دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
وعده‌ای که عملی شد
۱۵ دانش‌آموز رشته محیطبانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند + تصاویر
پذیرش دانش‌آموزان در رشته محیطبانی شمال کشور در مازندران وعده‌ای بود که از سال گذشته پیگیری شد و امروز در پنجمین روز از مهر تحصیلی، ۱۵ دانش‌آموز به عنوان محیطبانان آینده وارد کلاس درس شدند.
آوای خزر آزاده بابانژاد: مراسم آغاز دوره تحصیلی رشته محیط‌بانی برای نخستین‌بار در شمال کشور با حضور دکتر نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور و عطاالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری برگزار شد.

یادآور می‌شود که عطاالله کاویان مدیرکل محیط زیست مازندران، روز شنبه ۲۱ خردادماه امسال در نشستی که به مناسبت هفته محیط زیست با عنوان "محیط زیست و توسعه پایدار مازندران" با اساتید و دانشجویان مازندران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری داشت، از اضافه‌شدن رشته "محیط‌بانی" به رشته‌های کار و دانش از مهرماه امسال با پیشتازی مازندران خبر داده و گفته بود: "باید افرادی که علاقمند به کار محیط‎بانی هستند وارد این عرصه شوند و ما نمی‌خواهیم کارکنانی دارای دانش علمی، اما به دور از اطلاعات میدانی و دانش کاربردی باشیم".

او نقدی هم بر استخدامی‌های محیط زیست داشت و عنوان کرده بود:"وقتی آزمون برگزار می‌شود آن‌هایی که اطلاعات علمی دارند قبول می‌شوند، اما اگر به آن‌ها بگویی شب را باید در چادر بمانی، حتی از فضای کوهستان می‌ترسند یا راهپیمایی طولانی‌مدت و گشت در کوهستان را نمی‌دانند".

کاویان گفته بود: "به دنبال بومی‌گزینی در رشته محیط‌بانی هستیم، افرادی که تسلط کامل بر منطقه دارند ضمن اینکه فیزیک بدنی آن‌ها نسبت به سایر بچه‌ها قوی‌تر است".
 
۱۵ دانش‌آموز رشته محیطبانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند
امروز پنجم مهرماه در واقع عمل به این وعده بود؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان رشته محیطبانی اعلام کرد: افرادی که از امروز در این رشته تحصیل می‌کنند تلاش خواهند کرد تا در مدت سه سال آموزش‌های لازم را یاد بگیرند و برای ورود به عرصه کار و تلاش آماده شوند.

کاویان خطاب به دانش‌آموزان گفت: کار شما با محیط طبیعی، انسانی و حیات وحش است، محتوای آموزشی مناسب را تهیه کردیم و تدابیر آموزش علمی و عملی را برای شما دیدیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین از رونمایی کتاب محیط زیست و راهکار‌هایی برای حفاظت از آن (محتوای آموزشی طرح یک ساعت با محیط‌بان) خبرداد که توسط محیط زیست مازندران نوشته و چاپ شده است و در مدارس ابتدایی استان تدریس می‌شود.
 
۱۵ دانش‌آموز رشته محیطبانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند
فعالیت محیطزیستی؛ اقدام انقلابی و دینی

سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم با بیان اینکه هنرستان شهید بهشتی ساری سومین هنرستان کشور است که رشته محیطبانی در آن تدریس می‌شود، گفت: فارغ‌التحصیلان این رشته در اولویت پذیرش برای محیطبانی قرار دارند.

او محیطبانان را سربازان گمنام امام رضا علیه السلام توصیف کرد و اشاره‌ای داشت به اصل پنجاهم قانون اساسی و این سخن رهبری که هرگونه فعالیت برای حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی و انقلابی است.

محبت‌خانی به دانش‌آموزان رشته محیط‌بانی گفت: نباید اجازه بدهید که ضربه‌های جبران‌ناپذیری بر پیکر محیط زیست وارد شود و بدانید که ما در صورتی می‌توانیم صنعت پویا و قابل تحسین داشته باشیم که با پیوست‌های زیست‌محیطی همراه باشد.
 
۱۵ دانش‌آموز رشته محیطبانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند
تحصیل ۱۵ دانش‌آموز در رشته محیط‌بانی شمال کشور

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم اظهار کرد: رشته محیطبانی برای تحصیل در شمال کشور پیشنهاد شد و بر اساس ارزیابی‌های انجام‌گرفته آموزش آن در مازندران و هنرستان کشاورزی شهید بهشتی آغاز شده است.

او با اشاره به متولی‌گری در حوزه تعلیم و تربیت کشور، از اینکه همکاری بین آموزش و پرورش و محیط زیست در مراقبت از محیط زیست و زندگی که از وظایف آحاد بشر است، به صورت تخصصی دنبال می‌شود آن را حائز اهمیت دانست.

کمالی با اعلام اینکه ۱۵ دانش‌آموز متوسطه پس از ارزیابی، گزینش و مصاحبه وارد رشته محیطبانی شده‌اند، از آن‌ها خواست تا نسبت به شغل خود ایمان و باور داشته و مصمم باشند به اینکه بهترین رشته را انتخاب کردند و بهترین عملکرد را خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ما، رشته‌های محیط‌بانی، صنایع بازیافت مواد و انرژی،  خط و سازه‌های فنی راه‌آهن، چهره‎پردازی یا گریم،  خدمات فروشگاهی، خدمات پس از فروش خودرو‌های سبک، تعمیرات ناوگان ریلی راه‌آهن،  بهداشت دام روستایی و عشایر و تعمیر و نگهداری تجهیزات پرورش دام و طیور، ۹ رشته جدید کار و دانش هستند.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار