دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:
۸.۵ هکتار از میانکاله در آتش سوخت/ ریشه آتش‌سوزی در میانکاله باید خشکانده شود
ساری - مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به آتش‌سوزی روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در چهار نقطه از میانکاله که منجر به از بین رفتن ۸.۵ هکتار از پوشش گیاهی منطقه شده است، تاکید کرد که باید با اقدامی خارج از بررسی‌های عادی، ریشه‌های آتش‌سوزی را خشکاند.
حسینعلی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با اشاره به وقوع چهار فقره آتش‌سوزی جدید در ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله تصریح کرد: یک‌فقره آتش‌سوزی ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۱۵ فروردین‌ماه در منطقه نزدیک به ساحل صورت گرفت که پس از چهار ساعت خاموش شد.

او با اشاره به دیگر آتش‌سوزی صورت‌گرفته که ساعت ۳ بامداد روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین‌ماه و همزمان در دو نقطه از ساحل رخ داد، اعلام کرد که با تلاش محیط‌بانان، یک نقطه در ساعت ۵ بامداد و دیگری نیز در ۹ صبح به صورت کامل خاموش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران حجم این آتش‌سوزی‌های عمدی را ۴.۵ هکتار اعلام کرد که سبب از بین رفتن گونه‌های گیاهی سازیل، تمشک و انارشده است.

ابراهیمی همچنین از آتش‌سوزی ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز چهارشنبه در محدوده ساحلی میانکاله گفت که با تلاش محیط‌بانان در ساعت ۶ صبح خاموش شد.

او حجم این آتش‌سوزی را ۴ هکتار اعلام و اظهار تاسف کرد که در مجموع طی دو روز، ۸.۵ هکتار از پوشش گیاهی میانکاله در آتش سوخت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه همچون گذشته دست نیاز به سوی دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و امنیتی برای شناسایی و برخورد با عوامل تخریبگر در میانکاله داریم، این را هم اضافه کرد که در تمام طول سال شاهد رفتار‌های نابهنجار متخلفان هستیم که بنیان‌های زیستی در یک ذخیره‌گاه منحصربه‌فرد را به هم ریخته‌اند.

این مسوول با تاکید بر اینکه آتش‌سوزی‎های میانکاله منشأ انسانی دارد و عمدتا عمدی است، اشاره‌ای به آموزش‌های گسترده در اهمیت این زیست‌کره طبیعی داشت و معتقد است افرادی که فجایع زیست‌محیطی را در میانکاله به وجود می‌آورند نسبت به ارزش و اهمیت این منطقه حفاظت‌شده اهمیتی قائل نیستند لذا باید در شناسایی آن‌ها تسریع شود تا ریشه‌های این کار را بخشکانیم.

او با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به مازندران و بازدید از میانکاله، درخواست کرد که امکانات اطفای حریق که مطالبه مردم و مسوولان بوده و در مصوبه این سفر هم آمده است برای احداث پایگاه متمرکز با تامین اعتبار لازم در جزیره میانکاله مستقر شود.

ابراهیمی، اما موضوع مهمتر از پایگاه اطفای حریق را شناسایی عوامل تخریبگر میانکاله عنوان کرد که نیاز به اقداماتی خارج از بررسی‌های عادی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان با بیان اینکه گرچه در یک سال گذشته توجه شایانی به میانکاله داشتیم و این پناهگاه حیات وحش به یک دستگاه تراکسور، یک دستگاه تراکتور و ۶ دستگاه موتورسیکلت مجهز شده است، اما همچنان با کمبود نیروی انسانی و تجهیزاتی در میانکاله روبرو هستیم.

به گزارش آوای خزر، ۲۰ محیط‌بان در ذخیره‌گاه زیست‌کره میانکاله در وسعت ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری مشغول فعالیت هستند، این تعداد مامور یگان حفاظت باید سه برابر شود تا به حد استاندارد برسد.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار