دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
فرمانده انتظامی مازندران اعلام کرد
کشف 45 میلیارد ریال اختلاس در مازندران طی 6 ماه
فرمانده انتظامی مازندران از 6 فقره اختلاس بالای 5 میلیارد ریال در این استان طی 6 ماهه نخست سال‌جاری خبر داد که رقم 3 فقره از آن، در مجموع 45 میلیارد ریال بوده است و عاملان آن نیز دستگیر شده‌اند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، سردار محمود میرفیضی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره میزان کشفیاتی که نیروی انتظامی مازندران در 6 ماهه نخست سال‌جاری داشته است، به ارائه آمار پرداخت و در پایان تاکید کرد که پلیس حافظ حفظ ارزشهاست و در کل کشور و استان مازندران افتخار خدمتگزاری به مردم را دارد.

وی درباره کشفیات مواد مخدر با اشاره به افزایش 21 درصدی آن طی 6 ماهه 98 نسبت به مشابه سال گذشته، اظهار کرد که این میزان 400 کیلوگرم بوده و در همین رابطه نیز 37 باند مواد مخدر متلاشی شده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه باتوجه به بحث تنفس جنگل یکی از مشکلات را در قاچاق چوب داریم؛ از کشف 720 تن انواع چوب‌آلات در این مدت خبرداد که نسبت به مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش عملکرد پلیس را نشان می‌دهد ضمن اینکه ارزش آنها 1.4 میلیارد ریال بوده است.

وی یکی دیگر از پرونده‌های مهم را در بحث تصرف اراضی عنوان کرد که طی 6 ماهه نخست امسال حدود 135 هزار متر رفع تصرف را داشتند و ارزش اراضی نیز بیش از 310 میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار میرفیضی همچنین گریزی به حوزه قاچاق کالا زد که در همین رابطه 1025 نفر در 6 ماه دستگیر شدند و 380 میلیارد ریال نیز رقم کلاهبرداری آنها بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 72 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین با بیان اینکه 6 پرونده اختلاس بالای 5 میلیارد ریال در این استان داشتیم، اظهار داشت که در 3 پرونده اصلی حدود 45 میلیارد ریال اختلاس شده و متهمان نیز – که افراد دولتی بودند- دستگیر شدند.

وی درباره میزان تصادفات که یکی از آسیب‌های جدی‌ست اعلام می‌دارد که 5 هزار و 696 نفر طی 6 ماهه نخست سال جاری مصدوم و 337 نفر نیز بر اثر حوادث جاده‌ای در مازندران فوت شدند. این میزان افزایش 7 درصدی مصدومان و کاهش تنها یک درصدی فوتی‌ها را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

سردار میرفیضی با اعلام اینکه تنها در 6 ماه نخست امسال حدود 331 میلیون تردد در استان مازندران به ثبت رسیده است از افزایش 6 درصدی این میزان تردد باتوجه به افزایش سفرها نسبت به سال گذشته خبرداد.

رئیس پلیس مازندران با اظهار تاسف از افزایش جرائم در حوزه فضای مجازی گفت که طی این مدت، 1706 مورد جرائم در فضای مجازی ثبت شده که 75 درصد آن در حوزه برداشت‌های غیرمجاز است که راهکارهای آن را ناجا و بانک مرکزی داده است تا مردم کمتر آسیب ببینند.

عضو شورای تامین مازندران ادامه داد: حدود 8 درصد از جرائم اعلام‌شده در فضای مجازی مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای و 8 درصد نیز نشر اکاذیب بوده است که در مجموع 1459 مورد از جرائم در این زمینه‌ها کشف شده و 259 نفر نیز دستگیر شدند.

وی با اعلام اینکه بیش از یک میلیون و 208  مورد تماس با 110 طی 6 ماهه نخست امسال صورت گرفته است، گفت: 417 هزار مورد از تماس‌ها منجر به عملیات شده و در لیست فوریت‌های پلیسی بوده است.

سردار میرفیضی با اشاره به فعالیت پلیس در حوزه معاونت اجتماعی که به حوزه طلاق نیز ورود پیدا کرده است، اظهار داشت: در نیمه نخست سال‌جاری، حدود 14 هزار نفر به مرکز مشاوره پلیس مراجعه کردند که بالای 82 درصد منجر به صلح و سازش شده است.

 وی تصریح کرد: به این دلیل که موضوع طلاق در لیست 5 اولویت اصلی آسیب‌های اجتماعی قرار دارد؛ سعی کردیم با تشکیل جلسات، 5 هزار و 800 نفر از افرادی را که در معرض طلاق قرار دارند و یا تازه ازدواج کرده‌اند را زیر پوشش قرار بدهیم.

فرمانده انتظامی مازندران در پایان اعلام کرد که در 6 ماهه نخست امسال، 513 جلسه آموزش همگانی برای کارکنان دولت، دانش‌آموزان، دانشجویان و سازمان‌های مردم‌نهاد استان برگزار شده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها