دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
در حالی که دولت برای تعیین دریافت کنندگان حمایت معیشتی معیار درآمد را در نظر گرفته که پیش از این برای حذف یارانه نقدی معیار هزینه لحاظ شده بود.
تغییر یکباره معیار حذف پردرآمد‌ها از یارانه نقدی تا حمایتیبه گزارش آوای خزر، وزارت رفاه که به عنوان مسئول شناسایی دهک‌های ثروتمند معرفی شده در دو طرح حذف یارانه نقدی و یارانه معیشتی به دو شیوه کاملا متفاوت عمل کرده است. بر این اساس ظرف مدت یک ماه معیار حذف از هزینه به درآمد تغییر کرده است.

بر اساس این گزارش طرح حذف یارانه نقدی خانوار‌های ثروتمند از شهریور ماه سال جاری آغاز شد، این طرح در مهر ماه نیز ادامه پیدا کرد و در نهایت حدود ۱ میلیون نفر از صف دریافت یارانه نقدی حذف شدند. نکته جالب توجه اینکه در آن برهه معیار حذف دهک‌های ثروتمند، از سوی سخنگوی ستاد حذف یارانه میزان هزینه کرد افراد و خانوار در بازه ماهانه اعلام شده بود.

هرچند هنوز اسناد رسمی تشکیل ستاد تبصره ۱۴ قانون بودجه منتشر نشده و اساس ستاد مذکور با ابهاماتی فروانی همراه است، اما ظاهرا فرایند حذف یارانه نقدی به دلیل واردشدن اشکالاتی از سوی مجلس متوقف شده است.

از سوی دیگر در طرح جدید پرداخت حمایت معیشتی در حالی که تیم اصلی همان تیم حذف یارانه نقدی است و همان فردی که به عنوان سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ فعالیت میکرد به عنوان سخنگوی طرح ستاد حمایت معیشتی فعالیت می‌کند معیار هزینه به درامد تبدیل شده است. به همین ترتیب فرایند چند ساله حذف دهک‌های ثروتمند در چند روز به سرانجام رسید و در نهایت نیز با اعتراض‌های متعدد در این خصوص رو به رو شدیم.

گفتنی است، یکی از مسئولان حذف یارانه حمایت معیشتی در این خصوص معتقد است، برازش و همبستگی مستقیم بین میزان هزینه کرد و میزان درآمد افراد وجود دارد. گردش استراتژیک نبوده؛ (و موارد) برای مردم ملموس‌تر بیان شده است.

اما این تغییر فاز اثر ملموس نیز در حذف یارانه بگیران از حمایت معیشتی داشته است، به عنوان مثال زوج جوانی را در نظر بگیرید که در سال ۹۵ یا ۹۶ پس از یک دوره یک‌ساله مشمول دریافت وام ۱۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن شده و وارد بازار مسکن شده است. در آن زمان (سال ۹۵) میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود ۴.۳ میلیون تومان بود و زوج مورد نظر یک واحد مسکونی ۱۰۰ مترمربعی را با قیمت ۴۳۰ میلیون تومان خریداری کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان طی آبان‌ماه امسال به ۱۲ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان در مناطق ۲۲ گانه افزایش یافته است، در واقع مِلک ۴۳۰ میلیون تومانی زوج جوان در حال حاضر بیش از ۱.۲ میلیارد تومان قیمت دارد. نکته جالب توجه این‌که زوج جوان که یارانه معیشتی آن‌ها واریز نشده حدود ۹ سال دیگر باید اقساط وام بانک مسکن را پرداخت کنند./تسنیم
انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار