دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
رئیس کل دادگستری مازندران:
ساری - رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه ۷۴۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد نیازمند حمایت خیران هستند گفت: خوشبختانه زمینه آزادی ۳۲ مددجو جرایم غیر عمد از زندان های مازندران فراهم شد.

به گزارش آوای خزر ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری درجلسه ستاددیه استان مازندران افزود: زندانیان جرایم غیر عمد به دلیل بروز مشکلات مالی در زندان هستند و باید تلاش کرد با کمک افراد نیکوکار زمینه برای آزاد سازی این افراد فراهم شود و هم اکنون ۷۴۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد، چشم انتظار کمک های خیران هستند وما مسوولان باید به هرنحوی برای آزادی این زندانیان گام موثر برداریم.

مقام ارشد قضایی استان مازندران با بیان اینکه باید شیوه مناسبی برای آزادی زندانیان انجام گیرد گفت: درصد بالایی ازخیرین ما کسانی هستند که حکم به نفع آنان صادر می شود و از حق مسلم خود برای حفظ بنیان و کیان خانواده گذشت می کنند تا زندانی آزاد شود و خانواده این زندانیان، کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار گیرند.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: در جلسه قبل ستاد دیه ۳۲ پرونده زندانیان جرایم غیر عمد بررسی شد که ازاین تعداد ۱۵نفر آزاد شدند و۱۷  نفر هم  به بانکها معرفی شده اند و اقدامات درخصوص آزادی آنان نیز انجام شده است، در جلسه امروز پرونده ۲۶ نفر مطرح شده است از این تعداد ۱۶ نفر به خاطر جرایم مالی، ۱ نفر به علت حوادث کارگاهی و ۹ نفر به علت ناتوانی درپرداخت مهریه در زندان هستند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: برای آزادی این افراد ۱۰ میلیارد و۲۵۷ میلیون تومان مورد نیاز است که باتلاش و همکاری قضات وهمکاران ستاد دیه استان ۲میلیارد آن اعسار و بیش از هفت میلیارد تومان آن گذشت شاکیان است و مابقی ازطریق بانکهای عامل ازجمله بانک ملت، ملی، تجارت وصادرات  وکمک های مردمی تامین شده است.

این مقام عالی قضایی استان خاطرنشان کرد: ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان، تاکنون زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد را در کشور فراهم کرده است اما همکاری شکات و گذشت از بخشی از مطالبات آنها در آزادی زندانیان  بسیارموثر است وامید است  این کار خیرخواهانه زمینه ترویج فرهنگ عفو و بخشش در جامعه را مهیا تر کند.

حجت الاسلام اکبری تاکید کرد: برگزاری جشن های گلریزان در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی موثر است اما باید در کنار آن برای ترویج فرهنگ گذشت و ایثار نیز تلاش کرد وپویش و بسیج همگانی  ازسوی ستاد دیه ورسانه های مختلف استان صورت گیرد./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها