دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا ستاد کل نیروهای مسلح در یادواره شهدای میانگله و چناربن نکا:
دشمنان اسلام قسم‌خورده هستند/ ایران در برابر مصیبت‌های تحمیلی، آبدیده‌تر شد
معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان ما قسم‌خورده هستند، گفت: ایران اسلامی در برابر مشکلات و مصیبت‌هایی که دشمنان تحمیل داشته‌اند، نتنها کمرش نشکست بلکه آبدیده‌تر شد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، سردار سرتیپ پاسدار مرتضی صفاری دوشنبه شب در یادواره شهدای روستای میانگله و چناربن با گرامیداشت یاد و نام شهدای اسلام، انقلاب و مدافعان حرم و به طور ویژه ۲۷ شهید روستای میانگله و چناربن بیان کرد: شهدا جایگاه خاصی دارند و براساس آیات و روایات خداوند آنها را در کنار انبیا، معصومین و صالحان قرار داده است.

وی افزود: جهاد، ایثار و شهادت از فرهنگ انقلاب اسلامی جدا نیست. اگر مسیری را که شهدا انتخاب کردند ما هم به همان مسیر برویم به عاقبت بخیری می رسیم.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: اگر چهارآیتم یا دستورالعمل جامع را در زندگی رعایت کنیم به شکوفایی می رسیم؛ صبر در کارها و استقامت، جهاد و صبر در مشکلات و مصائب، ارتباط با ائمه و تقوای الهی؛ و اگر خوب به این آیتمها نگاه کنیم می بینیم که شهدا مصداق این فضایل بودند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصیبت ها دشمنان ما هستند، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی های زیادی با نظام می شود و تحریم ها همچنان ادامه دارد، اکنون ترامپ رییس جمهور آمریکا می گوید و تاکید دارد که همه مشکلات را یکجا بر ایران نازل کنیم!

دشمنان اسلام قسم‌خورده هستند/ ایران در برابر مصیبت‌های تحمیلی، آبدیده‌تر شد

سردار صفاری با بیان اینکه دشمنان می خواهند همه جوره بر ایران فشار بیاورند تا به اهداف خود برسند، افزود:  دشمنان ما قسم خورده هستند اما ایران اسلامی تاکنون در برابر مشکلات و مصیبتها و جنگهایی که بر او تحمیل شد نه‌تنها کمرش نشکست؛ بلکه آبدیده تر شد.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به موضوع برجام و خروج آمریکا از آن گفت: در اردیبهشت ماه گذشته آمریکا از برجام خارج شد؛ دشمن بدعهدی کرد چون روحیه دشمن این است و می خواهد آقا بالای سر باشد. اروپا هم با آنهاست چون تفکراتشان یکسان است.

سردار صفاری با بیان اینکه باید در برابر این شرایط مقاومت داشته باشیم، افزود: ایران نیز در برابر بدعهدی براساس تعهدی که داده، گام به گام اقدام عملی انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن فهمیده است ایران یک قدرت منطقه ای دارد، گفت: ایران، مدافعان حرم و نیروهای حشدالشعبی وارد عمل  شده اند تا منطقه روی آرامش را ببیند.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اکنون دشمن به دنبال این است که برخورد روانی با ایران داشته باشد، لذا در فضای مجازی و در داخل کشور به دنبال جنگ روانی هستند تا از این طریق به اهداف خود برسند.

دشمنان اسلام قسم‌خورده هستند/ ایران در برابر مصیبت‌های تحمیلی، آبدیده‌تر شد

صفاری بیان کرد: دشمنی که تا دیروز صحبت از "بزن و در رو" داشت؛ می داند که دوران بزن و در رو تمام شده است،  گفتمان تغییر پیدا کرده و دشمن می گوید اگر ایران حرکتی داشته باشد ما هم اقدام می کنیم!

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت ولی فقیه در جامعه اسلامی بیان کرد: باید ارتباط خود را با ولی فقیه در زمان غیبت حفظ کنیم، مقام معظم رهبری چونان ناخدای کشتی است و تبعیت از او راه نجات است و هر کسی راهی غیر از این را دنبال کند، راه خلافی رفته است.

معاون قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: نباید به سخنان تهدیدآمیز دشمنان داخلی و خارجی توجهی کرد بلکه توجه ما باید به خدا، دوری از گناه، توجه به فرائض دینی و شهدا باشد.

به گزارش آوای خزر، در این مراسم، جمعی از خانواده های شهدا مورد تقدیر قرار گرفتند، آقایان موسوی و قاسمپور مداحی مراسم را اجرا کردند، جمعی از دانش آموزان نیز اجرای سرود داشتند و اجرای برنامه نیز برعهده آقای نظام اسلامی از مجریان ملی قرار گرفت.

سردار صفاری و هیات همراه، پیش از آغاز مراسم ابتدا با حضور در مزار شهدا یاد و نام این سرافرازان و افتخارآفرینان را گرامی داشتند، در ادامه نیز به دیدار خانواده شهدای مدافع حرم مشتاقی، سالخورده، فیروزآبادی، خانواده شهید دیودار رفتند و همچنین جویای احوال  یکی از اهالی روستای میانگله و چناربن شدند که در بستر بیماری قرار داشت.

اخبار مازندران

انتهای پیام/1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها