دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
معاون اجرایی فرمانده سپاه کربلا:
10 هزار دانش‌آموز مازندران از شلمچه و اروند بازدید می‌کنند
معاون اجرایی فرماندهی و مسئول اردوهای راهیان نور سپاه کربلاگفت: حدود 10 هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان مازندران در قالب اردوهای "راهیان نور" از مناطق عملیاتی شلمچه، اروند و فتح‌المبین بازدید می‌کنند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سرهنگ عسکر مجیدی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و اردوی راهیان نور در سالن جلسات حوزه نمایندگی برگزار شد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مرهون تلاش‌های مجاهدانی است که با تمام هستی به میدان مبارزه رفتند، دوران دفاع مقدس را سخت اما پُرافتخار نامید.

"دو آفت بزرگ در برابر این تلاش‌ها "فراموشی" و "تحریف" هستند کرد که اگر به آنها دچار شویم؛ قطعا این دوره بزرگ و طلایی دچار چالش می‌شود؛ یعنی همان چیزی که دشمن به دنبال آن است.

وی، وظیفه اصلی نهادهای انقلابی را انتقال فداکاری‌های شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنها به نسل بعد عنوان داشت و بر این نکته تاکید کرد که انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است، لذا باید نسل به نسل منتقل و به حکومت حضرت مهدی عج متصل شود.

معاون اجرایی فرمانده سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همتی که این نهاد مردمی و آموزش و پرورش جهت اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور دارد، اعلام کرد که امسال بین 9 تا 10 هزار دانش‌آموز مازندران به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

مجیدی با اشاره به اینکه افتتاحیه اردوی راهیان نور ساعت 9 صبح روز شنبه در مرقد امام خمینی(ره) است، از اعزام 400 دانش‌آموز در مرحله نخست خبر داد که مقصد اصلی سفر گروه اول از منطقه فتح‌المبین و برای گروه دوم نیز کربلای 5 / شلمچه و و الفجر 8 / اروند است.

* برپایی 300 کرسی آزاداندیشی در مدارس مازندران

در ادامه این نشست، محمد جعفری مسئول بسیج دانش‌آموزی مازندران با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی و یوم‌الله 13 آبان با درود به روح 36 هزار دانش‌آموز شهید کشور و هزار و 710 شهید دانش‌آموز مازندران، اعلام کرد که 1600 مدرسه شهری دارای واحدهای بسیج دانش‌آموزی هستند.

وی همچنین از حضور دانش‌آموزان نخبه بسیجی در اردوهای راهیان نور گفت که برخی از آنها طی سه سال گذشته در بزرگترین لیگ دانش‌آموزی/پایا حائز رتبه شده‌اند و هفته آینده نیز این لیگ برگزار خواهد شد.

جعفری از سخنرانی و قرائت بیانیه بسیج دانش‌آموزی در نماز جمعه این هفته توسط دانش‌آموزان خبر داد. همچنین به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی بزرگترین مسابقه گروهی کتابخوانی (کتاب لیگا) برگزار و پیش‌بینی می‌شود که بیش از 40 هزار شرکت‌کننده داشته باشد، نمایشگاه‌هایی نیز با عنوان "مدرسه تمدن‌ساز" در 600 مدرسه برگزار می‌شود.

به گزارش آوای خزر، به گفته مسئول بسیج دانش‌آموزی مازندران مسابقه بزرگ بیانیه گام دوم انقلاب در 200 مدرسه، اکران فیلم‌های انقلابی در مدارس دخترانه و پسرانه به ترتیب برای فیلم‌های بانو و پرواز در منطقه ممنوعه با بیش از 160 اکران، برپایی 300 کرسی آزاداندیشی در مدارس استان، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، کوهپیمایی و مسابقه دو و میدانی، و در مجموع بیش از 3 هزار برنامه با 40  عنوان در سراسر استان به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

برنامه اصلی هفته دانش‌آموز، شرکت آنها در راهپیمایی روز 13 آبان/ روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا/ روز گرامیداشت شهدای دانش‌آموز است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار