دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری اعلام کرد
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری گفت: 700 هزار کودک زیر 18 سال در مازندران داریم و نیاز است تا برنامه عمل مشترک برای حمایت و دفاع از کودکان در سطح استان‌ها و شهرستان‎ها نیز بطور جدی‎تری دنبال شود.
وجود 700 هزار کودک زیر 18 سال در مازندران/ تلفن 123 برای اعلام گزارشات کودک‎آزاری

به گزارش آوای خزر از ساری، مظفر الوندی در پنجمین کارگروه امور بانوان و خانواده مازندران با بیان اینکه پول و بودجه کافی نداریم اما امکانات و سرمایه‌های خوبی را در اطراف خود داریم، اظهار داشت: در مازندران نیز سرمایه‌های بسیاری است و معدن طلا از بُعد نیروهای متخصص و امکانات مورد نیاز و ساختارهای متعدد داریم.

وی با اشاره به آیین‎نامه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری و ملحق شدن ایران به این کنوانسیون با مصوبه مجلس در سال 77، افزود: تا سال 88 این مهم به عهده وزارت کشور بود و از آن تاریخ تاکنون برعهده وزارت دادگستری نهاده شده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با اعلام اینکه 30 درصد از جمعیت ایران را کودکان تشکیل می‌دهند، گفت: تمامی افراد زیر 18 سال که جمعیت قابل توجهی را تشکیل می‌دهند در این کنوانسیون مورد حمایت قرار می‎گیرند و از نگاه این مرجع ملی، نباید نگاه صدقهای و عاطفی به کودکان داشته باشیم، زیرا برای کودکان حدود 20 حق احصا شده و اگر شرایطی پیش بیاید که سلامت کودکان به خطر بیفتد، حق آنها ضایع شده است.

این مسئول ادامه داد: باید قاضی دادگستری با این نگاه به کودک مجرم نگاه کند که اگر این کودک جای فرزند او بود باید چگونه با او رفتار می‎کرد، چگونه برای او تصمیم‌گیری می‎کرد و چه کاری برای او انجام می‌داد.

الوندی با بیان اینکه هر 5 سال باید گزارش عملکرد به سازمان ملل بدهیم، افزود: این کنوانسیون پذیرفته شد و به دنبال آن هستیم تا ضریب نفوذ اجرای آن را از سطح ملی به استانها تعمیم دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، 700 هزار کودک زیر 18 سال در مازندران داریم و نیاز است تا برنامه عمل مشترک برای حمایت و دفاع از کودکان در سطح استان‌ها و شهرستان‎ها نیز بطور جدیتری دنبال و شورای هماهنگی مرجع با حضور اعضای مندرج در برنامه و دبیرخانه مرجع نیز تشکیل شود، همچنین به راه‌اندازی شبکه اجتماعی کودکان، تشریح و ترسیم اطلس کودکان برای هر استان و تعیین دفتر امور بانوان و خانواده به عنوان هماهنگ کننده نیاز است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری در پایان با بیان اینکه خط تماس 123 برای گزارشات مردمی درباره کودکآزاری است، افزود: کودک‌آزاری نیاز به شاکی خصوصی ندارد و دادستان به عنوان مدعی‌العموم میتواند پس از هر گزارش مستند، طرح شکایت کند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها