دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استان مازندران در جمع خبرنگاران:
ساماندهی ۸۰ درصد زباله مازندران تا پایان ۱۴۰۳/ کمک ۵۵۰ میلیاردی دولت به پسماند مازندران در ۲ سال
مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های مازندران با اشاره به کمک ۵۵۰ میلیارد تومانی دولت سیزدهم طی دو سال گذشته به حوزه پسماند این استان، اعلام کرد: ۸۰ درصد زباله مازندران تا پایان ۱۴۰۳ ساماندهی می‌شود.
زهرا شریفیآوای خزر: فرهاد عسکری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۶۳ شهر مازندران ۳۰ شهر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس‌شده است، گفت: طبق سرشماری ۱۳۹۵ حدود ۲ میلیون نفر معادل ۵۸ درصد از جمعیت استان در شهر زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد از شهرداران فعلی سوابق شهردار بودن در سال‌های گذشته را دارند، افزود: ۳۳ شهردار سابقه کار در شهرداری، ۱۳ شهردار سابقه کار در بخش خصوصی و ۱۱ شهردار نیز در دستگاه‌های اجرایی و دولتی سابقه‌دارند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استان مازندران، اعضای شورای اسلامی استان را ۳۴۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۱۷ نفر مرد و ۲۴ نفر زن هستند.

 عسگری با اعلام اینکه ۴ شهر استان از شورای ۹ نفره برخوردار هستند، ادامه داد: ۵۴ شهر دارای شورای ۵ نفره و ۵ شهر هم شورای ۷ نفره دارند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه به شهر‌های استان شده است، گفت: در سال گذشته ۶۶۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ نزدیک به یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرداری‌های استان قرارگرفته است.

عسکری میزان قیر اختصاصی به شهرداری‌های استان را ۲۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان اعتبار اختصاص‌یافته برای قیر حدود ۲۷۰ میلیارد تومان است که این میزان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در دو سال گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان به مدیریت پسماند استان کمک کرده است به نیروگاه زباله‌سوز ۴۵۰ تنی شهر ساری اشاره و میزان پیشرفت فیزیکی این نیروگاه را در بخش ابنیه ۹۵ درصد و در تأمین تجهیزات ۸۳ درصد عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شهرداری‌های استان مازندران از افتتاح کارخانه کمپوست ۵۰۰ تنی قائم‌شهر در دهه فجر خبر داد و افزود: ۸۰ درصد زباله استان تا پایان سال ۱۴۰۳ ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۳ هزار تن زباله در استان مازندران تولید می‌شود، گفت: این میزان در پیک جمعیتی به ۶ هزار تن و در برخی روز‌های سال، چون ایام نوروز و تابستان به ۸ هزار تن هم می‌رسد.

عسگری به تعیین وضعیت نیرو‌های ایثارگری در شهردار‌های استان اشاره کرد و گفت: ۳ هزار نفر مشمول این قانون می‌شوند که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین وضعیت و مابقی در دست اقدام است.

وی میزان بودجه شهرداری استان را ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان  ۸ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های  عمرانی اختصاص پیدا می‌کند که بخشی از آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار