دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
دبیر مجمع نمایندگان مازندران:
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی و دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه صحبت‌های وزر نیرو درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان قانع‎کننده نبود، گفت: اگر وزارت نیرو این موضوع را از دستور کار خارج نکند و اعلام نکند که نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم؛ در جلسه علنی دوباره طرح سؤال می‎شود.


صحبت‌های وزیر نیرو درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان قانع‎کننده نبود/ طرح سؤال در جلسه علنی مطرح می‎شود

به گزارش آوای خزر، قاسم احمدی‎لاشکی در برنامه رادیو مازندران اظهار کرد: در هفته گذشته مجمع نمایندگان این استان دو موضوع را بررسی کردند که یکی از آنها وضعیت باغداران و مرکبات و هماهنگی برای میوه شب عید بود.
وی افزود: روز دوشنبه هفته گذشته در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، جلسه‎ای با حضور استاندار مازندران برگزار و تصممیات خوبی گرفته شد، ازجمله آنها می‎توان به خریداری 60 هزار تن مرکبات اشاره کرد که انشاالله وزارت جهاد کشاورزی بتواند این مسئولیت را به سرانجام برساند.
دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به نشست اخیر کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در این جلسه درباره پیامدهای و مضرات انتقال آب دریای خزر به سمنان صحبت شد اما به نتایج خوبی نرسیدیم و تصمیم گرفتیم تا با استانداران استانهای گیلان، مازندران و گلستان، سوالاتی را از حمید چیت‌چیان وزیر نیرو داشته باشیم.
احمدی‎لاشکی بیان کرد: پیرو این تصمیم، با وزیر نیرو نیز نشستی داشتیم، طرح سوال شد و مشکلات، موانع و آثار تخریبی را اعلام کردیم؛ در آن جلسه نیز قانع نشدیم و به وزارت نیرو نیز تأکید کردیم که مراقبت شود تا فردا طبیعت و فضای زیبای مازندران دچار نابودی و آسیب‌های جدی نشود و مورد لعن و نفرین آیندگان قرار نگیریم.
وی در پایان گفت: از وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی طرح سؤال شد اما قانع
نشدیم و اگر وزارت نیرو این موضوع را از دستور کار خارج نکند و اعلام نکند که نمی‌توانیم این کار را انجام  بدهیم؛ در جلسه علنی دوباره طرح سؤال می‎شود.
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار