دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
دستور رييس جمهور به وزير دفاع
رييس جمهور: برنامه توليد انواع موشک‌هاي مورد نياز نيروهاي مسلح با سرعت و جديت بيشتري ادامه يابد
 به گزارش آوای خزربه نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، متن دستور حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني به دکتر حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به اين شرح است:

بسمه تعالي
سردار سرتيپ پاسدار، جناب آقاي دکتر حسين دهقان
وزير محترم دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح
سلام عليکم
از آنجا که ظاهراً دولت آمريکا در نظر دارد، در ادامه سياست‌هاي خصمانه و دخالت نامشروع و غيرقانوني خود در زمينه حق تقويت قدرت دفاعي جمهوري اسلامي ايران، اقدام به افزودن افراد و مؤسسات جديدي در فهرست تحريم‌هاي ظالمانه قبلي نمايد؛ لازم است در چارچوب سياست‌هاي دفاعي مصوب، برنامه توليد انواع موشک‌هاي مورد نياز نيروهاي مسلح با سرعت و جديت بيشتري ادامه يابد.

همچنين در صورت تکرار اين‌گونه اقدامات غلط و مداخله‌جويانه از سوي آمريکا، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح موظف است با استفاده از کليه امکانات، برنامه‌ريزي جديدي براي گسترش توانمندي‌هاي موشکي کشور، به‌عمل آورد. 
بايد تأکيد کنم که توانمندي‌هاي دفاعي جمهوري اسلامي ايران عامل ثبات و امنيت منطقه بوده و نه تنها تهديدي عليه ديگران نيست، بلکه صرفاً براي پاسداري از حاکميت، استقلال و تماميت ارضي کشور و مبارزه با پديده شوم تروريسم و افراط و در جهت منافع مشترک منطقه‌اي و جهاني مي‌باشد. 
دولت جمهوري اسلامي ايران در طول مذاکرات هسته‌اي اعلام کرده است که هيچ‌گاه پيرامون قدرت دفاعي مشروع کشور و از جمله برنامه موشکي خود با کسي مذاکره ننموده، و با تأکيد بر حق دفاع مشروع خويش، هيچ محدوديتي را در اين حوزه نخواهد پذيرفت.
روشن است که برنامه موشکي ايران به‌هيچ‌وجه جزئي از برجام نبوده، که مقامات رسمي آمريکايي نيز بر آن اذعان دارند. همان‌طور که بارها اعلام شده است سلاح هسته‌اي جايي در دکترين دفاعي ايران ندارد و لذا توسعه و توليد موشک‌هاي بالستيک ايران که هيچ‌گاه براي قابليت حمل کلاهک‌هاي هسته اي طراحي نشده‌اند، به‌عنوان ابزاري مهم و متعارف براي دفاع از کشور با قدرت و صلابت ادامه خواهد يافت.

حسن روحاني
رئيس جمهور
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها