دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران:
فعالیت دسته‌جمعی آفریننده‌ی اعتماد به‌نفس و تعهد در کودکان است
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: "من، بیشتر به فعالیت‌های گروهی در کانون توجه و بر آن تاکید دارم. به این دلیل که تجمع بچه‌ها و فعالیت‌های گروهی آنها سبب می‌شود افرادی قوی و با اعتماد به‌نفس پرورش بیابند تا در هر شغلی که در آینده پیدا می‌کنند؛ انسان‌هایی متعهد و دلسوز برای جامعه باشند".

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران همگام با تمامی استان‌ها روزهای 25 و 26 آذرماه در سینما کانون ساری با اکران 16 فیلم برگزیده و 3 اثر ممتاز، برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در حاشیه مراسم اختتامیه در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر، هدف از برگزاری این جشنواره را کشف استعداد کودکان و نوجوانان 6 تا 16 ساله عنوان کرد که توسط مربیان متخصص و علمی صورت می‌گیرد.

محمد علی یزدان‌شناس ادامه داد: این کودکان، دوره‌های تخصصی را در بخش‌های فرهنگی، ادبی و هنری می‌آموزند و در مراکز ثابت و سیار و پستی در کنار فعالیت کتابخوانی که محور اصلی عملکرد کانون است، بیش از 40 فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی تعریف‌شده را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کانون در دو بخش فردی و جمعی‌ست، اظهار داشت: "من، بیشتر به فعالیت‌های گروهی در کانون توجه و بر آن تاکید دارم. به این دلیل که تجمع بچه‌ها و فعالیت‌های گروهی آنها سبب می‌شود تا آنها مهارت‌های زندگی اجتماعی را بیاموزند و صفات نیک انسانی مانند ازخودگذشتگی، مهرورزی و صداقت در آنها نهادینه شود و همچنین افرادی قوی و با اعتماد به‌نفس پرورش بیابند تا در هر شغلی که در آینده پیدا می‌کنند؛ انسان‌هایی متعهد و دلسوز برای جامعه باشند".

بچه‌ها در کارهای گروهی اعتماد به‌نفس و تعهد را می‌آموزند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با توجه به اینکه فعالیت‌های کانون «فرآیندی»ست و بر تربیت افراد تمرکز دارد، اظهار داشت: "به نظرم، فرآیند مهمتر از تولید اثر است. زمانی که صرف می‌شود تا اثر آفریده شود مهمتر از خود اثر است. چون بچه‌ها در این مدت که گرد هم می‌آیند؛ می‌آموزند که چگونه با هم‌نوعان خود زندگی اجتماعی سالم داشته باشند".

این مسئول هدف کانون را تربیت و پرورش افراد بااخلاق و متعهد عنوان کرد که تاکنون نیز در اهداف خود، موفق بوده است،

یزدان‌شناس از هیات داوران شامل آقایان رجبعلی فلاح، مهدی رمضانی و سعید زین‌العابدینی قدردانی و آنها را همچون گنج‌های ارزشمندی توصیف کرد که اعضای کانون نیز در کنارشان می‌درخشند.

وی در پایان با اعلام اینکه کانون منزل اهالی هنر و ادب است، ابراز امیدواری کرد تا با تلاش و کوشش هنرمندان فعالیت‌های فرهنگی زیبایی اتفاق بیفتد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1003

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار