دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
آموزش و پرورش باید سمعی، بصری و قلبی بشود
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین اهداف مهمی را دنبال می‌کند، تلاش‌های ما باید در این سمت باشد که آموزش و پرورش سمعی، بصری و قلبی بشود.

به گزارش آوای خزر از شهرستان بابل، عسکری نیکزاد صبح امروز در سمپوزیوم علمی و فناوری دانش‌آموزان ابتدایی که در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، اظهار داشت: اگر قرار است تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایجاد شود به واسطه حضور و اعتبار دانشگاه‌هایی چون نوشیروانی بابل است، این مجموعه‌ها می‌توانند در کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش نقش اثرگذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانش‌های پنهان باید آشکار شوند؛ از همکاران خود خواست که پیوسته مطالعه کرده و بنویسند و بنویسیند تا نتیجه آن در رفتار دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه تحول باید از ابتدایی آغاز شود زیرا تلاش در سایر سطوح آموزشی سخت خواهد شد، افزود: حتی اگر شده در امور مالی هزینه کنیم، باید آن را انجام دهیم چون در سنین بالاتر آموزشی آنچه عاید ما خواهد شد نیز سرمایه‌گذاری مالی در کنار سرمایه‌گذاری نیروی انسانی است.

نیکزاد بیان کرد: آموزش و پرورش مازندران در مقطع ابتدایی در تمامی جشنواره‌ها و مسابقات رتبه‌های خوبی کسب کرده است و فرصت‌هایی چون این سمپوزیوم به ما در تحقق سند توسعه آموزش و پرورش کمک می‌کند.

آموزش و پرورش باید سمعی، بصری و قلبی بشود

وی با اعلام اینکه چنین گردهمایی‌هایی به آموزش و پرورش در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کمک می‌کند، گفت: باید آموزش و تعلیم و تربیت سمعی، بصری و قلبی بشود و البته رسیدن به این مهم از دل برنامه‌هایی چون سمپوزیوم علمی و فناوری و پیاده‌کردن آنها در مدارس است که قطعاً ما را به اهداف خواهد رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با توجه به اینکه مسیر تحقق اهداف آموزش و پرورش و تربیت دانش‌آموزانی خلاق و پژوهشگر، فرایندی است، اظهار داشت: یادگیری در قالب فرآیندهای مشخص شده تغییر رفتار ایجاد می‌کند، خلاقیت‌ها باید بین اطلاعات دانش‌آموزان و واقعیت‌های موجود ارتباط برقرار کند تا یادگیری حاصل شود.

نیکزاد بیان کرد: ایجاد ارتباط بین محیط یادگیری و محیط زندگی و تجربیات روزانه، یادگیری آموخته‌ها به روش علمی و اینکه فقط به روش آزمون و خطا نباشد، ایجاد فرصت برای معلم، شکوفایی استعدادهای مختلف دانش‌آموزان و قرار دادن آنها در معرض یادگیری‌های مختلف تا براساس پشتکارشان به توسعه معلومات خود و کشور کمک کنند، همراه کردن خانواده‌ها با یادگیری دانش‌آموزان، ایجاد اعتماد به نفس در دانش‌آموزان از اهدافی است که سمپوزیوم علمی و فناوری دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی به دنبال دارد.

***

سید عیسی میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران نیز اظهار کرد: اگر قرار است مدرسه‌محوری اتفاق بیفتد باید معلم‌محوری به خوبی اتفاق بیفتد، معلم در مسیر فعالیت، برای یادگیری فرصت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر معلم قرار است محور باشد باید بجوشد و باید برای او بستر ایجاد کنیم، افزود: فضا را باز می‌گذاریم تا مخاطب یعنی معلم برای خودش برداشت داشته باشد و گام و مسیر را خودش را در فرآیند یاددادن انتخاب کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: معلم نمی‌تواند یک قالب کلی برای دانش‌آموزان ببنندد او باید برای یکایک دانش‌آموزان قالب ببندد تا تربیت اتفاق بیفتد.

میرشفیعی با اشاره به دو فعالیتی که در حوزه‌های زیست فناوری(پیله ابریشم) و کلاس جادویی که در این گردهمایی ارائه شد، تصریح کرد: در این پروژه که از نزدیک نیز بازدید کردم فوق‌العاده عالی بود و خانواده‌ها نیز در کنار بچه‌ها قرار گرفتند و ذوق و شوقی بین دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها ایجاد شد.

آموزش و پرورش باید سمعی، بصری و قلبی بشود

   وی با بیان اینکه معلم ابتدایی در کلاس علاوه بر یاددادن، یاد می‌گیرد، گفت: دانش‌آموزی داشتیم که پیش از مدرسه تنها به دنبال پرورش گوسفند بود و علاقه‌ای به درس‌خواندن نداشت، معلم زیرک او را به مدرسه آورد و از تجربیات و ایده‌های "طفل گریزی‌پای" استفاده کرد و تعامل خوبی بین دانش‌آموز و معلم اتفاق افتاد.

   معاون آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: معلم باید به عنوان یاری‌رسان و تسهیلگر در کنار بچه‌ها باشد و آنها را رها نکند. در واقع در "سفر یادگیری" معلم و دانش‌آموز باید در کنار هم و همگام با هم باشند.

   وی در پایان از همراهی و همکاری دانشگاه نوشیروانی و اعضای هیات علمی آن قدردانی و اظهار کرد: در مسیر علمی گام بر می‌داریم و می‌خواهیم فرصت‌های علمی برای مدارس ایجاد کنیم، این تعامل با همکاری دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی امکانپذیر است.

در این سمپوزیوم تجربیات "زیسته" با موضوعات کلاس جادویی و زیست‌فناوری ارائه شد. در حال حاضر نیز پنل تخصصی با حضور آقایان عبدالرحیم عراقی، سیدعلی عبداللهی، ولی‌الله قربانی و فرید محرابی در حال ارائه است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354/ب

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار