دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا خبر داد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا از اجرای نهضت سواد رسانه‌ای در این شهرستان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: گفتمان رسانه‌ای به‌مناسبت دهه فجر در سطح مدارس و مساجد شهر یا روستای نکا برگزار می‌شود.
به گزارش آوای خزر از نکا، حجت الاسلام محمدعلی الیاسی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سالجاری دو مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) و جشن انقلاب با یکدیگر همزمان شده‌اند.

وی افزود: فرهنگ شهادت در کشور به‎گونه‌ای نهادینه شده است که از مذاهب  دیگر نیز شهید داریم و این نشأت گرفته از فرهنگ زهرای مرضیه (س) است و اما اینکه تا چه اندازه می‎توانیم حق این فرهنگ را که سرمایه دینی است و به مملکت ما وارد شده است را مدیریت کنیم و قدردان باشیم؛ جای بحث دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان اینکه اطلاع رسانی انقلابی محور برنامه‌ها است و در همین راستا نهضت سواد رسانه‌ای را در دستور کار قرار دادیم،گفت: حدود 15 گفتمان رسانه‌ای را با همکاری آموزش و پرورش برای مقاطع متوسطه اول و دوم تدارک دیدیم.

این مسئول ادامه داد: جلساتی را نیز با بخشداران داشتیم و مقرر شد 10 روستا به عنوان پایلوت انتخاب و میزبان روستاهای همجوار خود جهت اجرای برنامه های نهضت افزایش سواد رسانه‌ای باشند. 

الیاسی بیان کرد: امروزه  رسانه ها از ابزارهای مهم آگاهی بخشی در دنیا محسوب می شوند، اگر ما از رسانه خوب استفاده کنیم سهم دشمن را به حداقل می رسانیم؛ باید اطلاع رسانی و مردم را آگاه کنیم نه اینکه رسانه را از آنها بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه باید حواسمان به فعالیت دشمن در تحریف انقلاب باشد، افزود: در همین راستا برنامه گفتمان دینی در مدارس اول و دوم متوسطه در حال اجرا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا اظهار داشت: پیش از پالایش هیئت‌های مذهبی 210 هیئت در نکا داشتیم اما پس از ساماندهی و ارزیابی انجام‌شده، تعداد آنها به 160 هیئت کاهش پیدا کرد با این توضیح که ضوابط ثبت هیئت در سامانه طوبی دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر شده است.

الیاسی در پایان گفت: مداحان نیز رتبه‌بندی می‌شوند و برنامه‌هایی در جهت افزایش معلومات آنها انجام برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار