دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اعلام کرد
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: طی 2 هفته گذشته یعنی از آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر مازندران در 27 اسفندماه تا روز 11 فروردین‌ماه جاری، 10.5 میلیارد تومان عاید غرفه‌داران و کنسرت‌های مازندران شد.
طی 2 هفته 10.5 میلیارد تومان عاید غرفه‌داران و کنسرت‌های مازندران شد

به گزارش خبرنگار آوای خزر از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه صبح امروز در جمع خبرنگاران و اعضای ستاد خدمات سفر مازندران اظهار کرد: هماهنگی خوبی با همدلی و همزبانی در مدیریت سیل و سفر شکل گرفت و ماندگاری سفرها حفظ شد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های متعدد ملی و شهرستانی در سراسر مازندران علیرغم سیلی که اتفاق افتاد، ادامه داد: تاکنون 3 میلیارد و 500 میلیون تومان عاید غرفه‌داران شد و کنسرت‌ها نیز تاکنون حدود 7 میلیارد تومان درآمد داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه محصولات صنایع دستی هویت گردشگری و میراثی استان است، گفت: نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان عباس‌آباد را روز گذشته راه‌اندازی کردیم و متوجه شدیم که در بخش صنایع دستی ظرفیت مناسبی دارد.

فرزانه با بیان اینکه باید ذهنیت حضور گردشگر در مازندران تغییر پیدا کند، افزود: برای ماندگاری گردشگران در استان کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های نوروزخوانی خوبی را داشتیم.

وی از گردشگری ورزشی در استان گفت که ظرفیت‌های خوبی را بویژه در گردشگری آبی داریم و باید با مدیریت مناسب در این حوزه وارد شویم.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران بیان کرد: اگر اعتبارات تدوین طرح جامع گردشگری تامین شود می‌توانیم در این بخش برنامه‌های بهتری را برگزار کنیم.

فرزانه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: 12 میلیون و 79 هزار و 619 نفرشب اقامت نوروزی از 27 اسفندماه 97 تا پایان روز دهم فروردین 98 در مازندران ثبت شد که نسبت به سال گذشته در همین مدت 2 درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: تعداد بازدید از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی در این مدت نیز 10 میلیون و 15 هزار و 86 نفر بوده است، تعداد بازدیدهای نظارتی توسط کارشناسان ستاد و شهرستانی طی دو هفته گذشته 5 هزار و 97 مورد و تعداد اخطار و تذکر نیز 141 مورد بوده است.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها