دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
علیرضا بیگی نماینده تبریز درباره گشت ارشاد به روزنامه شرق گفت:دشمنان خارجی و سرویس‌های بیگانه و دستگاه عملیات روانی بیگانه از این رهگذر کلی مطلب به دست می‌آورند تا بتوانند از طریق آن وجهه جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند.

به گزارش آوای خزر، شرق نوشت: برخی گروه‌های سیاسی داخلی کشور هم از رهگذر گشت ارشاد نان می‌خورند؛ چراکه گشت ارشاد به نمادی برای جریان سیاسی اصولگرا تبدیل شده که وقتی به قدرت می‌رسد، این گشت ارشاد به حرکت درمی‌آید و اظهار وجود می‌کند. برای جریان اصلاح‌طلب هم این گشت ارشاد موضوعی است که به‌واسطه آن می‌تواند انتقاد کند و غر بزند.یک جماعت چپاول‌گر دزد بیت‌المال هم از رهگذر گشت ارشاد نان می‌خورند؛ چراکه ذهن افکار عمومی از آنها دور می‌شود و انگار نه انگار 92 هزار میلیارد تومان از جیب ملت دزدیده شده است.

گروه دیگری هم که از موضوع گشت ارشاد نفع می‌برند، همین نیروی انتظامی است. ما در مقطعی از دولت دهم، زمانی که فساد در نیروی انتظامی برجسته شد و قرار بود به این فساد رسیدگی شود که مسئول وقت عکس‌ها و مدارکی از وضعیت‌های مستهجن زنان خیابانی تهیه کرده و به مراجع نشان داده بود و مدعی شد من می‌خواهم با این مسائل برخورد کنم اما رئیس‌جمهور وقت (احمدی‌نژاد) مانع از این می‌شود. یعنی احساس کرده بود یک ناامنی شغلی و مسئولیتی برای او ایجاد شده است و به همین دلیل جلب حمایتی ایجاد کرده بود تا مانع از برکناری او شود.

 

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار