دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
هفته پدافند غیرعامل/
نمایشگاه
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: امروزه تهدیدات و جنگ‌ها وارد ادبیات و مسیر جدیدی شده است، باید برای مقابله به هر نوع تهدیدی ازجمله اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و بیولوژیک آماده باشیم.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، نمایشگاه پدافند غیرعامل به مناسبت هفته‌ای به همین نام صبح امروز در سالن هلال احمر استان مازندران با حضور حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و حسین منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران افتتاح شد.

این نمایشگاه دارای 20 غرفه است که ادارات کل زیرمجموعه کارگروه پدافند غیرعامل استان مازندران دستاوردهای خود را در آن به نمایش گذاشته‌اند.

به گفته حسین منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران، یکی از برنامه‌های خوب این هفته رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل است که 14 آبانماه در وزارت کشور انجام می‌شود، در این طرح الزامات استان‌ها براساس موقعیتی که دارند مشخص شده است.

وی به خبرنگار آوای خزر گفت: امروزه جنگ با کشورها وارد مرحله جدیدی شده است و دیگر نمی‌توان آن را تنها در بعد نظامی خلاصه کرد. باید برای رویارویی با هر نوع حادثه و تهدیدی ازجمله اجتماعی، فرهنگی، امنیتی، بهداشتی، سلامت و کشاورزی آماده باشیم.

منفردی بیان کرد: مازندران نیز از موقعیت استراتژیکی برخوردار است، ما سالانه گردشگران زیادی داریم، از طبیعت منحصربه‌فردی برخوردارهستیم، کشاورزی و فرهنگ و اجتماع مازندران شاخصه‌های مهمی دارد، زیرساخت‌های متنوعی داریم و باید از آنها در برابر هر تهدیدی حفاظت کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم باید همه جوانب آن را رعایت کنیم، لازم است که همه دستگاه‌ها نسبت به تجهیزاتی که در اختیار دارند و نسبت به نیروهای انسانی توانمند و متعهد خود حساسیت و دغدغه داشته باشند، باید از همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود برای پیشرفت کشور و رویایی با تحریکات و تهدیدات مخل و آزاردهنده استفاده کنیم.

این مسئول بیان کرد: ایران کشور مهم و استراتژیکی است و دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون به عناوین مختلف در صدد ضربه‌زدن به این نظام هستند تا مقصد و افق روشن و مهمی ذا که ایران برای توسعه و پیشرفت و رسیدن به قله افتخارات در جهان اسلام و عرصه بین‌المللی برای خود ترسیم کرده است را دچار اختلال کنند.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل باید در همه دستگاه‌ها، سازمانها و نهادها به‌عنوان یک امر مهم مورد توجه باشد، زیرا یکی از محوری‌ترین مسائلی است که امروزه هر سازمانی در هر زمان و به‌ویژه در مواقع ضرور به آن نیازمند است.

منفردی با اشاره به اینکه شعار امسال "پدافندغیرعامل، مقاومت و بازداندگی با رونق تولید" است، برپایی نمایشگاه پدافند را یکی از ضرورت‌ها دانست و گفت: مردم ما باید با اهمیت پدافند غیرعامل آشنا شوند، هرچند ما در زمان صلح به‌سر می‌بریم اما در حقیقت با ابزارها و فضای جدیدی که دشمنان ایجاد کرده‌اند، هر لحظه در جنگ با دشمن هستیم و باید به این امر واقف باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران از آشنایی حدود 80 هزار نفر در این استان با پدافند غیرعامل گفت که اقشار مختلف را شامل می‌شود، و اینکه مسیر آموزش ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل از فعالان این حوزه در استان مازندران نیز در هفته جاری قدردانی می‌شود.

به گزارش آوای خزر، نمایشگاه هفته پدافند غیرعامل از امروز تا 13 آبان ماه در سالن هلال احمر استان مازندران برای بازدید علاقمندان دایر است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها