دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
با حضور نمایندگان گمرک و اتاق بازرگانی تهران
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران: برای حل مشکل صادرکنندگان، کمیته ویژه‌ای با حضور نمایندگان گمرک و اتاق بازرگانی تهران تشکیل شده است.
تشکیل کمیته ویژه برای حل مشکلات صادرکنندگانبه گزارش  آوای خزر به نقل از روابط عمومی کنفدراسیون صادرات ایران، محمد لاهوتی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی ایران و اعضا کنفدراسیون صادرات ایران با رئیس کل و مقامات ارشد گمرک، افزود: در این جلسه مشکلات متعددی از سوی اعضا حاضر در جلسه مطرح شد که بر اساس آن، به پیشنهاد دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر گردید تا فهرست کالا‌های مشکل‌دار در حوزه صادرات و واردات، از طریق کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی تهران احصا شده و در کمیته ویژه مشترک، بررسی شود.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: بر این اساس نتایج بررسی کمیته مذکور باید به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت ارجاع شده و برای حل آنها، مصوبات لازم دریافت شود؛ ضمن اینکه چنانچه رفع مشکلات نیازمند دستور مقامات ارشد کشور باشد، این موضوع از طریق سران سه قوه مورد پیگیری واقع خواهد شد.
وی تصریح کرد: با پیشنهاد ما مقرر شد نماینده‌ای از طرف رییس گمرک و نماینده‌ای از طرف کمسیون تسهیل تجارت اتاق تهران معرفی شوند تا روند پیگیری و مشکلات احصا شده و توسط رییس گمرک جهت رفع موانع از طریق ستاد تدابیر ویژه مرتفع شود.
لاهوتی درباره مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی صادرکنندگان در جلسه امروز با رئیس کل گمرک ادامه داد: هم اکنون کشور عراق مشکلات بسیاری را بر سر راه صادرات کالا‌های ایرانی ایجاد کرده است؛ به این معنا که در گذشته گواهی‌های صادراتی مورد نیاز این کشور در ایران صادر می‌شد، اما اکنون چند وقتی است که عراقی‌ها این کار را در خاک کشور خودشان انجام می‌دهند؛ بنابراین مسائل این چنینی سبب شده تا برخی از محموله‌های صادراتی ایران، از خاک این کشور ریجکت شده و برخی دیگر هم معطل بمانند.
وی افزود: نمونه آن هم محموله‌های کاشی و سرامیک است که به دلیل طولانی شدن فرآیند صدور این گواهی‌نامه‌ها از سوی عراق، معطل مانده و هم اکنون بیش از ۵۰۰ کامیون کاشی و سرامیک در مرز مهران معطل هستند که مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.
به گفته لاهوتی، این مشکل باعث شده تا حدود ۱۶ کامیون سیمان صادراتی ایران هم از عراق برگشت بخورد؛ در حالیکه در گذشته، این گواهی‌ها در داخل ایران انجام می‌شده است و اگر هم مشکلی وجود داشته، کالا هنوز به سمت مقصد بارگیری و حمل نشده بود، اما متاسفانه اکنون با صدور گواهینامه در خاک عراق، این مشکل به وجود آمده است ضمن اینکه یکی دیگر از موارد مطرح شده پذیرش نشدن گواهی استنادارد ایران در کشور عراق بود.
لاهوتی مشکل دیگر صادرکنندگان را نبود مسیر ویژه برای خروج کالا‌های فاسدشدنی دانست و گفت: هم اکنون مسیر خروج کالا‌های صادراتی فاسدشدنی، میوه و تره بار، مواد غذایی، همچون کالا‌های صنعتی مانند سیمان و فولاد در یک ردیف ترخیص قرار دارد که بنظر می‌رسد می‌بایست مسیر ترخیص و صدور کالا‌های حساس با دیگر کالا‌ها مجزا شود؛ ضمن اینکه همه گمرکات کشور به دستگاه‌های ایکس ری مجهز نشده اند که این امر مشکلاتی را ایجاد نموده است.
وی اضافه کرد: تخلیه و بارگیری در گمرکات با مشکلات جدی مواجه است؛ ضمن اینکه سیستم استفاده از اپلیکیشن موبایلی گمرک نیز هنوز فعال نشده؛ همچنین نبود امکان استفاده از روش آفلاین نیز یکی دیگر از مشکلات در زمان قطع سیستم گمرک است.
لاهوتی، کیل مصرف را مشکل دیگر صادرکنندگان بیان کرد و گفت: میزان سهمیه‎‌ای که برای ورود موقت به واحد‌های تولیدی داده می‌شود، بسیار اندک است و هم اکنون ۲۰ تا ۳۰ درصد از ظرفیت اسمی تولید به عنوان سهمیه ورود موقت اختصاص می‌یابد، در حالیکه این موضوع بسیار اندک است و باید امکان واردات از این طریق افزایش یابد.
رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران در ادامه، به مشکلات مربوط به رفع تعهد ارزی اشاره کرد و افزود: مشکلات رفع تعهد ارزی و اعمال نشدن معافیت مالیاتی برای ورود موقت یکی دیگر از مشکلات است که گریبانگیر صادرکنندگان شده است؛ زیرا سازمان امور مالیاتی معتقد است گمرک باید اعلام کند که صادرکننده کالای ورود موقت خود را صادر کرده است یا خیر، که این روند گزارشی بدرستی تبین نشده و صادر کننده را دچار مشکل نموده است.
وی ادامه داد: در این جلسه مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران از رئیس کل گمرک ایران درخواست کرده است تا اسامی صادرکنندگان خوشنامه و خوش حساب را به این صندوق ارایه دهد تا برای آن‌ها تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/2000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها