دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:
امر به معروف و نهی از منکر به تمامی حوزه‌ها اختصاص دارد
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: مقوله فریضتین تنها در عفاف و حجاب نیست بلکه همه حوزه‌ها را در برمی‌گیرد و ما در بحث دستگاه‌ها نیز ورود کرده و پیگیر مطالبات و مشکلات مردم هستیم.
زهرا شریفیآوای خزر: حجت‌الاسلام محمد حسین طاهری آکردی بعدازظهر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان اینکه جامعه بدون امر به معروف جامعه‌ای مرده است، گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات جامعه است.

وی ترویج، نظارت و حمایت از آمرین را مهم‌ترین وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: این ستاد با ۱۷ عضو اصلی تشکیل شده و موظف هستند تا مشکلات و آسیب‌های جامعه را احصاء و بررسی کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: در بحث فریضتین باید همه دستگاه‌های مسئول پای کار بیایند و ستاد امر به معروف نیز به تسهیلگری بپردازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری آکردی نخستین گام برای امر به معروف و نهی از منکر را شناخت صحیح معروفات و منکرات دانست و گفت: هماهنگی بین دستگاه‌ها برای اجرای آمر به معروف و نهی از منکر از ضروریات است.

وی تاکید کرد: امر به معروف تنها عفاف و حجاب نیست بلکه همه حوزه‌ها را در برمی‌گیرد و ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها به دنبال عفاف و حجاب نیستیم، بلکه در بحث دستگاه‌ها ورود کرده و پیگیر مطالبات و مشکلات مردم هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری آکردی با بیان اینکه امر به معروف باید در حوزه هنر نیز ورود پیدا کند از حضور ستاد آمر به معروف و نهی از منکر برای نخستین بار با ۹ رشته هنری در جشنواره فجر خبر داد.

وی به فعالیت تشکل‌های مردمی اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار طرح تذکر لسانی در پایتخت تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری آکردی حمایت از تشکل‌های مطالبه‌گر را ضروری دانست و ادامه داد: تشکیل دوره‌های آموزشی از دیگر اقدامات این ستاد است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با مهم بر شمردن فریصتین گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اصول حکمرانی دینی و دستور صریح قرآن است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار