دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸
معاون گردشگری اداره‌کل گردشگری مازندران خبر داد:
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: از 27 اسفندماه 94 تا صبح روز 13 فروردین ماه 95، بیش از یک میلیون و 600 هزار گردشگر نوروزی از اماکن مذهبی زیارت کردند و در همین مدت نیز، بیش از یک میلیون و 400 هزار گردشگر و مسافر نوروزی درون و برون‎شهری جابجا شده‌اند.

به گزارش خبرنگار آوای خزر، مهران حسنی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگار مستقر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، اظهار داشت: روز گذشته (12 فروردین)، 734 هزار و 701 نفرشب در مازندران اقامت داشتند که با احتساب سایر روزهای تعطیلات، این آمار در مجموع تا صبح امروز 13 فروردین ماه به 10 میلیون و 513 هزار و 773 نفرشب اقامت رسیده است.
وی با بیان اینکه در این مدت، 80 هزار و 546 لیتر بنزین معمولی و سوپر و 16 هزار و 475 لیتر نفت‌گاز از جایگاههای سوخت استان توزیع شده است، افزود: تا این ساعت نیز 10 میلیون و 509 هزار کیلوگرم CNG  از جایگاه های سوخت مازندران توزیع شد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، تعداد خودروهای وارد شده به پارکهای جنگلی این استان در ایام تعطیلات نوروزی را 215 هزار و 226 دستگاه اعلام کرد و گفت: در همین مدت نیز 284 هزار و 761 چادر در پارکها، حاشیه بلوارها، خیابانها و ... برپا شده است.
عضو ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: طبق اعلام کمیته بهداشت و درمان و محیط زیست مازندران، در تعطیلات نوروز 95، 7 هزار و 829 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده و در همین مدت نیز، 21 مکان به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی، تعطیل شدند.
حسنی با بیان اینکه از 27 اسفندماه 94 تا امروز، یک میلیون و 481 هزار و 525 مسافر درون و برون شهری جابجا شده اند، افزود: تعداد قطارهای مسافربری ورودی و خروجی استان نیز به ترتیب 115 و 109 رام و مجموع ورودی و خروجی سواری و اتوبوس به استان یا از استان در مبادی پنجگانه نیز 30 هزار و 824 دستگاه بوده است.
وی درباره تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان روستا همچنین تعداد گردشگران اقامت‎گزین در روستاهای مازندران، گفت: در تعطیلات نوروز 95، دو میلیون و 536 هزار و 723 نفر از روستاها بازدید و دو میلیون و 902 هزار و 784 نفرشب اقامت نیز در روستاها انجام شده است.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، اظهار داشت: تا پایان روز دوازدهم فروردین ماه، یک میلیون و 654 هزار و 506 گردشگر از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران بازدید کردند.
این مسئول همچنین از اجرای 45 کنسرت موسیقی و جنگ شادی توسط شهرداریهای مازندران در 16 روز گذشته خبر داد و گفت: در همین مدت نیز، 20 نمایشگاه فرهنگی و صنایع دستی نوروزی برگزار شد، 188 هزار و 21 نفر از موزه‌های استان و 433 هزار و 845 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی مازندران بازدید کردند.
حسنی گفت: در تعطیلات نوروز، 34 هزار و 260 مورد گشت انتظامی، راهور، پلیس راه و همیاران پلیس انجام شده و تعداد گشتهای کنترلی نظارتی استان و شهرستانها نیز 1200 مورد بوده است.
وی از مراجعه 435 هزار و 438 هزار مسافر به کمپهای جمعیت هلال احمر در سراسر مازندران خبر داد و گفت: در این مدت، 371 عملیات توسط هلال احمر انجام گرفته که 127 عملیات در بخش تصادفات امدادرسانی بوده است.
معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان اظهار داشت: در تعطیلات نوروز امسال، 6 هزار و 387 ماموریت تصادفی و غیرتصادفی اورژانس انجام شد، همچنین 29 نفر بر اثر تصادف و تروما (اعلام پزشکی قانونی) جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: