دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:
خروجی نظام آموزشی نباید داوطلب کنکور باشد!
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با انتقاد از افزایش شدید مراکز اعطای مدارک آموزشی اعم از دانشگاه و موسسات رسمی و غیررسمی! گفت: از سوی دیگر، نظام آموزشی در مدارس تلاش می‌کند تا خروجی آن، عرضه داوطلب کنکور باشد، که این تفکر و اقدامِ اشتباهی است.

خروجی نظام آموزشی نباید عرضه داوطلب کنکور به جامعه باشد

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ابراهیم صالحی عمران، امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی و کشوری مازندران که در اردوگاه دانش‌آموزی بادله برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین ومهمترین نظامهایی که در نهادهای یک جامعه داریم؛ نظام آموزشی است که علیرغم همه تلاشهایی که داشته و دارد اما با خلأهایی نیز روبروست.

وی افزود: یکی از آنها خلأهای محتوایی است که آموزش و پرورش از آن رنج می‌برد، ما همواره به کمیت پرداختیم؛ در کشور 2 هزار و 800 دانشگاه داریم، تعداد بالایی نیز مدارس، و نهادهای آموزش رسمی و غیررسمی، که همه اینها مدارک آموزشی اعطا می‌کنند و به شدت نیز در حال افزایش هستند، اما در محتوا خوب عمل نکردیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مسئله شناخت نیز به شدت در حال کاهش است، گفت: یکی از نشانه‌های این کاهش شناخت یا قدرت تحلیل دانش‌ها، اتخاذ تصمیمات هیجانی است که به پیکره نظام تعلیم تربیت آسیب می‌زند.

این مسئول ادامه داد: از سوی دیگر، نظام آموزشی ما مبتنی بر شایستگی نیست، عمدتا جهت‌گیری‌های ما نظری است و نهایتا تمام تلاشها بر این است که دانش‌آموزان را به عنوان داوطلبان کنکور به جامعه عرضه بدارند که اشتباه است.

وی با بیان اینکه در سیستم آموزشی، سرمایه‌های اخلاقی نیز رو به کاهش است، اظهار کرد: صداقت، انصاف، رازداری، شرافت، شفافیت، عدالت، امانتداری و قابلیت اعتماد کمرنگ شده‌اند.

صالحی عمران با اشاره به برخی سیاست‌گذاریهای نادرست در آموزش و پرورش گفت: امسال بیش از 60 درصد و حتی 65 درصد از تحصیلکردگان رشته علوم تجربی وارد کنکور شدند و به رشته های معدودی نیز توجه داشتند، این یعنی سیستم آموزشی در حال سوق دادن دانش‌آموزان به چند رشته خاص است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در برنامه پیش‌بینی شده نظام آموزشی، باید 50 درصد از دانش‌آموزان وارد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شوند اما با خلأهای آموزشی و محتوایی که اکنون در این سیستم داریم؛ دانش‌آموزان تصورات دیگری از این رشته‎ها دارند.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار