دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
گزارش/
کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق مازندران و دغدغه‌های فعالان اقتصادی
فعالان اقتصادی در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی دارد، مطالبات خاص این وضعیت را دارند، آنها از مسئولان می‌خواهند به دغدغه‌های‌شان در برابر شرایط فعلی پاسخ داده شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، نشست کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی امروز به ریاست سید اسماعیل یزدانپناه در اتاق برگزار شد.

در این نشست، فعالان اقتصادی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند."یزدانی" یکی از پرورش‌دهندگان ماهیان سردآبی است که از وضعیت تولیدکننده‌های خوراک ماهیان در استان (ساری و بابلسر) گلایه دارد و می‌گوید: محصولات باکیفیتی تولید نمی‌کنند و ما مجبوریم از شیراز و سایر شهرها با صرف هزینه‌های بالا تامین کنیم.

وی این سوال را مطرح کرد که چرا نباید ظرفیتی که در استان داریم به بهترین شکل باشد تا هزینه‌های گزافی را برای تامین مواد متحمل نشویم و چرا نباید این پولها در استان خودمان خرج نشود؟

"محمودی" رئیس اتحادیه نانوایان ساری نیز اظهار می‌دارد: در بخش حمل و نقل آرد مشکلات فراوانی داریم، بخش حمل و نقل را در اختیار شرکت خلیج فارس قرار داده‌اند و تعاونی‌های استان را دچار چالش کرده‌اند، جدیداً نیز حمل و نقل آردهای آزاد را به همین شرکت داده‌اند و شرکت‌های مازندران حمایت نمی‌شوند.

او همچنین درباره قیمت نان می‌گوید: دخل و خرج با هم جور درنمی‌آید و پارسال 100 تومان به قیمت نان اضافه شده است، این در حالیست که پس از 6 یا 7 سال افزایش قیمت داشتیم و قیمت فعلی نیز پایین است.

"ایمانی" رئیس اتحادیه لاستیک‌فروشان مرکز استان است و از دپوی لاستیک در مازندران می‌گوید. او از راهداری گلایه دارد که از لاستیک‌فروشان می‌خواهد این محصول را وارد استان کنند اما خبری از فروش نیست و هر چند مدت یکبار درب انبارها باز شده و یک‌جفت لاستیک خریداری می‌شود!

"غلامی" از اتحادیه ماشین‌ساز و فرز تراش از مظلومیت تراش و صنعتکار می‌گوید. اینکه قیمت مفتول از 2 هزار و پانصد به 9 هزار رسیده است و دو سالی می‌شود که درگیر افزایش قیمت هستند و چیزی از صنعتکار گفته نمی‌شود.

او همچنین از عدم اختصاص اعتبار به واحدهای صنفی گفت و از مبلغ بیمه‌های بالایی که صاحبان کارگاه‌ها و صنایع را در این اوضاع اقتصادی به دردسر انداخته است.

"پاکدامن" دیگر فعال حوزه صنعت و خدمات فنی خرده‌پا است که می‌گوید به 4 هزار صنعتگر و کشاورز خدمات می‌دهیم اما با مشکل کارگری و بیمه مواجهیم.

"رضایی" عضو هیات مدیره اتحادیه درودگران و مبل‌سازان است که اعلام می‌دارد بیشترین رسته را با بیش از 15 مورد در این صنعت دارند و اما بزرگترین معضل آنها نمایشگاه‌هایی است که برخی‌ها کیفیت ندارند و خبری از حضور برندهای مطرح نیست.

او این سوال را مطرح کرد که چرا واحدهای آنها همانند شهر بهنمیر حمایت نمی‌شوند تا بتوانند در نمایشگاه‌ها به‌خوبی حضور پیدا کنند؟

"مدانلو" از شرکت دانش‌بنیان بیان می‌دارد که چرا دولت، کار سیاست‌گذاری و نظارت را به‌خوبی انجام نمی‌دهد و بسیاری از ماموریت‌ها را خود انجام می‌دهد؟

او از اینکه یک شرکت نوپا با مدیر جوان باید برای آغاز کار رسمی خود از 47 یا 48 اداره استعلام بگیرد و به همه ادارات پول واریز کند، گلایه‌مند است و می‌گوید: دستگاه‌ها به جای کمک به جوانان نخبه و تحصیلکرده که می‌خواهند کسب و کاری را راه بنیدازند؛ نه پاسخگو هستند و نه می‌گذارند چرخ فعالیتشان بچرخد.

کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق مازندران و دغدغه‌های فعالان اقتصادی

مدانلو این را هم گفت که شرکت‌های دانش‌بنیان از مجموعه‌های کوچک علمی گرفته تا هوافضا در استان فعالیت دارند اما هنوز راه نیفتاده باید با بانک، مالیات و تامین اجتماعی طرف حساب باشند.

او ادامه داد: این جوانان مدیران ملی و سربازان ملی هستند و جایگاه والای علمی دارند. ما باید به آنها امیدواری بدهیم.

"باقرنژاد" یکی از کارشناسان فنی بخش کشاورزی است. او از نبود صنایع تبدیلی در استان می‌نالد، از میوه‌های لوکسی که در این استان به قیمت بسیار نازل به بهانه‌های مختلف خریداری می‌شوند و پول‌های خوب به‌جای اینکه به جیب کشاورز برود، به جیب دلالان می‌رود.

"آتش‌ران" یکی از باغداران و تولیدکنندگان خاص مرکبات استان است. او می‌گوید: سورتینگ تعطیل است. سرمایه‌های ما در حال نابودی است، پرتقال را به قیمت مناسب از باغدار نمی‌خرند، در بخش تسهیلات نیز با مشکل مواجهیم؛ برای یک وام 300 میلیون تومانی کارا، 3 میلیارد تومان وثیقه طلب می‌کنند، این وضعیت، غیرقابل تحمل است.

"بریمانی" از گروه صنعتی مازرون فوم، می‌پرسد؟ واقعاً چه امتیازی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان قائلیم؟

او با اشاره به حجیم بودن محصولات این شرکت، خواستار حل مشکلات حمل و نقل شد.

"علیزاده" از شرکت رادتجارت تولیدکننده پروتئین سویا به جلسه دعوت شده است، او برای مجموعه خود به دنبال بازار صادرات است و می‌پرسد چگونه می‌تواند برای صادرات به کشورهای همسایه اقدام کند.

"محمدی" از اتحادیه باغداران با اشاره به ماده 133 قانون مالیات‌های مستقیم و اینکه کشاورزان از پرداخت مالیات صد درصد معاف هستند، می‌پرسد: چرا این معافیت اعمال نمی‌شود؟ چرا یکبار برای همیشه این مشکل کشاورزان حل نمی‌شود؟

* تسهیلات حوزه اقتصادی باید همانند دوران جنگ باشد

مهندس سید اسماعیل یزدانپناه رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مازندران که خود نیز یکی از فعالان اقتصادی استان مازندران است، در پاسخ به درخواست‌های مدعوین گفت: نگاه اتاق بازرگانی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای گره‌گشایی از مشکلات جامعه هدف است، بنابراین تمامی مطالبی که در این جلسات عنوان می‌شود قطعا با جدیت و پیگیری که رئیس اتاق دارند؛ به مسئولان ارائه خواهد شد و قطعاً از دادن راه حل مناسب دریغ نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه صنوف و تعاونی‌ها جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد دارند و بخش مهمی از زنجیره ارزش بخش بازرگانی هستند؛ ابراز امیدواری کرد که دولت همان نگاهی را که به بخش تولید دارد باید در بخش صنوف هم داشته باشد و دید کارشناسانه‌ای نسبت به این موضوع صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی مازندران گفت: ما نمی‌خواهیم و نباید خارج از چارچوب‌های تعیین‌شده کار کنیم بلکه می‌خواهیم به این دلیل که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم تسهیلاتی همچون شرایط جنگ برای رفع مشکلات تولیدکنندگان ما که در این برهه از زمان کار جهادی صورت می‌دهند؛ انجام بگیرد.

این مسئول با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، تاکید کرد که باید امتیازات بهتر و ویژه‌ای در بخش بیمه‌ای یا ارجاع به سازمان‌ها برای آنها صورت بگیرد.

یزدانپناه در پایان گفت: همه می‌دانیم در شرایطی هستیم که استکبار جهانی به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه، کشورمان را تحت فشار قرار داده است، در این شرایط باید انسجام ملی را حفظ کنیم، به یکدیگر امید بدهیم و زیر بار ذلت دشمن نرویم.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1001  

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها