دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
گزارش/
در جلسه سه شنبه هیئت رئیسه دائم مجلس دهم تعیین شد؛ بر این اساس، علی لاریجانی به عنوان رئیس و آقایان پزشکیان و مطهری به عنوان نواب اول و دوم رئیس انتخاب شدند؛ همچنین آقایان کاتب، قاضی زاده هاشمی، رنجبرزاده، یوسف نژاد، وکیلی، امیرآبادی به عنوان دبیران هیئت رئیسه و آقایان نعمتی، آشوری و عثمانی به عنوان ناظران(کارپردازان) هیئت رئیسه مجلس دهم انتخاب شدند.
به گزارش آوای خزر،هیئت رئیسه دائم مجلس دهم تعیین شد؛ بر این اساس، علی لاریجانی به عنوان رئیس و آقایان پزشکیان و مطهری به عنوان نواب اول و دوم رئیس انتخاب شدند؛ همچنین آقایان کاتب، قاضی زاده هاشمی، رنجبرزاده، یوسف نژاد، وکیلی، امیرآبادی به عنوان دبیران هیئت رئیسه و آقایان نعمتی، آشوری و عثمانی به عنوان ناظران(کارپردازان) هیئت رئیسه مجلس دهم انتخاب شدند.

در این گزارش با زندگی‌نامه و سوابق مدیریتی 12 عضو هیئت رئیسه مجلس دهم بیشتر آشنا می‌شویم: 

علی لاریجانی

علی لاریجانی متولد 1336 در نجف اشرف فرزند حوزه و مرجعیت است . فقیه عالیقدر مرحوم حضرت آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی از مراجع عظام تقلید، پدر گرامی وی می باشد.

لاریجانی دوران دبستان را در مدرسه ادیب و دوره متوسطه را در دبیرستان صدر قم سپری كرد و لیسانس خود را از دانشگاه صنعتی شریف، در رشته ریاضی و علوم كامپیوتر با رتبه اول اخذ نمود.

سپس در رشته فلسفه دانشگاه تهران ادامه تحصیل داد و دكتری خود را در رشته فلسفه دریافت كرد و در حال حاضر عضو هیات علمی دانشگاه تهران است.

علی لاریجانی از شاگردان استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره) و نیز داماد ایشان می باشد. وی در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی ، بدلیل حساسیت سازمان صدا و سیما، با رایزنی استاد شهید مطهری به آن سازمان وارد شد و یك دوره از فعالیت را در آن سازمان آغاز كرد . در آن ایام، لاریجانی در مقابل تحركات ضد انقلابی بنی صدر و منافقین با همكاری و همفكری نزدیك شهید بهشتی، در جهت روشنگری افكار عمومی اهتمام خاص داشت. در دوران دفاع مقدس و از سال 1361 به سپاه پاسداران پیوست و در سمت معاونت سپاه و جانشین ستاد كل سپاه پاسداران تا سال 71 خدمت كرد.

لاریجانی سپس با رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پذیرفت و در سال 1371 با حكم معظم له رئیس سازمان صدا و سیما شد.

فعالیت پنج سال نخست لاریجانی و بدنبال آن دوره پنج ساله دوم، حركتی چشمگیر در بعد كمی و كیفی در صدا و سیما را نشان داد. شبكه‌های استانی، رادیو معارف، شبكه قرآن، العالم، الكوثر، شبكه خبر، شبكه های جهانی جام جم و... سریالهای با كیفیت نظیر ولایت عشق – درباره زندگی امام رضا علیه السلام ، تنها ترین سردار درباره امام حسن علیه السلام، مردان آنجلس (اصحاب كهف )، مریم مقدس (س)، روشنتر از خاموشی(ملاصدر ا)، شیخ بهائی، كیف انگلیسی، شب دهم، در چشم باد، مختارنامه و دهها فیلم و سریال دیگر، و همچنین همایش چهره های ماندگار، تاسیس روزنامه جام جم، توسعه فعالیت های چند رسانه ای شخصیت بخشی و گسترش مراكز صدا وسیما در استانها و... محصول حركت فكری جدید در صدا و سیما بود.

علی لاریجانی در شهریور 1384 به دبیری شورای عالی امنیت ملی منصوب شد و هدایت پرونده هسته‌ای ایران را به عهده گرفت. لاریجانی با طراحی تئوری « نگاه به شرق » در حوزه دیپلماسی هسته ای و راهبرد امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، تلاش كرد انگاره وقت (اتكاء به سه كشور اروپایی ) را تعدیل كند.

از طرفی دیگر، لاریجانی حوزه رایزنی با كشورهای غربی را از انحصار سه كشور اروپائی به سایر كشورهای مهم غربی كشاند، و با رایزنی مستمر با نخست وزیران ایتالیا و اسپانیا، رئیس جمهور سوئیس و سایر كشورهای اروپائی، همراه با رایزنی های فعال با كشورهای منطقه در مسائل حساس افغانستان عراق، لبنان و فلسطین، قدرت مانور ایران را در مذاكرات هسته‌ای افزون نمود.

گرچه برخی رسانه‌های داخلی و خارجی، لاریجانی را به واسطه طراحی ابتكار مدالیته و دیپلماسی فعال هسته‌ای، به مرد هسته‌ای كشور ملقب كردند، اما او پس از گزارش البرادعی تصریح كرد: «موفقیت های هسته ای ایران را اگر بتوان به نام فرد ی نوشت آن شخص قطعاً مقام معظم رهبری است كه در طول سالهای متمادی این ایده استراتژیك را دنبال نمودند تا امروز به نتیجه رسید، توفیق هسته ای مرهون، شجاعت و درایت رهبری، عقلانیت در مدیریت و پایداری ملت ایران می باشد».

علی لاریجانی پس از رای مردم شریف قم با نظر اكثریت مطلق نمایندگان مجلس هشتم با 230 رای بعنوان ریاست مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم انتخاب شد. وی در مجلس نهم با 177 رای بر کرسی ریاست نشست و در مجلس دهم نیز با 237 رای برای سومین بار پیاپی توانست آرای موافق منتخبان ملت را برای تصدی ریاست قوه مقننه کشور جلب کند.

تدبیر، کیاست، دوراندیشی و اهتمام تمام و کمال به منافع ملی و مصالح عمومی از جمله برجسته‌ترین شاخصه‌های مدیریتی علی لاریجانی در دوران ریاست بر پارلمان کشور بوده است؛ ویژگی هایی که فعالان طیف ها و جناح های سیاسی مختلف کشور متفق القول بر آن صحه می گذارند.


مسعود پزشکیان

مسعود پزشکيان، در 7 مهر ماه 1333 در خانواده‌ای مذهبی، در شهر مهاباد ديده به جهان گشود. مدرسه را در مهاباد تمام کرد و برای ادامه تحصيل به هنرستان کشاورزی در اروميه رفت و در رشته صنايع غذايی، ديپلم گرفت. پس از اتمام دوران سربازی، تصميم گرفت که پزشک شود. با تلاش و پشت کاری که داشت، در 1354 ديپلم طبيعی گرفت و سپس در سال 1355 از رشته پزشکی شهر تبريز قبول شد.

پزشکیان در بدو ورود به دانشگاه تبریز بدون توجه به جو حاکم، اقدام به تشکيل کلاسهای قرآن و نهج البلاغه نمود؛ تا به اين وسيله بتواند دانشجويان مسلمان را منسجم و متحد کند. رفته رفته به تعداد دانشجويان شرکت کننده در اين کلاسها افزوده شد و کلاسها رونق خاصی پيدا کرد.

وی پس از مدتی فعاليت علمی در بيمارستان قلب شهيد مدنی، رياست این بيمارستان را عهده دار شد. تا اينکه در سال 1373، از طرف عليرضا مرندی، وزير وقت بهداشت و درمان  به رياست دانشگاه علوم پزشکی تبريز منصوب شد.

فرهادی وزير بهداشت و درمان دولت هفتم در اواخر دوران وزارت خود از پزشکيان دعوت کرد که به عنوان معاون سلامت به تهران برود. به اين ترتيب پزشکيان عازم تهران شد و شش ماه معاونت سلامت وزارت بهداشت را بر عهده داشت. نهايتا در دولت هشتم، جهت تصدی مقام وزارت بهداشت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و از مجلس رای اعتماد گرفت.

پزشکیان در سال 86 به عنوان نماینده مردم تبریز راهی مجلس هشتم شد؛ وی برای  دوره‌های نهم و دهم مجلس نیز توانست اعتماد مردم تبریز، اسکو و آذرشهر را جلب کند.

علی مطهری

علی مطهری، فرزند سوم آیت الله مرتضی مطهری در بهمن ۱۳۳۶ درخیابان ری تهران متولد شد.

 مطهری در سال ۱۳۵۵ تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان علوی در رشته ریاضی به پایان رساند و در رشته مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

پس از شهادت پدر در اردیبهشت 1358 خود را به دانشگاه علم و صنعت ایران منتقل کرد و نزديك به يك ترم به تحصیل خود ادامه داد و پس از آن ادامه تحصيلش با مطرح شدن انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها مواجه شد.

مطهری در سال 1359، به نویسندگی در صدای جمهوری اسلامی پرداخت و تا سال 1362 با سازمان صداوسیما همکاری داشت.

پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه ها رشته تحصیلی خود را در رشته مکانیک و گذراندن 81 واحد درسی، تغییر داد و خود را به دانشکده الهیات دانشگاه تهران یعنی یکی از پایگاه‌های استاد مطهری منتقل نمود و تحصیلات خود را تا اخذ درجه دکترا در رشته فلسفه و کلام اسلامی ادامه داد و از سال 1375 در همین دانشکده به تدریس پرداخت و عضو هیئت علمی گروه فلسفه این دانشکده شد.

علی مطهری از سال 1358 تدوین و انتشار بیش از 63 کتاب جدید از استاد شهید مطهری را به ثمر رساند و توانسته است نمايندگي مردم تهران در مجلس هشتم و نهم در پرونده كاري خود ثبت كرده است.

علی مطهری در سال ۱۳۶۰ با نوه شیخ جواد انصاری عقد کرد و در سال ۱۳۶۲ زندگی مشترک خود را با وی آغازکرد؛حاصل اين ازدواج ۴ فرزند به نام‌های مرتضی، رضا، زهرا و لیلا است، همچنين خواهر وی، به نام فریده مطهری همسر علی لاریجانی است.

غلامرضا کاتب


غلامرضا کاتب متولد ۱۳۴۱ در شهر گرمسار است.وی دارای لیسانس الهیات و معارف اسلامی، فوق لیسانس مدیریت دولتی و دکترای مدیریت منابع انسانی است. همچنین دروس حوزه تا سطح یک را نیز به اتمام رسانده است.

برخی سوابق اجرایی وی عبارتند از:نایب رئیس اول کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی،رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی،رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، عضو کمیسیون مشترک اصلاح قانون نظارت بر نمایندگان،عضو هیات مدیره پست بانک ایران،رییس هیأت تخلفات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،معاون طرح و توسعه دانشگاه پیام‌نور، سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس نهم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

 امیرحسین قاضی زاده هاشمی در سال 1350 متولد شد؛ وی متخصص بيماري‌هاي گوش ، حلق و بيني و جراح سروگردن است؛ وی که جانباز دفاع مقدس است عضو هيات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی، گروه آموزشی بيماری های گوش و حلق و بيني نیز می‌باشد.

برخی فعاليت هاي سياسي اجتماعي وی عبارت است از:نماینده مردم مشهد مقدس و کلات در هشتمین و نهمین دوره مجلس شورای اسلامی،فعاليت سياسي اجتماعی در راستای دفاع از آرمانهاي انقلاب اسلامی،‌عضويت در جريانهای وابسته به نظام جمهوري اسلامي ايران، ارائه ‌چندين مقاله فرهنگی سياسی اجتماعی.

برخی فعاليت‌های اجرايی وی در مجلس شوراي اسلامي عبارت است از:عضو كميسيون اصل نود مجلس،عضو شوراي عالي اداري كشور،عضو كميسيون تلفيق بودجه مجلس،عضو كميسيون تلفيق برنامه پنجم در مجلس،عضو كميسيون بررسي طرح نظارت بر نمايندگان مجلس.

اکبر رنجبرزاده

اکبر رنجبرزاده در سال 1344 در اسدآباد همدان متولد شد؛ وی دبیر هیئت رئیسه مجلس دهم و نماینده حوزه انتخابیه اسدآباد (همدان) در دورهٔ هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی است.

علی اصغر یوسف نژاد

علی اصغر یوسف نژاد در سال 1338 در ساری متولد شد؛ وی در سال 1375 به نمايندگی از مردم ساري درمجلس شورای اسلامي انتخاب شد؛ وی در وزارتخانه‌های صنایع، کشاورزی و کار، مقام مشاور را نیز برعهده داشت؛ یوسف نژاد در سال 1384  قائم مقام  و معاون پارلماني و امور استانهاي وزارت صنايع و معدن شد.

محمد علی وکیلی

محمد علی وکیلی در سال 1344 در یاسوج بدنیا آمد؛ وی دارای دکترای علوم سیاسی و مدیرمسئول روزنامه  ابتکار است.

احمد امیرآبادی فراهانی

احمد امیرآبادی فراهانی متولد سال ۱۳۵۲ در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز از شهرستان فراهان است. خانواده وی در سال‌های نخست جنگ تحمیلی به دلیل جانبازی یکی از برادرانش ، عازم و ساکن قم شدند. وی در مجلس نهم از حوزه انتخابیه قم حضور داشت و عضو کمیسیون‌های اصل 90 و تلفیق بودجه این مجلس بود.

بهروز نعمتی

بهروز نعمتی در سال 1347 در شهرستان اسد آباد همدان بدنیا آمد؛ بهروز نعمتی در مجلس نهم سخنگوی فراکسیون اکثریت بود؛ فرمانداری شهرستان بیجار در کارنامه مدیریتی وی به چشم می‌خورد.

محمد آشوری

محمد آشوری در سال 1341 در بندرعباس به دنیا آمد؛ معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان،فرماندار بندرعباس از جمله سوابق مدیریتی وی است؛ وی در مجلس نهم عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بود.

محمد قسیم عثمانی

محمد قسیم عثمانی در سال 1348 در روستای داشبند از توابع شهرستان بوکان بدنیا آمد؛ وی سابقه عضویت کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم را نیز داراست. عثمانی دارای دکتری حسابداری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، و از مؤلفان کتاب‌های دانشگاهی حسابداری در ایران است.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار