دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
مدیرکل بازرسی استانداری مازندران در گفتگو با آوای خزر:
۵۰ مطالبه و ملاحظه در سفر به سوادکوه شمالی احصا شد
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران اعلام کرد: سفر استاندار و هیات همراه به سوادکوه شمالی در گام اول، ۲۵ مطالبه به لحاظ فراوانی و ۲۵ ملاحظه و پیشنهاد، به همراه داشت.
سعید منصوریآوای خزر: اسماعلی مهرافزا مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد،  بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران در حاشیه دوازدهمین سفر شهرستانی نماینده عالی دولت در استان که در سوادکوه شمالی انجام شد، اعلام کرد: مدیران استان به عنوان نمایندگان استاندار در ۱۵ گروه به ۴۲ روستا در دو بخش مرکزی و نارنجستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: با توجه به بازخوردی که از عملکرد مدیران در سفر‌ها داشتیم، به این موضوع قانع نشدیم و ۱۵ گروه بازرسی را نیز به صورت نامحسوس به بازدید از عملکرد مدیران اعزام کردیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد،  بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران با بیان اینکه مدیران در زمان مقرر در روستا‌ها حضور پیدا کردند و به بررسی موضوعات و مشکلات مردم پرداختند، نکات حائز اهمیت را فراوانی مطالبات و درخواست‌ها عنوان کرد.

مهرافزا با اعلام اینکه در سفر به سوادکوه شمالی ۲۵ مطالبه به لحاظ فراوانی احصا شد و ۲۵ مورد نیز در قالب ملاحظه و پیشنهاد آمده است، افزود: این موارد در گام بعدی، با تایید استاندار در دل مصوبات قرار می‌گیرد.
 
۵۰ مطالبه و ملاحظه در سفر به سوادکوه شمالی احصا شد
وی اظهار داشت: میز خدمت توسط دستگاه‌های اجرایی از ساعت ۸ تا ۱۸ در ادارات بر پا بود، با بازدید‌های سرزده‌ای که داشتیم رضایت مردمی وجود داشت.
 
مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد،  بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران گفت: همه موارد و موضوعاتی که به عنوان درخواست و مطالبه در شهر و روستا‌های سوادکوه شمالی توسط مردم اعلام شد، به این اداره‌کل ارجاع و پیگیری می‌شود.

مهرافزا در پایان گفتگو اظهار داشت: تاکید استاندار مازندران این است که تمامی موارد پس از بررسی و پیگیری به صورت آماری و دقیق به مردم و شخص ایشان اطلاع‌رسانی شود و نتیجه آن نیز رضایت مردم باشد.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار