائه کنند تا در کارگروه مصوب و به تهران ارسال شود.

همچنین سهمیه سوخت که به دلیل تأخیر در حمل و نقل یا هر دلیلی دیگری دریافن نشده است؛ به مرغداران فرصت دیدگری داده شود که بتوانند سهمیه خود را دریافت کنند، این مشکلات در صورت امکان از سوی شرکت های نفت ساری و چالوس و یا در نهایت با رایزنی از مرکز حل شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار