دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
در مراسم روز ارتش مرکز مازندران عنوان شد
امیردریادار شفقت: امنیت دریا برای صادرات و واردات تأمین است
امیر دریادار دوم آریا شفقت فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر در مراسم روز ارتش مرکز مازندران اظهار داشت: امروز شاهد تامین‌امنیت آب‌راه‌های ساحلی، دریایی و اقیانوسی برای صادرات و واردات هستیم.
امیردریادار شفقت: امنیت دریا برای صادرات و واردات تأمین است
 
آوای خزر - زهرا شریفی: رژه حماسی و اقتدار نیرو‌های مسلح مازندران امروز ۲۹ فروردین در میدان شهید قاسمی ساری با حضور مسئولان و جمعی از مردم مرکز استان برگزار شد.

آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در این مراسم به عملیات موفقیت‌آمیز سپاه انقلاب اسلامی در حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی اسرائیل اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با این اقدام، ابهت شیطان بزرگ را شکست.

وی افزود: شیاطین و مستکبران با ابهت پوشالی پایه‌های سلطه خود را مستقر می‌کنند شکستن این ابهت شجاعت می‌خواهد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: این عملیات غرورآفرین به سرزمین اشغالی و پایگاه هوایی رژیم اشغالگر با رعایت حداکثر احتیاط و آسیب نزدن به نیرو‌های مردمی و نظامی بود این یعنی جنگ شرافتمندانه.

آیت‌الله لائینی انجام عملیات‌های مختلف نظیر حمله پایگاه نظامی عین‌الاسد و حمله موشکی به اسرائیل را مرهون وحدت ارتش و نیرو‌های مسلح انقلاب اسلامی دانست و افزود: ارتش در دوران دفاع مقدس خدمت و فداکاری خود را نشان داد و امروز در حوزه امنیت و خودکفایی گام‌های بزرگی برداشته است.
 
امیردریادار شفقت: امنیت دریا برای صادرات و واردات تأمین است
وی ادامه داد: ارتش و سپاه توانستند قدرت بازدارنده برای کشور ایجاد کنند و عملیات قهرمانانه وعده صادق و حمله انتقام جویانه مرهون وحدت نیرو‌های مسلح است.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه وحدت میدان و دیپلماسی را نقش مهمی در موفقیت دفاع دارد، افزود: در روزگاری شاهد بودیم کسانی قصد داشتند بین میدان و دیپلماسی جدایی ایجاد کنند و امروز میدان و دیپلماسی در کنار هم و در خط ولایی از حریم امنیت کشور دفاع می‌کنند.

آیت‌الله لائینی از حرکت و اقدام مقام معظم رهبری در صدور فرمان وعده صادق و انتقام از حرکت بزدلانه اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران قدردانی کرد و ادامه داد: شجاعانه به حرکت بزدلانه حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را پاسخ دادیم.

در این مراسم، امیر دریادار دوم آریا شفقت  در سخنانی، عملیات پیروزمندانه «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت و افزود: این افتخار نه برای جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های مسلمان منطقه که برای مسلمین جهان بوده است.

وی به نام‌گذاری ۲۹ آبان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: این تدبیر ماندگار امام راحل توانست نهال نوپای انقلاب را به‌گونه‌ای رشد و نمو دهد که امروز شاهد قدرت آن در منطقه و دنیا هستیم.
 
امیردریادار شفقت: امنیت دریا برای صادرات و واردات تأمین است
فرمانده دانشگاه دریایی حضرت امام خمینی (ره) نوشهر گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کردند بر این سازمان و ستون اصلی لطمه زنند؛ ارتش انقلابی در دوران قبل و بعد از انقلاب با تمام وجود و با جانثاری در عرصه‌های مختلف، زمین، هوا و دریا تلاش کرد تا اقتدار این نظام روز به روز افزایش دهد.

وی افزود: امروز نیز شاهد تامین‌امنیت آب‌راه‌های ساحلی، دریایی و اقیانوسی برای صادرات و واردات هستیم.

دریادار شفقت یادآورشد: افتخاراتی که فرزندان ارتش رقم می‌زنند سبب افتخار مسلمین جهان شده است و برای نخستین‌بار ماموریتی با کمک شناور‌های در کشور  انجام شده است که توسط دانشجویانی که در این استان یعنی دانشگاه علوم دریایی نوشهر فارغ تحصیل شده‌اند بوده است که از افتخارات این نظام به شمار می‌آید.

وی با اعلام اینکه اولین شهید ترور از ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است، گفت: ارتش و نیرو‌های چهارگانه با در دست گرفتن جانشان برای اقتدار ایران اسلامی ایستاده‌اند همانطور که در دوران قبل، حین انقلاب با همیاری مردم از تمامیت ارضی و امنیت این کشور دفاع کردند.
 
امیردریادار شفقت: امنیت دریا برای صادرات و واردات تأمین است
سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز با یادآوری رشادت‌های نیرو‌های مسلح به‌ویژه ارتش در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس اظهار داشت: ارتشی‌ها در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران روز‌های بسیار بزرگ و به یاد ماندنی از خود به جای گذاشته‌اند.

وی از ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مردمی‌ترین ارتش دنیا یاد کرد که ولایت‌پذیری و در صحنه بودن را به اثبات رسیده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه مجاهدت‌های ارتش در دهه اول انقلاب بر کسی پوشیده نیست، گفت: نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی برگ‌های زرین افتخار شهادت و شهامت را به اسلام هدیه دادند.

حسینی‌پور افزود: نفوذ به اعماق خاک دشمن، رویایی با مدرن‌ترین امکانات و دفاع از حریم هوایی کشور نشان از ایمان آن‌ها به خدا و اعتماد به مردم است.

وی شهیدان کشوری، شیرودی، خلعتبری را از افتخارات ارتش مازندران دانست و افزود: ارتش همواره در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمن بوده است.

استاندار مازندران به شجاعت و دلاورمردی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی نیز همچون سایر نیرو‌ها در خلیج فارس و مرز‌های آبی کشور، چون نگینی درخشید و با صلابت ایستاده است.
 
امیردریادار شفقت: امنیت دریا برای صادرات و واردات تأمین است
حسینی‌پور استقرار بزرگترین دانشگاه نیروی دریایی در مازندران را نیز از افتخارات استان دانست که همیشه مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده است.

وی ایمان، فرماندهی هوشمندانه و مردمی بودن را سه شاخصه مهم ارتش عنوان کرد و افزود: امروز ارتش مقتدر به انواع تسهیلات و تجهیزات تجهیز بوده و دارای تصمیم‌گیری و استقلال است.

حسینی‌پور تاکید کرد: امنیت و اقتدار نظام بر پایه نیرو‌های مومن هرگز قابل شکست نخواهد بود و چشم دنیا مبهوت اقتدار جمهوری در روز‌های اخیر بوده است.

استاندار مازندران گفت: عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران در تنبیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی اثبات توانمندی کشور در حفظ حریم و مرز کشور است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار