دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
تجربه یک‌روز پاییزی با مربی سیار در میاندرود
وقتی روز پاییزی بچه‌های روستا بهاری شد + عکس
مربی سیار که حالا به آرزوی دوران کودکی‌اش رسیده است، روزی نیست که به مدارس روستا سر نزند، او امروز در یک روز پاییزی به روستاهای میاندرود سر زد، و حضور او گویی بهار را برای کودکان و نوجوانان این منطقه به ارمغان آورده بود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان میاندرود، صبح امروز در یک هوای مطبوع و زیبای پاییزی که هم سرمای خاص خود و رنگارنگی طبیعت و هم آفتاب روشنایی‌بخش را به همراه داشت؛ به‌اتفاق علیرضا امینی مربی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، میهمان روستاهای "برگه" و "تجن لته" این شهرستان بودیم.

این مربی از اردیبهشت‌ماه 95 فعالیت خود را در روستاهای میاندرود آغاز کرده است و 17 روستا و 20 مدرسه را با 1566 دانش‌آموز، تحت پوشش دارد.

از آرزوهای آقای امینی در دوران طفولیت این بود که مربی سیار داشته باشند و حالا او خود یک مربی سیار است و انگیزه بچه‌های دبستانی روستا را برای مطالعه و فعالیت‌های هنری ستودنی می‌داند.

او که عشق‌ورزیدن به بچه‌ها را سرلوحه کار خود قرار داده است، می‌گوید: روزی که به مدرسه نمی‌رود به سختی برایش می‌گذرد.

امینی که می‌خواهد با بردن کتابخانه سیار به روستا و قصه‌گویی و نمایش فیلم، به بچه‌های مدرسه آگاهی بخشد امیدوار است تا خیران او را در این امر خداپسندانه یاری کنند.

* بافت روستایی مازندران با عدم دسترسی کودکان به کتابخانه مواجه است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این برنامه حضور داشت و عقیده دارد بافت روستایی مازندران با عدم دسترسی کودکان به کتابخانه مواجه است، او خود را مسئول پیگیری این امور می‌داند.

امیرحسین فلاحت‌پیشه می‌گوید: در کنار کتابخوانی 40 فعالیت هنری ازجمله نقاشی، کاردستی، سفال، و ... وجود دارد تا بچه‌ها از امکانات و فرصت‌هایی که در کانون پرورش فکری وجود دارد، بهره ببرند.

او ابراز امیدواری کرد که فرمانداران و خیران آنها را در کمک‌هزینه خرید وسیله نقلیه یاری کنند تا کتابخوانی و آموزش‌های هنری را برای کودکان و نوجوانان در روستاها نیز داشته باشند.

* کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران 5 مربی سیار دارد

رضا عابدی مدیر روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران است، او کتابخانه‌های سیار را یکی از مراکز فرهنگی، ادبی و هنری می‌داند که با حمایت فرمانداران شهرستان و در راستای عدالت فرهنگی فعالیت می‌کنند.

او می‌گوید: در مازندران 5 مربی سیار در شهرستان‌های نکا، میاندرود، سوادکوه، بابل و فریدونکنار داریم، و قرار است تا پایان سال در شهرستان‌های نوشهر و رامسر نیز این طرح اجرا شود.

عابدی دهیاران و بخشداران را بازوهای توانمند در راستای تحقق عدالت فرهنگی معرفی کرد و از فرماندارن و خیران خواست تا مربیان را در این آرمان مقدس یاری کنند.

* برنامه‌های کانون در روستاها مستمر باشد

نورالله قلی‌نژاد مدیر مدرسه شهید معافی برگه نیز با ابراز خرسندی از فعالیت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اظهار داشت: مربی سیار توانسته است در بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان و بالفعل رساندن استعدادهای نهفته فرهنگی هنری دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.

وی خواستار ادامه چنین برنامه‌های متنوع در روستاها شد. زیرا برای دانش‌آموزان که سبب شکوفایی توانمندی‌های آنها می‌شود؛ جذاب و جالب است.

*** فعالیت‌های مربیان سیار متنوع و جذاب است

رییس اداره آموزش و پرورش مازندران که از حامیان این اقدام فرهنگی است، به خبرنگار آوای خزر می‌گوید: تنوع در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و استفاده از ظرفیت‌های سایر نهادها در آموزش و پرورش و همچنین بهره‌مندی مدارس کوچک از ظرفیت کتابخانه و مربیان سیار، سبب رونق مطالعه و بالابردن سرانه مطالعه در دانش‌آموزان می‌شود.

حسینعلی علیجانی درباره اینکه مربیان سیار تا چه میزان می‌توانند در ارتقای فرهنگی هنری دانش‌آموزان روستاهایی که از شهر دور هستند، مؤثر باشند، پاسخ داد: مربیان سیار با تنوعی که در فعالیت‌های عادی و جاری و به نوعی تکراری مدارس در بحث آموزش و پرورش ایجاد می‌کنند، جذابیت‌های بسیار دارند.

وی ادامه داد: مربیان سیار به مراتب توانمندی‌های ویژه‌ای دارند که دانش‌آموزان را به فعالیت‌های فرهنگی آموزشی و تربیتی بیشتر علاقه‌مند می‌کنند.

در پایان این بازدید و دیدار با بچه‌های روستا، از خبرنگار آوای خزر با تقدیم هدیه‌ای فرهنگی قدردانی شد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار