دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
معاون وزیر نفت خبر داد
معاون وزیر نفت از گازرسانی 11 هزار روستای کشور در دوران تحریم خبر داد و گفت: این در حالیست که مجموع روستاهای برخوردار از نعمت گاز از ابتدای انقلاب تا ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار روستا بود.
گازرسانی به 11 هزار روستا در دوران تحریم/مصرف روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز در کشور

به گزارش آوای خزر از شهرستان چالوس، حمیدرضا عراقی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه پروژه گازرسانی به روستاهای دهستان «بیرون‌بشم» بخش مرزن‌آباد با بیان اینکه در کشور ما روزانه ۷۰۰ میلیون‌ متر مکعب گاز طبیعی مصرف می‌شود، اظهار داشت: این میزان، معادل روزانه ۴ میلیون بشکه نفت است در حالی که تنها دو میلیون بشکه صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که تحریم هایی بر کشور حاکم بود به ۱۱ هزار روستای کشور گازرسانی شده است، افزود: این در حالیست که مجموع روستاهای برخوردار از نعمت گاز از ابتدای انقلاب تا ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار روستا بود.

معاون وزیر نفت گفت:در سال ۹۳ مصرف گاز طبیعی به ۵۰ میلیارد متر مکعب رسید و سوخت میان تقطیر به ۲۰ میلیارد متر مکعب کاهش یافت.

عراقی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های کشور یا باید گازوئیل و مازوت و یا گاز طبیعی مصرف کنند، اظهار کرد: امروزه نیروگاه‌های کشور ۷۰ میلیون‌ لیتر سوخت لازم دارند.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در نیروگاه‌های کشور در سال ۹۲ حدود ۳۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف ‌شد، گفت: از این میزان ۳۵ میلیارد متر مکعب سوخت میان‌تقطیر بود که در مجموع ۷۰ میلیارد متر مکعب بود.

عراقی با اشاره به اینکه در سال گذشته گاز طبیعی به ۵۸ میلیارد متر مکعب در نیروگاه‌ها رسید، اظهار داشت: سوخت میان تقطیر نیز ۱۳ میلیارد متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه امسال نیروگاه‌ها را به ۶۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی خواهیم رساند، گفت: با اجرای این امر در مجموع ۹ میلیارد متر مکعب سوخت میان تقطیر در نیروگاه‌های کشور مصرف شود لذا این نشان می‎دهد که در سه سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار سوخت میان تقطیر مصرف نشد و سوخت طبیعی جای آن را گرفت که در نتیجه این امر، هوا آلوده نشد.

معاون وزیر نفت با تأکید بر مصرف بهینه گاز طبیعی گفت: مشترکان و مصرف کنندگان نعمت گاز طبیعی باید علاوه بر شاکر بودن، بهینه مصرف کنند.

عراقی هرگونه بی‌احتیاطی در مصرف این نعمت الهی را سبب بروز اتفاقات ناخوشایندی در منازل دانست و تصریح کرد: ۷۰ درصد اتفاقات بسیار ساده است و با نصب و جانمایی نادرست لوله بخاری حادث می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه کسی که کار کند و وجدان و اخلاق حرفه‌ای داشته باشد می‌تواند موفق شود، گفت: در دولت تدبیر و امید سه سال گذشته شرکت ملی گاز ایران از موفق‌ترین شرکت‌های کشور بوده است.

انتهای پیام/ 1012

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار