دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
وزیر صمت:
رونق تولید استراتژی و راهبرد ماست/ چطور تحمل می‌کنیم که جوان کشور بیکار باشد/ بانک‌ها به کمک تولید بیایند
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رونق تولید استراتژی و راهبرد کشور است، گفت: چطور ما تحمل می‌کنیم که یک جوان بیکار باشد و ما می‌توانیم کاری بکنیم و نمی‌کنیم. ما می‌توانیم بیکاری را صنعت، معدن و صنایع دستی را حل کنیم. تنها نیاز به یک همت داریم.

به گزارش آوای خزر از ساری، رضا رحمانی پنج‌شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد تنظیم بازار مازندران بیان کرد: استان مازندران در موضوع بنزین از هر نظر خوب بود و خوش درخشید. به نظرم مازندران سوای تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی، روی امنیت می‌تواند برای آینده یک سرمایه خوبی باشد.

وی افزود: مازندران از استان‌هایی بود که حرکات ابتکاری و نو از خود نشان داد، مثلا قرارگاه نظارت ویژه بر بازار را تشکیل داد. این استان به‌طور ویژه وارد عمل شد و لوح تقدیری را تقدیم استاندار خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: روز اول که این طرح اعلام شد؛ سه دغدغه اصلی داشتیم؛ ابتدا ستاد تنظیم بازار را برگزار کردیم و همه دستگاه‌ها آماده بودند، دغدغه دیگر این بود که وفور کالا و روندهای تولید به دلیل حمل و نقل و ... آسیب نبیند. و دیگری اینکه باتوجه به اثرات روانی آن، سوءاستفاده نشود.

رحمانی با بیان اینکه اگر نگاه خود را تغییر دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اظهار کرد: امسال رونق تولید تنها شعار نیست، بلکه استراتژی و راهبرد ماست و برای تحقق رونق تولید نیازی به ابلاغ قانون و بخشنامه نیست.

وی ادامه داد: توصیه اول من این است که خودمان نترسیم و بقیه باید کمک کنند یعنی ضمن احترام به همه بانک‌ها، توقع داریم که حس همراهی ایجاد شود؛ سخنانی چون نسبت سپرده به تسهیلات و ... اینها دارای مبنا نیست. اگر منابع به سمت تولید برود بسیاری از مشکل حل می‌شود.

وزیر صمت گفت: اکنون صنعت، معدن و تولیدات کشور یک مشکل دارد و آن هم این است که نیاز به نقدینگی افزایش پیدا کرده اما تامین نقدینگی افزایش پیدا نکرده است.

رحمانی با بیان اینکه هنوز 90 درصد پارچه چادری‌های بانوان کشور وارداتی است و اینکه طرحی را در این باره نوشته است اما با مشکلاتی مواجه هستیم(آوای خزر: پیشتر گفته شده بود مافیای بزرگی پشت پارچه‌های چادری‌ست)؛ اشاره‌ای نیز به واردات 70 درصدی لاستیک، و میزان قابل توجهی از واردات فولاد و الکترود داشت.

وی ادامه داد: چطور ما تحمل می‌کنیم که یک جوان بیکار باشد و ما می‌توانیم کاری بکنیم و نمی‌کنیم. ما می‌توانیم بیکاری را صنعت، معدن و صنایع دستی را حل کنیم. تنها نیاز به یک همت داریم.

وزیر صمت خطاب به حضار گفت: غیر از موضوع خودرو که دست شما نیست حل مشکلات بقیه حوزه‌ها را همه‌ی شما می‌توانید انجام بدهید؛ رئیس بانک باید در تهران پیگیر باشد. سرپرست یک شعبه به سرپرستی استان برود، باید این فضا را پیگیری کنیم تا مشکلات یک به یک حل شود.

"البته تا زمانی‌که دلالی بیش از تولید و خدمات در کشور سودآوری داشته باشد، بانک‌ها هم به همین سمت می‌روند". 

رحمانی با اشاره به پیوست ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا آن را یک ظرفیت مهم برای صادرات و رونق تولید و اقتصاد عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان مهرماه امسال از 44 قلم تولیدی فقط گروه خوردو غیر از وانت و تراکتور و آلومینیوم همه منفی هستند، میزان تولید افزایشی را بیشتر در معدنی‌ها اعلام کرد.

وزیر صمت گفت: ما مدافع تولید کننده و مصرف کننده هستیم، پارسال خودرو را به قیمت قطعی فروختیم و اکنون نمی‌توانیم قیمت‌ها را آزاد کنیم زیرا این قراردادها شرعاً و قانوناً باید اجرا شود و نباید به قیمت آزاد فروخته شود.

وی ادامه داد: روزی که وزارت را تحویل گرفتم؛ خودروسازان بالای 70 هزار میلیارد تومان بدهی داشتند؛ ما خودرو تولید می‌کنیم و تحویل می‌دهیم به کسی که قبلا پول او را تحویل گرفتیم، یعنی پولی دست ما نمی‌آید، گفتیم برای حل مشکلات مالی، اموال بفروشیم اما می‌ترسیم، با دادستان تهران جلسه گذاشیتم و راهکار خواستیم تا این موانع را حل کنیم.

رحمانی درباره افزایش تولید اظهار کرد: همکاری قطعه‌سازان خوب است و یک مشکل در خودروسازی داریم که تامین نقدینگی است و البته مقطعی است، انشاالله با کاری که ما شروع کردیم در آینده نه‌چندان دور مشکل حل می‌شود الان هم ممکن است کارهایی بکنیم، اما هنوز به آنجا نرسیدیم.

وزیر صمت در پایان از قطعه‌سازان قدردانی کرد؛ واحدی که 16 ماهه طلبکار است معلوم است که مشکل دارد. (اشاره به مشکل شرکت ام.جی.آی.کو ایلیا)، از شرکت پیشرو پلیمر طبرستان نیز تقاضا دارم تا جایی که ممکن است کارگران را بیکار نکند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها