دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
مدیرکل کار مازندران در گفتگو با آوای خزر:
۹۶۰ هزار بیمه‌شده در مازندران مشمول قانون کار هستند/ رتبه نخست مازندران در حفاظت فنی و بهداشت کار
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در گفتگویی اعلام کرد که از ۲ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی در استان، ۹۶۰ هزار نفر مشمول قانون کار هستند وی همچنین به رتبه نخست دستگاه خود در حفاظت فنی و بهداشت و ایمنی کار اشاره داشت.
آوای خزرآزاده بابانژاد: همایش قشر بسیج کارگری و تجلیل از برترین‌های طرح «نشان اقتصاد مقاومتی» امروز با حضور سردار محمد زهرایی رییس بسیج سازندگی، سردار حمیدرضا الله بداشتی مسوول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، علی باقری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدعلی نوبخت فرماندار ساری، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو فراکسیون کارگری، تعدادی از خانواده شهدای کارگر، همچنین جمعی از کارفرمایان، مدیران واحد‌های صنعتی و تولیدی و کارگران نمونه استان در شرکت چوب و کاغذ مازندران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در گفتگو با خبرنگار ما، ابتدا هفته هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگری را به جامعه بزرگ کارگری تبریک گفت.

علی باقری با اعلام اینکه در سطح استان مازندران ۱۱۷ کارگاه بزرگ و کوچک مقیاس داریم، درباره تعداد بیمه‌شده‌های کارگری تصریح کرد: از ۲ میلیون بیمه شده تأمین اجتماعی، ۹۶۰ هزار بیمه شده مشمول قانون کار هستند که در قالب ۷۰۰ تشکل کارگری ساماندهی شده‌اند.

او بیان کرد: مدیریت مسائل کارگری در استان، توسط شورای کارگری، انجمن‌ها و تشکلات کارگری و کارفرمایی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در بخش دیگری از گفتگو، با قدردانی از همراهی و کمک بسیج کارگری و کارفرمایی استان در مردمی‌سازی اقتصاد و فعالیت در مسیر اقتصاد مقاومتی که از منویات رهبر انقلاب است، کارگران شریف را طلایه‌داران خط مقدم جهاد اقتصادی و رکن اصلی اقتصاد در هر کشوری توصیف کرد که تجلیل از آنها، تجلیل از فرهنگ کار و تلاش است.

او ادامه داد: شایسته است تا همه کارگاه‌ها در تجلیل از مقام کارگران شریف کشور پای کار باشند و از کارگران نمونه به طور ویژه قدردانی کنند.

باقری این را هم گفت که استان مازندران رتبه دوم را در روابط کار کشور و رتبه نخست را در حفاظت فنی و بهداشت و ایمنی کار به دست آورده است.

هر ساله ۵ تا ۱۱ اردیبهشت به عنوان هفته کارگر با تجلیل از برترین‌های کار و تلاش در واحد‌های تولیدی و صنعتی گرامی داشته می‌شود، ۹ اردیبهشت روز بسیج کارگری و ۱۱ اردیبهشت روز کارگر است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار