دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
سردار اشتری با بیان اینکه امروز کشور ما از نظر امنیت در شرایط بهتری قرار دارد، گفت: همه ما بدهکار شهدای راه امنیت کشور هستیم و باید قدردان آنها باشیم.

همه ما بدهکار شهدای امنیت هستیم/ پلیس پشتیبان آمران به معروف استبه گزارش آوای خزر، سردار «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی کشور در یادواره شهدای امنیت با تاکید بر اینکه همه ما بدهکار شهدای امنیت هستیم و باید قدردان آنها باشیم، اظهار داشت: امروز همه اقشار با همه سلایق حتی آنهایی که غیر مسلمان هستند برای شهدای ما احترام قائلند چراکه می‌دانند امنیت و ثباتی که در کشور و حتی در منطقه وجود دارد به برکت خون شهدا بدست آمده است.

سردار اشتری به دو نعمت سلامت و امنیت اشاره کرد و اظهار داشت: امروز به لطف و عنایت الهی و عنایات خاصه حضرت مهدی (عج) و زحماتی که مسئولان و کادر درمانی کشیدند شرایط کشور ما از نظر سلامت بهتر شده، هرچند که باید همچنان شیوه نامه های بهداشتی همچنان رعایت شوند.

وی با بیان اینکه امروز در زمینه امنیت هم شرایط بهتری داریم اضافه کرد: در روزهای ابتدایی انقلاب دشمنان تلاش های زیادی کردند تا به انقلاب ضربه بزنند و در سال های اخیر هم با ایجاد فتنه ها و آشوب ها خواستند در کشور ما نا امنی ایجاد کنند که با هوشیاری و درایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و جانفشانی شهدای امنیت کاری از پیش نبردند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین یاد شهدای راه احیای امر به معروف و نهی از منکر را هم گرامی داشت و گفت: امروز آمران به معروف و ناهیان از منکر یک وظیفه الهی و فراموش شده را انجام می دهند و همه وظیفه دارند از آنها حمایت کنند.

سردار اشتری تصریح کرد: ما هم در انتظامی کشور اعلام کردیم هرکجا آمر به معروف بود طبق دستورالعمل هایی که وجود دارد باید از آنها حمایت شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور اضافه کرد: این افراد به مسئولان و کسانی که متولی برخورد با ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی هستند کمک می کنند و در حوزه های مختلفی از جمله فرهنگی، فضای مجازی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی فعال هستند و باید این وظیفه گسترش پیدا کند و ما هم وظیفه داریم که از آنها حمایت کنیم.

وی به حضور گسترده و پرشور مردم اصفهان در نماز باران اشاره کرد و اظهار داشت: انصافاً کار بزرگی صورت گرفت و از همه مردم شریف استان و شهر اصفهان جای تقدیر دارد که با هوشیاری در صحنه حضور یافتند و مجدداً به دنیا پیام دادند که مردم اصفهان با شهدای خود عهد و پیمان بستند و این عهد و پیمان ناگسستنی است و پای امام و شهدای انقلاب تا آخر ایستاده اند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان رمز فائق آمدن بر مشکلات کشور را تبعیت از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دانست و گفت: ما همه ارادت خود را به شهدا اعلام کرده ایم اما اگر امروز بخواهیم راه این شهدا را برویم و آنها را از خود راضی کنیم باید منویات فرماندهی معظم کل قوا را دنبال کنیم و بدانیم که هرکجا که از ایشان پیروی کردیم موفق می شویم و هرکجا که نافرمانی صورت بگیرد با شکست مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/ 1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار