دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
در پنجمین روز از هفته دامپزشکی صورت گرفت
انعقاد تفاهمنامه آموزشی دامپزشکی و فنی و حرفه‌ای
در پنجمین روز از هفته دامپزشکی با شعار دامپزشکی آموزش و پژوهش، تفاهمنامه آموزشی بین ادارات کل دامپزشکی و آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران منعقد شد.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی مازندران، این تفاهمنامه آموزشی با حضور دکتر حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی و مهندس سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در دفتر مدیر کل دامپزشکی برگزار شد.

حمزه آقاپور کاظمی هدف از این تفاهم نامه آموزشی را توانمندسازی افراد معرفی شده از سوی دامپزشکی در امور نگهداری دام و طیور بر اساس استانداردهای و شایستگی‌های آموزشی سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد.

وی استفاده از ظرفیت‌های طرفین جهت برگزاری دوره‌های آموزشی در آشنایی بهره‌برداران با بیماری‌های مختلف دام و طیور به ویژه بیماری‌های مشترک و نحوه مقابله با آن همچنین آموزش واکسیناسیون دامی به دانشجویان و گروه‌های جهادی جهت مسب تجربه در محیط کار واقعی و آمادگی ارائه خدمات در مناطق محروم و بالادست را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

سرپرست اداره کل دامزشکی مازندران به لزوم دوره های آموزشی برای ممیزی واحدها با عنوان دوره HHCP اشاره کرد و گفت: مسلما داشتن گواهینامه فنی و حرفه ای با اعتبار بین المللی برای کسانی در این حوزه ها فعال هستند می تواند امتیاز خوبی محسوب گردد.

انعقاد تفاهمنامه آموزشی دامپزشکی و فنی و حرفه‌ای

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای مازندران نیز ضمن تبریک هفته دامپزشکی انعقاد این تفاهمنامه را نقطه عطفی در همکاری دو دستگاه عنوان کرد و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازسنجی‌های آموزشی در بخش‌ها و قالب‌های مختلفی برای جوامع هدف برگزار می‌گردد.

 وی بازآموزی و مهارت آموزی را یکی از ارکان رشد و پیشرفت جامعه عنوان کرد و افزود اداره کل دامپزشکی مازندران می‌تواند با شناخت دوره‌ها و آموزش‌های نوین مطابق با نیازسنجی آموزشی خود به بازآموزی و مهارت آموزی کارکنان و جوامع هدف بپردازد.

درویشی فعال سازی آموزش‌ها در نظام دامپزشکی، تشکل‌های نیمه خصوصی و خصوصی دامپزشکی استان مازندران خواستار شد و ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با رویکرد دیپلماسی مهارت آمادگی دارد بر اساس نیاز سنجی اداره کل دامپزشکی جهت اجرای دوره های نوین استانداردهای جدید تدوین یا بازنگری نماید و بخش های خصوصی و نیمه دولتی نیز می توانند به عنوان مراکز جوار کارگاهی یا آموزشگاه های آزاد مجوز فعالیت آموزشی را از سازمان آموزش فنی و حرفه ای را کسب نمایند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار