دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
معاون سیاسی استاندار مازندران:
احیای آداب و رسوم مانعی در برابر تهدیدات فرهنگی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه آسیب به آداب و رسوم یک تهدید جدی برای استان بوده و رد پای نفوذ فرهنگی در دیار علویان محسوس است، احیای آیین‌ها و رسومات را مانعی در برابر این تهدیدات عنوان کرد.
زهرا شریفی - آوای خزر، روح الله سلگی صبح امروز یک‌شنبه در نشست و دیدار هیات‌های مذهبی استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، گفت: دیار علویان آغازگر لبیک‌گویی به امام حسین (ع) بوده است و این ویژگی استان ما را سرآمد کرده که نقش خود را در دنیای اسلام به درستی ایفا کرد.

وی به نقش روحانیت نیز در برهه‌های مختلف از انقلاب و اسلام اشاره کرد و افزود: روحانیون این استان در بسیاری از مناسبت‌ها پیش قراول بوده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: امروز با وجود همه افتخاراتی که مردم مازندران در طول تاریخ کسب کردند، اما در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند.

وی افزود: دشمن با نشانه گیری در مناطق ساحل نشین مازندران و گیلان برآن است تا خرده فرهنگ‌ها را از مردم این دیار بگیرد و فرهنگ خود را تسری دهد.

سلگی ادامه داد: حمله به خرده فرهنگ‌ها در قالب گردشگری نمایان شد و بدین ترتیب آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی افزایش یافت.

وی افزود: اگر چه با تلاش‌های صورت گرفته در یک‌سال گذشته ۳ درصد آمار طلاق کاهش یافت، اما این آسیب همچنان مردم مازندران را تهدید می‌کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران، آسیب به آداب و رسوم را یک تهدید جدی برای استان دانست و گفت: رد پای نفوذ فرهنگی در دیار علویان محسوس است.

وی از هیات‌های مذهبی به عنوان علمداران حوزه دین یاد کرد و خواستار شد: اجازه ندهید در تریبون‌ها انتظارات کاذب و غیر واقعی برای مردم ایجاد شود.

سلگی بر احیای آداب و رسوم همچون کشتی لوچو و تقویت نوروزخوانی تاکید کرد و گفت: نگذارید آداب و سنن این دیار علوی دچار خدشه شود.

وی یادآور شد: مردم این دیار از دیرباز عاشق اهل بیت علیهم السلام هستند و دشمن می‌خواهد اتحاد و انسجام ما را دچار تفرقه کند و صفوف ما را بشکند؛ نباید به دشمن اجازه این کار را بدهیم.

سلگی از فرمانداران شهرستان‌ها که به صورت وبینار در این جلسه حضور داشتند خواست تا مصوبات جلسه را اجرایی کنند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف امور خیریه مازندران با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا یکی از رویداد‌های مهم صحنه کربلاست، گفت: هیات‌های مذهبی علاوه بر سوگواری به نماز ظهر عاشورا نیز توجه ویژه داشته باشند و تلاش کنیم تا نماز ظهر عاشورا به خیابان‌ها و کوچه‌ها تسری پیدا کند.

وی افزود: برگزاری نماز اول وقت در روز عاشورا و دیگر ایام سال از اهمیت بالایی برخوردار است که این مهم باید در محافل عمومی به ویژه عزاداری‌ها و روضه‌ها، مساجد و تکایا نسبت به تبیین آن اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به موضوع حجاب و عفاف پرداخت و با تاکید بر این موضوع خواست تا علاوه بر سیاه‌پوش کردن معابر سخنان امام راحل، مقام معظم رهبری و سردار سلیمانی درباره عفاف و حجاب نیز در معرض دید عموم قرار گیرد.
 
احیای آداب و رسوم مانعی در برابر تهدیدات فرهنگی

وی گفت: با توجه به خدمات دولت، برخی از مداحان و روحانیون به راحتی خدمات دولت را پشت تریبون زیر سوال برده و‌تخریب می‌کنند از این‌رو از هیات‌های مذهبی تقاضا می‌شود اجازه این کار به این افراد داده نشود.

حجت‌الاسلام حیدری متذکر شد: برخی از هیات‌ها تا صبح سینه‌زنی و زنجیر زنی می‌کنند، اما جای سخنران و روحانی در هیاتشان خالی است و یا نماز جماعت در آن برگزار نمی‌شود توصیه می‌شود به این موضوع نیز توجه ویژه شود.

وی به طرح اوقاف «سوگواره بصیرت عاشورایی» اشاره کرد و افزود: سوگواره بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: هر ساله موضوعی به نام شعار محوری محرم با انجام کار‌های کارشناسی معرفی می‌شود، شعار امسال ماه محرم نیز «در زیر خیمه‌اش همه یک خانواده‌ایم» اعلام شد که باید توسط هیات‌ها ترویج پیدا کند.

وی به جهاد تبیین موضوع تاکید شده از سوی مقام‌معظم رهبری اشاره کرد و افزود: هیات‌ها از جمله کانون جهاد تبیین هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران هیئت‌ها را دارای رویکرد‌های اجتماعی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، محرومیت زدایی و گره گشایی معرفی کرد و که در صحنه‌های مختلف حضور دارند.

وی افزود: هیات‌ها در کانون توجه اهل بیت هستند و می‌توانند در حول سیدالشهدا امیدآفرینی و خوبی‌ها را در جامعه تزریق کنند

یادآور می‌شود در ادامه این جلسه از میان‌داران منتخب استان طی سال‌های گذشته با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار