دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷
معاون عمرانی استاندار مازندران:
جذب و اخراج نیرو‌های شهرداری با تأییدیه سازمان همیاری باشد/ شهرداران از فاز عوارض و کمیسیون خارج شوند
معاون عمرانی استاندار و رئیس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران به شهرداران گفت: جذب و خروج نیرو‌ها از شهرداری با تاییدیه سازمان همیاری باشد، از فاز کمیسیون و عوارض و مواد ۱۰۰ و ۵ خارج شوند، و راهبرد و چشم‌انداز و استراتژی را برای عمران و آبادانی شهر خود در پیش بگیرند.
به گزارش آوای خزر از ساری، رضا علیخانی امروز در همایش شهرداران مازندران با بیان اینکه "بلدیه" از موضوعات بسیار مهم و حیاتی در مسائل حکمرانی کشور‌ها و جهان است، از آن به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم نظام حکومت‌داری خوب عنوان کرد.

او به قانون بلدیه گریزی زد که نخستین‌بار در سال ۱۲۸۳ در مجلس شورای ملی نوشته شد و در سال ۱۲۸۶ به تصویب رسید و به این مطلب نیز اشاره کرد که فکر مدیریت شهر در سال ۱۳۰۰ قمری توسط ناصرالدین‌شاه عنوان شد و پیرو آن نیز "میرزا عباس‌خان مهندس‌باشی" تحصیلکرده فرانسه را به‌عنوان شهردار یا رئیس بلدیه تهران انتخاب می‌کند و با نارضایتی مردم، "کاشف‌السلطنه" را جای عباس‌خان به شهرداری منصوب می‌کند.

معاون عمرانی استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مبحث مهم درآمد پایدار توسط شهرداری‌ها، بر این نکته تاکید کرد که شهرداران باید به دنبال درآمد‌های پایدار و نه مقطعی باشند؛ یعنی به دنبال درآمد‌های حاصل از عوارض و کمیسیون و نظایر آن نباشند و از این فاز خارج شوند.

علیخانی ادامه داد: شهرداران توانمندی‌های زیادی دارند و می‌توانند منشأ تحول بشوند؛ شهرداری که نتواند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خدادادی از سواحل، جنگل و ... درآمد پایدار ایجاد کند، ضعیف عمل می‌کند.

معاون عمرانی استاندار مازندران از شهرداران خواست تا نسبت به نگهداشت شهر اهتمام بورزند و اشاره‌ای نیز به بازدید‌های اخیر خود از برخی شهر‌ها داشت و وضعیت آن‌ها را نگران‌کننده توصیف کرد.

شهرداران از مدیریت سنتی پرهیز کنند

او بار دیگر تأکید دارد که حل مشکلات تنها از محل بودجه و اعتبار نیست؛ با بهره‌مندی از خلاقیت و سلیقه به‌خرج دادن می‌توان شهر را نگهداری کرد و به شهرداران توصیه کرد که از مدیریت سنتی پرهیز کنند و با نگاه برنامه‌محوری، راهبردی و دانش‌بنیان و فناورانه، مدیریت پویا ایجاد کنند.

عضو اصلی و رئیس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران بیان کرد: توجه به پسماند در برنامه‌ریزی، آموزش، فرهنگ‌سازی و اقدامات لازم از لحظه جمع‌آوری، تفکیک، و انتقال به دپوی نهایی، اعمال شود به ویژه اینکه زباله‌ها در مسیر انتقال نباید آلودگی و مشکلات ثانویه ایجاد کنند (پراکنش و شیرابه زباله).

او همچنین از شهرداران خواست تا در مدیریت، هدایت و راهبری نیرو‌ها تلاش، و از ورود نیرو‌های جدی حتی‌الامکان پرهیز کنند.

پیگیر راه‌اندازی سامانه جامع منابع انسانی هستیم

علیخانی ادامه داد: ما در آینده به دنبال راه‌اندازی سامانه جامع منابع انسانی هستیم. شهرداری بدون اجازه شورای سازمان همیاری شهرداری‌ها نمی‌تواند نیرو جذب و یا خارج کند. باید این تاییدیه را از سازمان بگیرند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با تاکید بر جلوگیری از به‌کارگیری نیرو‌های جدید در شهرداری‌ها، از آن‌ها خواست که روی نیرو‌های فعلی سرمایه‌گذاری کنند.

او با این مثال که برای "N “ تعداد سرباز، یک فرمانده کافی‌ست، افزود: ما باید به ازای هر ۱۰۰ نیروی پاکبان و کارگر، یک نیروی ستادی داشته باشیم، اما آنچه من می‌بینم؛ بالعکس است!
 
جذب و اخراج نیرو‌های شهرداری با تأییدیه سازمان همیاری باشد/ شهرداران از فاز عوارض و کمیسیون خارج شوند
ماده ۱۰۰، منشأ برخی نگرانی‌ها شده است

علیخانی از شهرداران خواست تا از ماده ۱۰۰ به عنوان عامل منع و پیشگیرانه استفاده کنند، نه فتح باب برای تخلفات بعدی شود. اینکه ماده ۱۰۰ اکنون منشأ یکسری ناراحتی و نگرانی‌ها برای مسوولان شده است.

او همچنین تاکید کرد که پرونده‌های ماده ۵ نیز با دقت بررسی و نسبت به پرونده‌های ارسالی شاخصه‌های تکمیل‌بودن، صلاحیت، جامعیت و وجاهت قانونی آن‌ها توجه شود.

شهرداران از ماده ۱۰۰ و ۵ خارج شوند

معاون عمرانی استاندار مازندران از شهرداران خواست تا به دنبال منابع جدید برای کسب درآمد‌های پایدار باشند. شهردار اگر شمّ اقتصادی سازنده داشته باشد، می‌تواند چرخ اقتصاد شهر را به حرکت درآورد و از این درآمد برای توسعه، عمران و آبادی شهر استفاده کند.

علیخانی گفت: شهردارانی که چشم امید به ماده ۱۰۰ و ماده ۵ دارند، در واقع دارای ضعف بزرگی هستند.

توجه به حمل و نقل و ترافیک، رفع دست‌اندازها، توجه به مبلمان و آراستگی، توجه به ورودی شهر که تابلوی شهر است، توجه به گردشگری - و اینکه شهرداری‌ها نوک پیکان گردشگری هستند و باید برنامه‌ریزی و راهبرد داشته باشند- تقویت نیرو‌ها از بعد مادی و معنوی (انگیزه کار)، و داشتن راهبرد و چشم‌انداز و استراتژی، و توجه به پدافند غیرعامل ازجمله دیگر مواردی بود که رئیس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در نشست ۱۵ اسفندماه با شهرداران استان عنوان کرد.

آنچه شهرداران باید پیگیری کنند

او در بخش دیگری از سخنانش برخورداری از رفاه و آسایش در نظام سکونتگاهی، ایمنی و امنیت پایدار و توسعه‌یافته، برخورداری از امنیت اقتصادی بالا، برخورداری از دولت‌شهر هوشمند، دسترسی به کیفیت زندگی بالا، تضمین بهداشت، رعایت حقوق همه براساس اصل عدالت و مساوات، سازگاری در شهر، برخورداری از خلاقیت و نوآوری، و مدیریت درست شهر و پیشرفت آن، ازجمله مواردی بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران آن‌ها را چشم‌انداز آرمانی، اما قابل تحقق برای شهرداری‌ها در جهت خدمتگزاری به شهروندان برشمرد.

رییس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در ابعاد توسعه شهری نیز ازجمله مسائل مهم و کلیدی را رفاه توام با عدالت اجتماعی، دسترسی به فرصت‌های برابر، پویایی اقتصادی، سلامت و بهداشت، مشارکت و همگرایی گروه‌های اجتماعی عنوان کرد.

توسعه پایدار شهری، ایمنی، بهداشت و امنیت در داخل شهر، رفاه و آسایش شهروندان، محیط زیست سالم و پایدار، امنیت روانی شهروندان، و فرهنگ و آداب شهروندی و شهرنشینی را ازجمله اهدافی دانست که معمولاً شهرداران به دنبال آن هستند.

به گزارش آوای خزر، در این همایش، اعضای هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران مشخص شد؛ و بر این اساس، "رضا علیخانی" به عنوان عضو اصلی و رئیس هیات مدیره، "حمید سپیدگر"، "عماد صدیقی"، "سید حسن میری" و "جبار فرجی" به عنوان دیگر اعضای اصلی، همچنین "علی داودی" شهردار آمل و "جعفر ردایی" شهردار هچیرود به عنوان اعضای علی‌البدل و "محمد سعیدی" به عنوان بازرس سازمان معرفی شدند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار