دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
معاون استاندار مازندران:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: تمرکز بر بهره گیری از آب های زیرزمینی سبب شده تا تراز آن کاهش یابد و میزان آلودگی ها نیز بیشتر شود.

به گزارش آوای خزر، مهدی رازجویان صبح دوشنبه در کارگروه شورای حفاظت منابع آب استان اظهار داشت: یکی از مواردی که می تواند به کنترل مصرف آب کمک کند بهره گیری از آب های سطحی و ذخیره سازی آن است.

وی افزود: متاسفانه نتوانستیم در بهره برداری از آب های سطحی سرمایه گذاری کنیم و بیشتر به استفاده از آب های زیرسطحی متمرکز شدیم و این مسئله موجب می شود تا سطح تراز آب های زیرزمینی کاهش یابد و پایین تر رود و میزان آلودگی آب ها نیز بیشتر شود.

وی خواستار مدیریت، هدایت و ذخیره سازی آب های سطحی در استان شد و گفت: در این راستا، احداث سدها در استان در دستور کار قرار گرفته است و برای تکمیل سدها نیز اعتباری تخصیص یافته است تا بتوانیم آب های سطحی زیادی را ذخیره کنیم.

رازجویان همچنین با اظهار اینکه وقتی عوامل وزارت نیرو در استان با یکدیگر همخوانی ندارند تعحب آور است ادامه داد: وقتی آبفا شهری و روستایی از اجرای مصوبه هیئت دولت امتناع می کنند و بهانه هایی مانند عدم تخصیص و عدم تامین اعتبار را مطرح می کنند آن وقت چگونه از دستگاه هایی مانند سازمان صمت انتظار داشته باشیم تا مصرف آب را هوشمند سازی کند.

وی با طرح این پرسش که چنددرصد آب ها در شبکه های توزیع شهری و روستایی هدر می رود ادامه داد: اگر جلوی پرت آب را بگیریم می توانیم منابع زیرزمینی را ذخیره کنیم.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه فقط در پی انشعاب فروشی هستیم و سیستم های قدیمی را به روزرسانی نکردیم ادامه داد: برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه های توزیع و انتقال برنامه ریزی نکردیم و این مسئله می طلبد تا وزارت نیرو دقت بیشتری داشته باشد و به مسائل توجه کنند.

رازجویان با عنوان اینکه جنگ زرگری در دستگاه تابعه وزارت نیرو پسنده نیست گفت: باید مصوبات هیئت دولت با همه زوایا اجرایی شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار