دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
گزارش آوای خزر از نشست رسانه‌ای در آستانه روز ملی مازندران
مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد مازندران و 12 میلیارد ریال بودجه فرهنگی استان!
نخستین نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اهالی رسانه در آستانه روز ملی مازندران حاوی مطالب مهمی بود که شاید خلاصه آن را بشود از 12 میلیارد ریال اعتبار یک‌ساله این مجموعه فهمید، بودجه‌ای که در برابر مطالبات اهالی فرهنگ و هنر و رسانه، و برپایی جشنواره‌ها و همایش‌های ریز و درشت، حرفی جز شرمندگی ندارد!

آوای خزر - آزاده بابانژاد:  چهار ماه از تغییرات در مدیریت ارشاد مازندران می‌گذرد. "عباس زارع" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران ضمن بیان عملکردهای خود در این مدت، از پاییز فرهنگی مازندران با برنامه‌های متنوع سخن گفت.

وی از درد همیشگی حوزه فرهنگ و هنر گفت که بودجه یک‌ساله آن 1.2 میلیارد تومان است و با این بودجه باید 22 شهرستان استان و جشنواره‌ها و همایش‌ها، و البته خبرنگاران را راضی نگه دارد و به همین دلیل است وقتی کفگیر به ته دیگ خورده است؛ بهتر دیدند تا "مجمع خیران فرهنگی" را راه بیندازند تا مگر حوزه فرهنگ مازندران بال و پر بگیرد.

مدیر جوان فرهنگ و ارشاد مازندران از 14 آبان روز مازندران گفت که تحت‌الشعاع روز دانش‌آموز قرار گرفته و از 13 آبان تا 20 آبان‌ماه به عنوان هفته مازندران با عنوان"مازندران؛ آیین، فرهنگ و هنر" ادامه دارد و اجرای آیین بومی ویژه تیرماه سیزده‌شو یکی از برنامه‌های محوری آن است.

قرار است در این هفته هر کدام از شهرستان‌ها مفاخر یا آیین‌های بومی شاخص خود را معرفی کنند.

مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد مازندران و 12 میلیارد ریال بودجه فرهنگی استان!

* قصه پرغصه‌ی تالار مرکزی ساری

زارع از بودجه‌های قطره‌چکانی حوزه فرهنگ و قصه پُرغصه تالار مرکزی شهر ساری گفت که پروژه‌هایی به موازات آن 4 یا 5 سال پیش افتتاح شده‌اند، اما تالار از سال 85 تاکنون همچنان اندر خم یک کوچه مانده است تا مگر با بودجه‌ای که گفته می‌شود 5 میلیارد تومانی از وزارت ارشاد است و 20 میلیارد تومانی را نیز آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه قولش را داده است، اندکی از گَرد غم‌های این پروژه زدوده شود.

* رامسر؛ شهری بدون مکان فرهنگیِ درخور

وی همچنین از مجتمع‌های فرهنگی نیمه‌کاره میاندرود و فریدونکنار گفت و از غربت فرهنگ در رامسر، شهری دریغ از یک مکان فرهنگی که این مدیر را شرمنده مردم رامسر ساخته است، پروژه‌ای که 15 سال است درگیر اختلافات ارشاد و میراث شده و با 40 درصد پیشرفت فیزیکی برای خود رفته است تا اینکه در شورای برنامه‌ریزی استان مازندران سر این زخم کهنه باز شد و ارشاد خواست تا اجازه دهند که در باغ 30 هکتاری رامسر، این پروژه‌ی به کما رفته! حیات خود را باز یابد و فعالیت‌های فرهنگی را در خود ببیند.

"اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است تا پروژه نیمه‌کاره در باغ 30 هکتاری رامسر، فضای مناسب فرهنگی را در خود پذیرا باشد".

* نمایشگاه کتاب با 500 ناشر در مازندران

زارع از نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در مرکز و غرب مازندران گفت، و از نمایشگاه تخصصی کتاب کودک در آذرماه، و از نمایشگاه کتاب مازندران که 26 آبان آغاز می‌شود و تا اول آذرماه ادامه دارد.

"تاکنون 500 ناشر با 100 هزار عنوان کتاب اعلام آمادگی کرده‌اند و تا 2 یا 3 روز آینده آمار نهایی اعلام می‌شود".

مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد مازندران و 12 میلیارد ریال بودجه فرهنگی استان!

* ساخت پردیس سینمایی در نور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ساخت پردیس سینمایی در نور گفت که احتمالاً اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، و این را هم گفت که در مجموع 20 پردیس سینمایی در سطح کشور مجوز ساخت دریافت کرده‌اند و یکی از آنها همین پردیس سینمایی نور است تا این شهر ساحلی و گردشگرپذیر اندکی نیز پاسخگوی مردمانش در بخش تئاتر و سینما نیز باشد.

* جشنواره تئاتر مازندران

و اما تئاتر مازندران که قرار است 20 تا 23 آبان‌ماه در ساری برگزار شود، زارع می‌گوید: از 28 گروه نمایشی تئاتر استان حدود 22 گروه در این رویداد فرهنگی نمایشی حضور خواهند داشت و تاکنون 12 گروه نمایش تئاتر برای حضور در این رویداد فرهنگی هنری انتخاب شدند که 11 گروه در بخش مسابقه و یک گروه نیز به‌صورت میهمان در بخش ویژه حضور خواهند داشت.

* تبدیل سفر خارجی برندگان جشنواره 97 مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران به سفر داخلی!

مدیر جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران گفت که به 17 مرداد 99 ختم می‌شود و با عذرخواهی از اینکه قرار شده بود برندگان سال 97 جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان را راهی سفر خارجی کنند گفته است که با گرانی ارز مواجه شدیم و انشاالله احتمالا سفری برای آنها به یکی از مناطق کشور(احتمالا قشم) تدارک دیده خواهد شد.

* پرداخت هدیه‌های جامانده‌ی روز خبرنگار

زارع درباره پالایش خبرنگاران گفته است که ملاک ما "مدیران مسئول" هستند و همین روند را در هدیه روز خبرنگار داریم، روندی که اعتمادی است بین ارشاد و مدیران مسئول و آنها که تخطی می‌کنند باید نزد وجدان خویش پاسخگو باشند.

وی همچنین به آندسته از خبرنگارانی که هنوز هدیه 200 هزار تومانی روز خبرنگار را برابر لیستی که مدیران مسئول ارائه داده‌اند را دریافت نکرده‌اند مژده داد که 40 میلیون تومان باقی‌مانده تامین شده است و به‌زودی در اختیار خبرنگاران قرار می‌گیرد و البته این توضیح را داد که 160 میلیون تومان پرداخت شده است و چون معاونت برنامه و بودجه درخواست کرد که باید شفاف‌سازی شود، لذا این پروسه اندکی به طول انجامیده است.

مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد مازندران و 12 میلیارد ریال بودجه فرهنگی استان!

* فضای رسانه‌ای در خدمت انتخابات پرشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، از خبرنگاران خواست تا فضای انتخاباتی شاد و پرشوری را رقم بزنند، حضور حداکثری مردم، تبلیغ کاندیدای مورد نظر و دوری از تخریب کاندیداهای رقیب، از اهالی رسانه انتظار می‌رود.

زارع در این بخش گریزی هم به رسانه‌های مکتوبی زد که صفحات خود را به کاندیداها اجاره می‌دهند و این موضوع را نامطلوب ارزیابی کرده و گفته است که نباید از رسالت خبری غافل باشیم.

وی در پایان از معوقات شهرداری ساری به رسانه‌ها گفت و احتمال داد که باید بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری را شامل شود! زیرا برخی از اسناد، مربوط به طلب‌هایی است که برخی از رسانه‌ها از سال‌های گذشته تاکنون دارند.

* روزشمار هفته مازندران

به گزارش آوای خزر، روزشمار هفته مازندران از 13 تا 20 آبان‌ماه به این شرح است:

دوشنبه 13 آبان: اجرای آیین بومی ویژه تیرماه سیزده‌شو

سه‌شنبه 14 آبان: گرامیداشت آغاز حکومت علویان در مازندران

چهارشنبه 15 آبان: ترویج گردشگری فرهنگی، مذهبی – تکریم امامزادگان

پنج‌شنبه 16 آبان: تکریم از قهرمانان و پهلوانان ورزشی

جمعه 17 آبان: ترویج فرهنگ نگهداشت محیط زیست و منابع طبیعی 

شنبه 18 آبان: ترویج فرهنگ تبری با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها

یکشنبه 19 آبان: تکریم از نام‌آوران و فرهیختگان

دوشنبه 20 آبان: توجه به زبان و ادبیات تبری با نگاه به اشعار تبری نیما یوشیج

عناوین روزهای هفته به ترتیب عبارتند از "مازندران؛ آیین، فرهنگ، هنر"، "مازندران؛ تشیع، ولایت"، "مازندران و گردشگری"، "مازندران؛ جوانان، پهلوانان، قهرمانان"، "مازندران؛ مازندران پاک"، "مازندران؛ دانش، پژوهش"، "مازندران؛ نام‌آوران، فرهیختگان" و "مازندران؛ نیما و زبان تبری".

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها