دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران/ 7
گلایه‌مندی کارکنان مخابرات پس از خصوصی‌سازی
نایب ریئس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری کارکنان شرکت مخابرات ایران و مسئول شورای کار اسلامی مخابرات استان مازندران گفت: پس از تغییر وضعیت مخابرات از دولتی به خصوصی، برخی از مواد قانونی آن بلاتکلیف و متوقف مانده است.

دکتر "علی‌اکبر بسمل" روز دوشنبه 27 آبان‌ماه 98 در سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های مازندران حاضر شد و از غرفه پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر نیز بازدید کرد.

او سابقه 25 سال کار در مخابرات را دارد، اکنون هم مسئول شورای کار اسلامی مخابرات استان مازندران و هم نایب ریئس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری کارکنان شرکت مخابرات ایران است. از اینکه فرصتی پیش آمد تا با رسانه‌های استان گپ و گفتی داشته باشد، خرسند است.

بسمل در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر درباره مطالبات کارکنان مخابرات بعد از تغییر مالکیت از بخش دولتی به خصوصی اظهار داشت: این مالکیت در سال 97 انجام و در سال 88 رسما خصوصی شد.

وی ادامه داد: تمام موارد قانونی که باید شرکت بعد از خصوصی‌سازی براساس مصوبه هیات وزیران - مصوبه 85 اجرا می‌کرد را کنار گذاشت و مصوبه‌ای را خود در سال 89 به صورت آیین‌نامه اجرایی استخدامی از سوی هیات مدیره وقت شرکت مصوب کرد.

"این مصوبه در سال 90 و 91 اجرایی شد، از سال 92 مقداری از آیتم‎های آن را حذف و از سال 93 کاملا متوقف کرد. پیرو آن، حقوق و مطالبات کارکنان به صورت معوقه باقی مانده است و برخی از موارد قانونی مانند تغییر صندوق بازنشسته کشوری به صندوق تامین اجتماعی که دولت موظف به اجرای آن بود را اجرا نکرد".

"شرکت هم از سال 88 به بعد خصوصی شد و باید حق بیمه کارکنان را به جای صندوق بیمه بازنشستگی کشوری به تامین اجتماعی واریز می‌کرد اما واریز انجام نشد؛ بنابراین دو تخلف هم از سوی خدمات بازنشستگی کشوری و هم کارفرمای وقت انجام شد".

نایب ریئس شورای عالی هماهنگی تشکل‌های کارگری کارکنان شرکت مخابرات ایران گفت: با توجه به حکم وحدت رویه دیوان عدالت اداری کشور که دولت موظف به تغییر این صندوق بوده و این رای هم به صورت وحدت رویه ابلاغ شده بود ولی متاسفانه اجرایی نشده است.

گلایه‌مندی کارکنان مخابرات پس از خصوصی‌سازی این شرکت

بسمل ادامه داد: 18ماه از زمان رأی می گذرد اما اجرایی نشد. در حالیکه براساس بند 6 مصوبه هیات وزیران که هر آنچه کارکنان در زمان دولتی بودن مخابرات اعم از بیمه، حقوق و و مزایا و ... دریافت می‌کردند عینا باید در زمان بعد از خصوصی‌سازی نیز اجرایی شود که متاسفانه آن هم ادامه پیدا نکرد.

وی تصریح کرد: یعنی طبق ماده 12 قانون کار، کارفرمای جدید قائم مقام کارفرمای قبلی است و تمام تعهدات کارفرمای قبلی در تعهدات کارفرمای جدید نیز گنجانده شده و کارفرمای جدید ملزم به اجرای آن است اما در اکثر موارد متوقف شده است.

مسئول شورای کار اسلامی مخابرات استان مازندران بیان کرد: موضوع گروه و حق جذب و ... پس از 10 سال متوقف شد اما در حال حاضر مزایا شامل مدیران ارشد شرکت می‌شود اما کارکنان چیزی دریافت نمی‌کنند.

* بسیاری از مواد قانون جامع ایثارگری اجرا نمی‌شود

"بابعلی احمدی" عضو شورای اسلامی کار مخابرات مازندران است و 29 سال سابقه فعالیت دارد. او درباره قانون جامع ایثارگران موضوعاتی را بیان کرد.

" براساس این قانون، همه شرکت‌هایی که طبق اصل 44 واگذار می‌شوند یا در حال واگذاری هستند یا در فهرست واگذاری قرار دارند، باید در مورد ایثارگران و فرزندان شهدا براساس قانون جامع عمل کنند که متاسفانه به بسیاری از موارد آن در شرکت مخابرت بعد از خصوصی‌سازی عمل نمی‌شود ازجمله ماده 51 قانون جامع ایثارگران که افزایش 25 درصدی سالانه حقوق فرزندان شاهد و ایثارگران و آزادگان بالای 25 درصد است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار