دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
روابط عمومی کانون پرورش فکری مازندران خبرداد
راهیابی 16 اثر به جشنواره هنرهای نمایشی کانون
روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: 18 اثر به جشنواره هنرهای نمایشی کانون راه یافتند و امروز 26 آذرماه آخرین روز اکران نمایش‌ها در سینما کانون است.

به گزارش آوای خزر از ساری، هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در تمامی استان‌ها در حال برگزاری‌ست.
برهمین اساس کانون پرورش فکری مازندران هم مرحله استانی این جشنواره را در گروه هدف خود که مراکز فرهنگی و هنری استان است، برگزار کرد.

به گفته رضا عابدی مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، پیش از این فراخوان به مراکز ارسال شد. آثار تولید شده به دبیرخانه ارسال و در نهایت 16 اثر به این جشنواره راه پیدا کرد که در سینما کانون به روی پرده رفت.

سه داور که از پیشکسوتان کشوری و استانی هستند، آثار را داوری می‌کنند و در نهایت، 3 اثر برگزیده با انتخاب هیأت داوران به دبیرخانه مرکزی تهران معرفی و آن سه اثر هم در رقابت با آثار سایر استان‌ها ارزیابی می‌شود.

عابدی گفت: براساس فراخوان و شیوه‌نامه اصلی برگزاری جشنواره هنرهای نمایش کانون که از سوی معاونت فرهنگی کانون منتشر شده است این رویداد هنری با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» در سه بخش نمایش «زنده‌ی عروسکی»، «کتاب‌خانه‌ای» (نمایش خلاق و بازی‌های خلاق) و «نمایش‌نامه‌نویسی» برگزار خواهد شد.

در این دوره از جشنواره سه گروه شامل اعضا (۱۲ تا ۱۸ سال) و اعضا ارشد کانون (۱۸ تا ۲۴ سال) هم‌چنین مربیان و کارشناسان کانون (به عنوان عوامل موثر در تولید نمایش) شرکت داده ‌می‌شوند.

***
علی بهزادی کارگردان نمایش "خوان هفتم" به خبرنگار آوای خزر می‌گوید: هدف من از خلق خوان هفتم این بود که نوجوانان ب تفکر در شاهنامه و زندگی با اساطیر آن واداشته شوند و تئاتر برای‌شان تمرین زندگی باشد که بتوانند با سعه صدر فراز و فرودهای زندگی را بگذرانند.

سیده النا هاشمی و فاطره مهدوی نیز که از بازیگران نمایش خوان هفتم هستند هدفشان را از بازی در نمایش، علاقه به نوجوانان و آمیخته‌شدن زندگی‌شان با شاهنامه و اساطیر آن اعلام و اظهار کردند که نوجوانان ما باید بدانند در گذشته بزرگان ما چه رنج‌هایی را تحمل کردند تا ما به اینجا برسیم.

به گزارش آوای خزر، صبح امروز و در آخرین روز از اکران نمایش‌های هجدهمین جشنواره کانون، به‌ترتیب نمایش‌های قلب مترسک به کارگردانی هانیه غنمی، خوان هفتم به کارگردانی ایمانه رجبی و علی بهزادی، و مهمان جامانده به کارگردانی فاطمه زهرا یونسی اکران می‌شود.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار