دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
هفته ملی کودک
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه، ویژه هفته ملی و روز جهانی کودک در استان خبر داد.

به گزارش آوای خزربه نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، محمدعلی یزدان شناس گفت: هر ساله ۱۳ تا ۱۹ مهر به عنوان هفته ملی و ۱۶ مهر نیز به عنوان روز جهانی کودک نامگذاری شده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران افزود: امسال بیش از ۱۲۰ عنوان برنامه ویژه این ایام، پیش بینی شده که با توجه به مصادف شدن ماه محرم و صفر، برنامه‌های هفته ملی کودک متناسب با این ایام و با رویکرد عاشورا برگزار می‌شود.
یزدان شناس، تشکیل شورای برنامه ریزی هفته ملی کودک در شهرستان‌ها با عضویت دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان را از دیگر اقدام شورای هماهنگی برشمرد و تصریح کرد: برنامه‎های تخصصی و محتوا محوری با مشارکت همه دستگاه‌ها برای کودکان و والدین در سراسر مازندران برگزار خواهد شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک، جشنواره قصه‌گویی، کارگاه‌های آموزشی والدین، ارائه خدمات رایگان به کودکان، اجرای برنامه‌های مشترک روز جهانی کودک، توجه به مسائل سلامت و بهداشت کودکان، مسائل زیست محیطی و توسعه پایدار برای نسل آینده، توجه به تولید برنامه‌های ویژه کودکان در صدا و سیما مرکز مازندران، برنامه‌های ویژه کودکان مناطق روستایی و محروم، مدارس استثنایی، کودکان کار، عیادت از کودکان بیمارستانی، تجلیل از فرزندان مدافع حرم و .. را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در هفته کودک اعلام کرد.
یزدان شناس با اشاره به برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی روز‌های ۱۷ و ۱۸ مهر در اداره کل کانون پرورش فکری مازندران و حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ادبی و دینی، عضویت رایگان کودکان در کانون و کتابخانه‌های عمومی، آشنایی کودکان با چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی، هنری، دینی و علمی از مهمترین برنامه‌های این هفته هستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران افزود: اعضای شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک در مازندران را کانون پرورش فکری، امور بانوان استانداری، امور اجتماعی استانداری، آموزش و پرورش، آموزش استثنایی، بهزیستی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، بهداشت، شهرداری، خانه مطبوعات، تشکل‌های مردم نهاد و موسسات غیر دولتی تشکیل داده اند.
 
انتهای پیام/1000
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار