دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
رئیس پارک علم و فناوری مازندران اعلام کرد
اختصاص 127 غرفه و کانتر به نمایشگاه فن‌بازار مازندران/ برپایی نمایشگاه فن‌بازار 19 تا 22 آذر در قائمشهر
رئیس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه 127 غرفه و کانتر به پنجمین نمایشگاه فن‌بازار مازندران اختصاص داده شده است، گفت: این نمایشگاه از 19 تا 22 آذرماه در مرکز نمایشگاهی مازندران واقع در قائمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، علی معتمدزادگان صبح امروز در نشست خبری که به‌مناسبت هفته پژوهش و فناوری در سالن اداری نمایشگاه بین‌المللی مازندران برگزار شد، با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه فن‌بازار اظهار داشت: یکی از اهداف آن نشان‌دادن دستاوردهای مراکز رشد و فناوری و پارک‌ها و پژوهشگاه‌هاست که بیشتر به سمت تجاری‌سازی یا کاربردی برای جامعه رفته است.

وی افزود: معمولاً هر ساله یکی از دانشگاه‌ها میزبان بود اما امسال با نمایشگاه الکامپ تلاقی پیدا کرد و از این نظر برای ما مبارک است زیرا هم الکامپ شناخته‌شده است و هم نمایشگاه فن‌بازار توانمندی و جذابیت خوبی دارد، بنابراین می‌توانند هم‌افزایی خوبی داشته باشند.

رئیس پارک علم و فناوری با تقدیر از مدیریت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران و همکاری سازمان نظام صنفی یارانه‌ای برای در اختیار قراردادن مکان و امکانات، اظهار داشت: کل غرفه‌های در نظر گرفته‌شده جهت استقرار دستاوردهای مراکز آموزشی و پژوهشی و فناوری مازندران در 1300 مترمربع مستقر می‌شود.

معتمدزادگان همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته از 5 محصول جدید و دانش‌بنیان در نمایشگاه فن‌بازار رونمایی شد، اعلام کرد: امسال نیز 5 محصول فناوری که تجاری‌سازی شدند، در نمایشگاه رونمایی می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها زیر چتر هیچ نهادی نیستند و به‌طور مستقل کار می‌کنند، افزود: در پنجمین نمایشگاه فن‌بازار حضور استارتاپ‌ها بسیار حائز اهمیت است، 81 کانتر استارت‌آپ و در مجموع 127 کانتر و غرفه در  فن‌بازار شرکت دارند، همچنین بخش فن‌بازی را داریم چون بخش قابل توجهی از مخاطبان ما دانش‌آموز هستند و با توجه به همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش، سالانه بین 3 تا 5 هزار نفر عمدتا در قشر دانش‌آموز در نمایشگاه شرکت دارند.

اختصاص 127 غرفه و کانتر به نمایشگاه فن‌بازار مازندران/ برپایی نمایشگاه فن‌بازار 19 تا 22 آذر در قائمشهر

وی ادامه داد: بخش جذاب دیگری را داریم؛ امسال شبکه نوآوری و فناوری مازندران را خواهیم داشت که به‌عنوان پایلوت در مازندران ایجاد و در سفر آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور این شبکه رونمایی شده است. اعضای این شبکه از 400 نفر گذشته است. راهکارهایی داریم که این تعداد را افزایش دهیم. خیلی‌ها در روستاها زندگی می‌کنند لذا بسیاری از خدمات را می‌توانیم از این شبکه دریافت کنیم و نیاز به رفت و آمدهای غیرضرور و صرف وقت و هزینه نیست.

معتمدزادگان بیان کرد: امسال حدود 18 برنامه و کارگاه‌ها توانمندسازی را در آذرماه داریم. یکی از این کارگاه‌ها اکنون در دانشگاه علم و فناوری مازندران - بهشهر در حال برگزاری است. در همین سالن نیز برنامه‌هایی را در قالب دوره‌های آموزشی و توانمندسازی خواهیم داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان و اهمیت تامین منابع مالی برای استارتاپ‌ها، افزود: معمولا در کشور بانک‌ها منابع مالی را برای فعالیت‌های اقتصادی تامین می‌کنند و وارد موارد ریسک‌پذیری نمی‌شوند. لذا باید از برگشت پول اطمینان داشته باشند اما در استارتاپ‌ها و منابع مالی که به آنها اختصاص داده است این ریسک را می‌پذیرید و 3 هزار میلیارد تومانی که تصویب شد و سالانه نیم درصد از درآمد دولت باید در این صندوق باشد، چون با نگاه حمایتی وارد شده است.

اختصاص 127 غرفه و کانتر به نمایشگاه فن‌بازار مازندران/ برپایی نمایشگاه فن‌بازار 19 تا 22 آذر در قائمشهر

"در راستای خصوصی‌سازی و چابک‌سازی در دولت، حدود 60 درصد از اعتبارات صندوق به بخش خصوصی اختصاص دارد".

رئیس پارک علم و فناوری مازندران یکی دیگر از فعالیت‌ها را تقدیر از پژوهشگران و فناوران مازندران عنوان کرد که به میزبانی دانشگاه مازندران است و تعدادی از فناوران برتر با عناوین مختلفی که در ستاد مرکزی مشخص شده انتخاب می‌شوند. این مراسم احتمالا در 20 آذرماه برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: در ادامه ارائه خدمات به حوزه کسب و کارهای نوین و دانش‌بنیان، مرکز نوآوری "فکوری" با بیش از یک میلیارد تومان مساعدت مالی در ساری افتتاح شده است و در نوشهر نیز پروژه آقای لر را داریم که به یاد فرزندان خود ساختمانی را در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده است و در حال بازسازی هستیم. همچنین یک برج را در پردیس علم و فناوری در دست ساخت داریم.

معتمدزادگان همچنین از عقد تفاهمنامه همکاری پارک علم و فناوری با سازمان هوافضا گفت که برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در راستای این قرارداد در حوزه‌های دیتاهایی ازجمله کنترل ترافیک، بهره‌برداری از دریا، بحث‌های خشکسالی، گردشگری و محیط زیست در هفته پژوهش در شرق، مرکز و غرب استان اجرا می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اهمیت ایجاد فرهنگ کارآفرینی در بین دانشجویان و مخاطبان حوزه IT و ICT ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه الکامپ و فن‌بازار بتواند کمکی در جهت تحقیق و توسعه، کارآفرینی و کاربردی‌کردن فعالیت‌های این حوزه گام بردارد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: