دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
شهدای اسارت و آزاده‌ی بهشهر را بشناسید
نماینده موسسه فرهنگی پیام آزادگان در مازندران با اعلام تعداد شهدای اسارت، و شهدای آزاده‌ی استان، به طور ویژه در پاسخ به خبرنگار ما، به بیان اسامی شهدای اسارت، آزاده، و آزادگان متوفی پرداخت.
آزاده "جعفر مزیدها" نماینده پیام آزادگان در مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در بهشهر با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه آزادگان دفاع مقدس، اظهار کرد: ۴۲ هزار آزاده در کل کشور داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۳۴۵ نفر، اهل مازندران هستند.

وی تعداد شهدای مازندران که در دوران اسارت  به شهادت رسیدند را ۱۸ تن،  و آزادگانی که پس از آزادی به فیض شهادت نائل آمدند را ۱۷۵ تن اعلام کرد.

نماینده موسسه فرهنگی پیام آزادگان در مازندران ادامه داد: از این تعداد، سه تن از شهدای اسارت اهل بهشهر هستند که عبارتند از: شهید علی اصغر بابایی زیروانی، شهید اسحاق پوریانی و شهید محمدحسین دارابی.

مزید‌ها همچنین تعداد آزادگان بهشهر که پس از بازگشت به زادگاهشان بر اثر جراحات حاصل از دوران جنگ و اسارت به شهادت رسیدند را ۴ تن شامل شهید ابراهیم ستونه، شهید جعفر کیمیا، شهید عباس علی مظلومی و شهید حمید رضا آقابراری عنوان کرد.

شهدای اسارت و آزاده‌ی بهشهر را بشناسید

وی با یادآوری اینکه بهشهر ۱۳۰ آزاده دارد، یاد ۸ نفر از آزادگان متوفی اهل بهشهر را گرامی داشت. این سرافرازان عبارتند از: آزاده محمد ابوالحسنی، آزاده علی مهدی پور، آزاده علی محمد عمرانی ریحان‌آبادی، آزاده حسین باقری تیرتاشی، آزاده میرقربان عمادی، آزاده حمید رضا الیاسپور، آزاده محمد حسن رمضانپور و آزاده شعبان رحمانی علمدارمحله.

به گزارش آوای خزر، ۸۰۰ نفر از فرزندان بهشهر در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمدند. شهید غلامی شهری با ۵۸ سال و شهید سیدمرتضی هاشمی با ۱۴ سال، پیرترین و جوان‌ترین شهدای این شهرستان هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار