دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
با حضور مسوولان و جامعه هنرمندان مازندران معرفی شد
برترین‌های جشنواره تئاتر مازندران در ایستگاه 31/ راهیابی
برترین‌های سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران با حضور جامعه فرهنگ و هنر مازندران برگزار و ضمن تقدیر از نفرات برتر بخش‌های مختلف، خبر خوش راهیابی نمایش‌های طالب و بقا به دبیرخانه جشنواره فجر سبب خوشحالی مضاعف هنرمندان و مسوولان شد.

به گزارش آوای خزر از ساری، اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران با حضور مسئولان فرهنگی هنری و جامعه هنرمندان استان در سالن سینما سپهر ساری برگزار شد.

برترین‌های جشنواره تئاتر مازندران در ایستگاه 31/ راهیابی

این برنامه با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست حوزه هنری، مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها از شرق تا غرب مازندران، به اجرا درآمد.

* در بخش تقدیر از هنرمندان، ابتدا از جلال محمدی سرپرست گروه تئاتر نگاره‌نوازان که نام این گروه را در تالار وحدت به ثبت رساندند، قدردانی شد.

* آقایان هزارجریبی، جونیان، محمد منصوری، حمیدرضا گل محمدی، هوشنگ رضایی، محمدرضا غفاری،  رضا امیر صالحی و آقای الوند نیز قدردانی شدند.

*** بیانیه‌ای نیز توسط هیات داوران قرائت و در آن به کارگردانان تئاتر توصیه شد تا در متون خود به بازآفرینی کرامت انسانی توجه کنند.

*** مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مجموع، 12 گره به جشنواره استانی راه یافتند. انتخاب این آثار به این معنی نیست که دیگر آثار خوب نبوده است.

وی این را هم گفت که اعتباری را برای حمایت از گروه‌های نمایش تخصیص دادند، ما هم سعی کردیم مردم را با تئاتر آشتی بدهیم و مدیران و مسوولین هم در سالن تئاتر حاضر شوند.

زارع ادامه داد: برای نخستین‌بار این اتفاق افتاد که شرکت‌های صنعتی را با تئاتر آشتی دهیم و از حمایت‌شان برای گروه‌های نمایش بهره ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان سخنان خود از گروه‌های نمایش و داوران و همه عزیزانی که در 3 روز برگزاری تئاتر یاریگر و همراه این اداره‌کل بودند؛ قدردانی کرد.

هیات داوران کانون پیشکسوتان تئاتر انجمن هنرهای نمایشی متشکل از اسفندیار بهاری، هوشنگ رضایی، محمد منصوری، محمدرضا ضمیر پور، الله‌یار هزار جریبی، صفرعلی اوجانی، محمد جونیان و حمیدرضا گل‌محمدی توان‌دشتی که برای نخستین‌بار در طول برگزاری جشنواره تئاتر استانی جهت انتخاب اثر برتر جشنواره به داوری پرداختند.

پس از قرائت بیانیه توسط نماینده هیات داوران، نمایش «جنگال» به نویسندگی و کارگردانی علی قاجاری به عنوان اثر برتر جشنواره شناختند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از کارگردان این نمایش تجلیل به عمل آوردند.

با توجه به اینکه نمایش«تولد۱۸ سالگی» از آمل به نویسندگی و کارگردانی سارا فرخی که بازیگران آن متشکل از مددجویان بهزیستی از سوی هیات داوران بازبین در بخش میهمان جشنواره حضور پیدا کرده بودند، با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از کارگردان و اعضای گروه این نمایش با نگاهی ویژه تجلیل به عمل آمد.

*** در بخش آثار منتخب، از سوی کانون منتقدان تئاتر انجمن هنری‌های نمایشی شعبه مازندران متشکل از حدیث زارع‌نژاد، علیرضا سعیدی کیاسری، مهدی روشن‌ضمیر، رضا امیری صالحی و مصطفی غفاری ساروی پس از قرائت بیانیه هیات داوران کانون منتقدان تئاتر، در بخش نمایشنامه‌نویسی ضمن تقدیر از کاظم مژدهی نویسنده نمایش «پانما»، حامد کریمی نویسنده نمایش «چند پاراگراف عشق» را به عنوان نویسنده برتر معرفی کردند.

کانون منتقدان در بیانیه خود اعلام داشته است: تئاتر مازندران در نسل‌های متفاوت پوست‌اندازی خوبی برای رسیدن به تئاتر کامل را داشته است.  پرداختن به موضوع و توجه به دغدغه‌های بومی که بسیار باید مورد توجه کارگردانان برای بالا بردن سطح کیفی نمایش قرار گیرد بسیار حائز اهمیت است.

*** در بخش کارگردانی، مهدی ملکی کارگردان نمایش«پس از برخورد جسم سخت بر سر» از سوادکوه ر ا حائز رتبه برتر دانستند و در بخش اثر برتر نمایش «جنگال» به نویسندگی و کارگردانی علی قاجاری از ساری را به عنوان رتبه برتر شناخته و با اهداء لوح تقدیر و جوایزی از آن ها تقدیر به عمل آوردند.

در بخش نهایی جشنواره هیات داوران متشکل از خانم مهتاب نصیرپور، آقایان محمدرضا غفاری و حسین کیانی ضمن قرائت بیانیه، آثار برتر جشنواره را به شرح ذیل اعلام کردند:

* بخش طراحی صحنه:

هیات داوران در بخش طراحی صحنه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهرناز مشرفی طراح صحنه «جنگال» از ساری و آنیتا محمدی طراح صحنه نمایش«چند پارا گراف عشق» از قائمشهر را رتبه برتر جشنواره دانستند.

* بخش طراحی نور:

هیات داوران دراین بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به مازیار نصری طراح نور نمایش«آقای کانگ» از آمل اهدا کرد.

* بخش طراحی پوستر:

هیات داوران در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره را به مجتبی دهدار طراح پوستر نمایش«خواب در فنجان خالی» از نکا اهدا کرد.

* بخش طراحی لباس:

هیات داوران ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به سامره الیاسی طراح لباس نمایش«جنگال» از ساری، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به شیدا قنبری طراح لباس نمایش«بقا» از آمل اهدا کرد.

* بخش موسیقی:

هیات داوران دراین بخش با اهدای لوح تقدیر وجایزه نقدی جشنواره به گروه موسیقی نمایش«پانما» از چالوس، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را به قدرت اله مجیدی نیا مسئول موسیقی نمایش«طالب» از ساری اختصاص داد.

* بخش طراحی صحنه:

هیات داوران جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتبه سوم این بخش را به مرتضی کاظمی‌نیا طراح صحنه نمایش«برخورد جسم سخت به سر» ازسوادکوه اختصاص داد.

سهیل شیخ‌متولی طراح صحنه نمایش«آقای کانگ» از آمل با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتیه دوم این جشنواره را از آن خود کرد.

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه اول جشنواره به آیدا نبی پور طراح صحنه نمایش «بقا» تعلق گرفت.

بخش بازیگری زن:

هیات داوران جشنواره با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتبه سوم بازیگری زن را به مونا زاغی بازیگر نمایش«برخورد جسم سخت به سر» از سوادکوه اختصاص داد.

الهام ربانی بازیگرنمایش«چند پاراگراف عشق» قائمشهر با دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی، رتبه دوم این جشنواره را متعلق به خود کرد.

اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر بازیگری زن، مشترکاً به سحر مشرفی از نمایش «آقای کانگ» آمل وآزاده عبداله نژاد از نمایش «طالب» ساری اعطا شد.

* بخش بازیگری مرد:

هیات داورن در بخش بازیگری مرد، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم مشترک را به میلاد محمدنژاد بازیگر نمایش«برخورد جسم سخت به سر» از سوادکوه و نیما صالحی بازیگر نمایش«تنت تازیانه‌ای است که زلفش را در باد بی‌زمان رها کرده« از تنکابن اهدا کرد.

تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه رتبه دوم جشنواره به تورج زایدلی بازیگر نمایش «طالب» از ساری اختصاص داده شد.

تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه رتبه نخست جشنواره مشترکا به امیر حسین حسام از نمایش«پانما» و پویا جعفری بازیگرنمایش «آقای کانگ» اعطا شد.

* بخش نمایشنامه نویسی:

هیات داورن در بخش نمایشنامه نویسی؛ حامد کریمی نویسنده نمایش «چند پاراگراف عشق» قائمشهر را با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی حائز رتبه سوم دانست.

اهدای تندیس،جشنواره،لوح تقدیرو جایزه نقدی در رتبه دوم جشنواره به افشین نبی‌پور نویسنده نمایشنامه «بقا» آمل تعلق گرفت.

رتبه نخست نمایشنامه نویسی با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سهیل شیخ‌متولی نویسنده نمایشنامه»آقای کانگ» از آمل اختصاص داده شد.

* بخش کارگردانی:

تندیس جشنواره، لوح تقدیرو جایزه نقدی در رتبه سوم کارگردانی به تورج زایدلی کارگردان نمایش «طالب» از ساری داده شد.

رتبه دوم کارگردانی با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیرو جایزه نقدی به سهیل شیخ متولی کارگردان نمایش «کانگ» از آمل اعطا شد.

رتبه نخست بخش کارگردانی با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیرو جایزه نقدی به کارگردانان نمایش «بقا» آمل آقایان افشین نبی پور و محمد رضا شجاعی تعلق گرفت.

* بخش آثار برتر:

هیات داوران سی و یکمین جشنواره تئاتر استان مازندران در بخش آثار برتر، با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی، به نمایش «بقا» از آمل به کارگردانی مشترک آقایان افشین نبی‌پور و محمدرضا شجاعی و نمایش «طالب» از ساری به کارگردانی تورج زایدلی را بدون اولویت شایسته معرفی به دبیرخانه جشنواره فجر دانست.

در بخش دیگر برنامه از همسر شهید مهدی عبدالله‌پور (بازیگر تئاتر) نیز تقدیر شد و همه حاضران به احترام این خانواده شهید از جای خود برخاستند و به تشویق پرداختند.

از آقایان رشید بابازاده، رستم کیاکجوری و عادل فرنودی نیز تقدیر شد.

در بخش پایانی سی و یکمین جشنواره تئاتر مازندران از فاطمه مکاری نایب رییس خانه هنرمندان و سید ابراهیم عمادی عضو خانه هنرهای نمایش و تقدیر شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها