دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران:
بخش کشاورزی استعداد شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد را دارد/ برای کشاورز حرمت قائل باشیم
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه کشاورزی بیش از سایر بخش‌ها استعداد شکل‌گیری سمن‌ها را برای ترویج و آموزش دارد، از کشاورزی بویژه باغداری به عنوان فرصت و امتیاز مهمی جهت شکوفایی بخش گردشگری نام برد.

به گزارش آوای خزر از ساری، حسین حسن‌نژاد عصر روز چهارشنبه در آغاز به کار هفتمین جشنواره انار اشرف که در مجتمع هوتو شهیدآباد بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره انار اشرف در راستای توسعه بخش کشاورزی، فرصتی برای تبادل بین باغداران با سرمایه‌گذاران و علاقمندان به باغداری است و از طرفی اجرای برنامه‌هایی که با حضور هنرمندان تدارک دیده شده نیز در پر کردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط در جامعه اثرگذار است.

وی افزود: باید بتوانیم با رونق کشاورزی به سمت محصولاتی با کیفیت بهتر و افزایش حجم در هکتار برویم، همین نمایشگاه‌های عرضه و محصولات فرآوری شده انار، فرصت خوبی است برای نشست‌های ترویجی و علمی که در نتیجه به رونق بخش کشاورزی منتهی شود. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با طرح این سوال که ما چه تعریفی از قابلیت‌های گردشگری داریم، اشاره‌ای به غار هوتو، میانکاله، صفی‌آباد و سایر مناطق گردشگری بهشهر داشت که البته عنوان مناطق گردشگری بر آنها کاملا درست است اما به طور قطع، جشنواره انار نیز یک فرصت گردشگری‌ست و بلکه ظرفیت‌های کشاورزی موجود در این شهرستان و استان نیز فرصتی برای گردشگری است.

حسن‌نژاد تاکید دارد که کشاورزی تنها محدود به بخش ظاهری یعنی تولید محصول نیست؛ هم می‌تواند به رونق گردشگری کمک کند، هم زمینه آشتی بین انسان و طبیعت را فراهم سازد و هم فرصتی برای فکر کردن به تمامی جنبه‌های کشاورزی باشد که در دل خود، گردشگری را نیز دارد.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری تشکل‌های مردمی در حوزه محصولات کشاورزی و مردمی‌کردن این بخش از مهمترین دستاوردهایی است که یک جشنواره بومی محلی با محوریت کشاورزی می‌تواند داشته باشد؛ معتقد است که کشاورزی بیش از سایر بخش‌ها استعداد رشد و شکل‌گیری سمن‌های مردمی را برای آموزش و ترویج دارد لذا می‎طلبد که مدیران ما با نگاه فرابخشی تلاش کنند تا نسبت به انسجام این بخش مردمی اقدام کنند.

حسن‌نژاد با اشاره به اهمیت فعالیت کشاورزی بیان کرد: باید نگاه جدیدی به کشاورز داشته و برای او حرمت قائل باشیم، باید به دغدغه‌های کشاورزان توجه کنیم به آنها ارج بنهیم و تشویق کنیم که به کسب و کار در حوزه کشاورزی بپردازند.

وی با اعلام اینکه گردش ۵۰ میلیارد تومانی انار اشرف باید بیش از این باشد اما همین نیز یک فرصت و مزیت خوبی است که نباید مورد غفلت قرار بگیرد، ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاران بتوانند از فرصت به‌دست آمده در این جشنواره، ضمن آشنایی با ظرفیت‌های کشاورزی، در جهت ایجاد صنایع تبدیلی به موازات قابلیت‌های موجود اقدام کنند تا درآمد این بخش مضاعف شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در پایان با قدردانی از تلاش و توجه فرماندار بهشهر به بخش کشاورزی، از تمامی دست‌اندرکاران جشنواره انار قدردانی و بیان کرد: تداوم این جشنواره به رونق بخش کشاورزی و گردشگری  و همچنین ایجاد فرصت‌های جدید تولید و فرآوری انار در بهشهر خواهد انجامید.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار