دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
به بهانه طرح مازندران غربی/
وقت سردادن شعار
مازندران از رامسر تا گلوگاه، چیزی حدود 350 کیلومتر طول دارد یعنی در حد استاندارد اگر 100 کیلومتر در ساعت سرعت حرکت باشد؛ فاصله زمانی 3.5 ساعت است. اما این دلیل نمی‌شود که استان "مازندران غربی" شکل بگیرد، ما هنوز تلخی انتزاع گلستان از مازندران را حس می‌کنیم، شاید زمان آن رسیده است که شعار "نه شرقی، نه غربی" را برای مازندران سر دهیم!

آوای خزر – آزاده بابانژاد: طرح مازندران غربی به مرکزیت شهرک نمک‌آبرود توسط هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد. این طرح توسط دو نماینده غرب استان آقایان شمس‌الله شریعت‌نژاد از حوزه انتخابیه تنکابن، رامسر و عباس‌آباد و قاسم احمدی‌لاشکی از حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس و کلاردشت مطرح شده است.

طرح تقسیم مازندران در یک دهه گذشته مطرح شده است و شاید بتوان پیشینیه آن را پس از انتخاب استان گلستان دانست که پیش از آن در حوزه جغرافیایی مازندران قرار داشت.

* طرح تقسیم مازندران سابقه دیرینه‌ای دارد

در دوره استانداری سید علی‌اکبر طاهایی نیز نقدهای فراوانی درباره اینکه سهم بیشتری به غرب استان داده شده تا از استانی‌شدن آن جلوگیری شود، مطرح بوده است تا حدی که سید هادی حسینی نماینده وقت مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار گفته بود: متاسفانه پیش‌بینی‌ها درباره توزیع اعتبارات غلط از آب درآمده و 95 درصد اعتبارات استان در سال‌های مدیریت طاهایی به غرب مازندران و تنها 5 درصد به کل استان و مرکز مازندران تعمیم داده شد که با شعار دولت همخوانی ندارد.(تا حدی که گفته‌اند در سال 90، از بیش از 130 میلیارد تومان اعتباری که به مازندران اختصاص یافت، 100 میلیارد تومان به غرب استان رفت).

بنابراین غرب استان نمی‌تواند مدعی باشد که سهم کمتری از اعتبارات استان مازندران داشته و یا در این سال‌ها به آن توجه نشده است. ضمن اینکه در حال حاضر نیز سهم مناسبی از اعتبارات استان دارد و فرمانداری‌ها و بخشداری‌های ویژه نیز در آن دارای اختیارات هستند.

در سال 90 البته آقایان احمد ناطق نوری نماینده وقت حوزه نور و محمودآباد، ابوالفتح نیکنام نماینده وقت تنکابن و رامسر و انوشیروان محسنی نماینده وقت حوزه نوشهر و چالوس، نامه‌ای را به مصطفی محمدنجار وزیر وقت کشور نوشتند و در آن خواستار تشکیل استان جدید در غرب مازندران شدند.

یکی از دلایل مهم آن را فاصله 350 کیلومتری شرق تا غرب استان و صرف وقت و هزینه بالا عنوان کردند؛ دلایلی که نمی‌تواند توجیهی بر تقسیم مازندران باشد. چه اینکه دولت‌های گذشته با این طرح مخالفت کرده‌اند. زیرا پُرواضح است که راه حل‌های ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری وجود دارد که این رفت و آمدها کاهش یابد و برای این منظور، نیاز به دو استان و دو استاندار نداریم!

* نمایندگانی که پاها را در یک کفش گذاشته‌اند

اکنون و پس از یک‌دهه بار دیگر دو تن از نمایندگان غرب مازندران این‌بار اما در آستانه انتخابات صحبت از مازندران غربی داشتند، طرحی که اعلام وصول آن ابتدا با مخالفت سردار ولی‌الله نانواکناری نماينده مردم بابلسر و فريدونكنار و رئیس مجمع نمایندگان مازندران روبرو شد که گفته است: مجمع نمایندگان این طرح را قبول ندارد، البته نانواکناری این را هم گفت که امکان دارد این طرح در کمیسیون اجتماعی مطرح و پروسه طرح وارد مرحله جدیدی شود.

شمس‌الله شریعت‌نژاد پاها را در یک کفش گذاشته و اصرار دارد که مازندران غربی را با جدیت دنبال می‌کنیم. احمدی‌لاشکی نیز اعتراضات سایر نمایندگان مازندران را چیز عادی دانست و اعلام کرده دست از پیگیری نخواهد کشید.

شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه نیز این طرح را غیرکارشناسی و با اهداف انتخاباتی دانست و معتقد است نباید در این برهه از زمان با عواطف مردم بازی کرد.

* مازندران غربی، خوراک 2 اسفند است

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز روز گذشته 17 آبانماه در جمع خبرنگاران استان گفته است: طرح مازندران غربی مخالف اصل 77 قانون اساسی، مغایر با قانون برنامه ششم و چندین قانون فرادستی است و خیلی مضحک است که فکر کنیم اگر استان را کوچک کنیم می‌توانیم رشد کنیم.
وی معتقد است با این کار، فرماندار می‌شود استاندار و دهیار می‌شود شهردار یعنی آخر تغییر همین است و عملاً اتفاق دیگری نمی‌افتد. با عوض کردن عناوین نه بودجه اضافه می‌شود و نه اتفاق مثبت دیگری می‌افتد.

دامادی این موضوع را بیشتر و در اصل، ضربه‌زدن به وحدت استان عنوان و یادآور می‌شود که فرهنگ و گویش و مذهب مردمان بخشی از استان با بخش دیگری از استان متفاوت نیست. ضمن اینکه آنها از مدیریت و امکانات بهره‌مند هستند.

نماینده مردم ساری و میاندرود متذکر می‌شود که برای همه استان‌ها همین‌طور است؛ استان سیستان و بلوچستان نیز استان وسیعی است و این وسعت به جذب اعتبار کمک می‌کند، دوری مسافت دلیلی نیست که بخواهیم بخاطر آن یک استان را دو تکه کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود یادآور شد که ما هنوز اسیر خسارت‌های گذشته ناشی از جدایی بخشی از مازندران به نام گلستان هستیم و این به ضرر هر دو استان شده است.

وی این سوال را مطرح کرد که واقعا غرب بودن و شرق بودن مازندران نسبت به چیست؟ آیا اگر ساری هم یک استان مجزا شود رشد می‌کند؟ بنابراین طرح دو تکه کردن مازندران که به صورت عادی در مجلس عنوان شد؛ یک عملیات پوپولیستی و در این برهه از زمان، خوراک 2 اسفند است.

* فعلا خبری از تغییرات در تقسیمات کشوری نیست

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و دیگر نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس نیز به خبرنگار آوای خزر می‌گوید: طرح مازندران غربی، طرحی است که هم بار مالی دارد و هم از نظر شرایط سیاسی و فرهنگی خوب مکان‌یابی نشده و با قوانین بالادستی مثل برنامه سیاست‌های کلی نظام مطابقت ندارد و بعید می‌دانم به نتیجه برسد.

وی این را هم گفت که در مجلس هر طرحی می‌تواند با پیشنهاد 15 نماینده مطرح شود ولی آیا این جایگاهی داشته باشد یا نداشته باشد باید در فرآیند تصویب قانونی مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مازندران با بیان اینکه طرح مازندران غربی به دلایل مختلف با قوانین بالادستی سازگاری ندارد، یادآور شد که دولت در حال مطالعه طرح جامع تقسیمات کشوری است.

یوسف‌نژاد بیان داشت که در درون طرحِ دولت تعدادی از استان‌ها، بخش‌ها و شهرها در آینده طبق مدلی که اقتضای اجتماعی، جمعیتی و موقعیت جغرافیایی نشان می‌دهد راجع به آن تصمیم‌گیری می‌شود بنابراین فعلا بحث‌های مربوط به مسائل تقسیمات کشوری در دولت بسته است و اگر بخواهد ورود پیدا کند چون بار مالی دارد در مجلس قابل طرح نیست.

به گزارش آوای خزر، عبدالرضا رحمانی فضلی نیز در پی اعلام وصول طرح مازندران غربی در مجلس گفته است: با توجه به نزدیک‌شدن انتخابات مجلس و بلحاظ مسائل اجتماعی، بحث تقسیمات کشوری را در مناطق مختلف متوقف می‌کنیم تا مسائل سیاسی وارد مسائل کارشناسی نشود.

با این اوصاف، نمایندگان مجلس می‌توانند برابر اختیاراتی که قانون به آنها داده است، با ارائه مستندات و طرح‌های توجیهی تغییراتی را در حوزه تقسیماتی ایجاد کنند، اما اینکه آیا مازندران با تقسیم شدن به دو بلوک شرق و غرب می‌تواند رنگ پیشرفت را ببینید و یا سهم مناسبی از اعتبارات داشته باشد را باید با مروری در وضعیت امروز استان گلستان دید. استانی که با انتزاع از مازندران نه به پیشرفت صنعتی رسیده، نه گردشگری و نه کشاورزی! بی‌تردید مازندران واحد از رامسر تا گلوگاه می‌تواند قدرت چانه‌زنی بیشتری جهت جذب اعتبارات داشته باشد.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهمن
|
United Kingdom
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
1
گرچه مطرح کردن این موضوع در این برهه زمانی بیشتر انتخاباتی ست تا موضوعی جدی
اما مردم غرب مازندران کاملا از این طرح حمایت می کنند و خواهان استقلال هستند
کمی منصفانه به مباحث مختلف از جمله صنعت،اشتغال،مراکز بیمارستانی و ... توجه کنید به این موضوع میرسید
بماند مسئولان استانی و مدیران کل که اکثرا از همان شرق استان هستند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار