دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۷
معاون استاندار مازندران اعلام کرد
معاون استاندار مازندران با اشاره به بکارگیری یکهزار و 64 مأمور سرشماری نفس و مسکن به صورت حضوری در مازندران ، گفت: مشارکت مردم این استان در سرشماری اینترنتی 51 درصد بوده است.


بکارگیری 1064 مأمور آمار در سرشماری حضوری مازندران/ مشارکت 51 درصدی مردم مازندران در سرشماری اینترنتی

به گزارش آوای خزر، عليرضا يونسي رستمي در آيين آغاز سرشماری حضوری نفوس و مسکن در مازندران همزمان با سراسر کشور، با بیان اینکه سرشماری از این طریق در حالي آغاز شد که سرشماری اینترنتی نیز تا ساعت 24 روز جمعه سی ام مهر ماه تمدید شده است، ياد آور شد: در اختيار داشتن آمار و اطلاعات صحیح، ثروت ملی و مبنايي درست براي برنامه ريزي کشور محسوب می شود و بايد از مشاركت 51 درصدي مردم مازندران در انجام فرآيند سرشماري اينترنتي قدرداني کرد.
وی با اعلام اين كه یک‌هزار و 64 نفر آمارگير در 73 تيم عملياتي، انجام اين ماموريت مهم را بر عهده دارند و بايد با حضور در شهرها و روستاهاي مازندران، آمار نفوس و مسكن سال 95 استان را ثبت نمايند، خاطر نشان ساخت: انتظار مي رود، اين مامورين كه آموزش هاي لازم را براي انجام بهينه اين ماموريت گذرانده اند، با دقت و صبوري نسبت به ضبط اطلاعات خانوار اهتمام نمايند.
  معاون استاندار، با اشاره به اين كه آمار و اطلاعات، برنامه ریزی و مدیریت، ارکان توسعه هر جامعه به شمار مي رود، اظهار داشت:  امروزه علاوه بر اینکه شرایط و فناوري لازم براي انجام سرشماری فراهم شده است، هم افزایی و دقت مردم و ماموران در ارايه و ثبت اطلاعات از اهمیتی خاصی برخوردار است.
محمود نوربخش، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مازندران نیز دراین مراسم، با اعلام اين كه تاکنون 559 هزار و 757 خانوار استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن اطلاعات شان را ثبت و کد رهگیری دریافت نموده اند، عنوان كرد: یک میلیون و 725 هزار و 787 نفر از جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری استان، اطلاعات خود را در سامانه سرشماری ثبت کردند.
مدير اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن مازندران، ياد آور شد: استان مازندران تا حال، در بین 31 استان کشور در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن رتبه سوم کشور را کسب کرده است.
نوربخش با بيان اين كه بر اساس تصمیم ستاد سرشماري كشور، سرشماری اینترنتی نیز تا ساعت 24روز جمعه سی ام مهر ماه تمدید شده است، ابراز نمود: ماموران سرشماری نیز از امروز به مدت 30 روز تا بیست و هشت آبان ماه سرشماری حضوری را انجام می دهند.
وی تاکید کرد: خانوارهایی که به صورت اینترنتی سرشماری را انجام دادند کد 12رقمی رهگیری را به ماموران سرشماری اعلام نمايند تا در تبلت ثبت گردد.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار