دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
در کمیسیون تخصصی بازرگانی مازندران مطرح شد
سایه‌سنگین بازرگانی سنتی بر بخش خصوصی/ فعالان اقتصادی بخش it و ict را جدی بگیرند
سالهاست که از تجارت و بازرگانی الکترونیک می‌گذرد، بازاریابی وارد عرصه جدیدی با نام علم و تکنولوژی شده است، در این شرایط، هنوز سایه سنگین بازرگانی سنتی بر بخش خصوصی ازجمله در مازندران حکمفرماست و هنوز فعالان اقتصادی نتوانسته‌اند و یا نخواسته‌اند it و ict را جدی بگیرند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، نشست کمیسیون تخصصی بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران امروز به ریاست اسماعیل یزدانپناه از فعالان اقتصادی و با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه it و ict در این استان برگزار شد.

شاید حضور در این جلسات برای مدعوین خسته‌کننده و تکراری باشد، شنیدن مشکلاتی که همیشه بوده و هست را نمی‌توان انکار کرد و شاید آنها که نیامدند درست می‌گویند که "برویم به کارهایمان برسیم که از این جلسات چیزی در نمی‌آید".  اما آنها که آمده‌اند، امیدوارند از دل این جلسات چیزی در بیاید. چیزی که خودشان باید با حضور خود رقم بزنند!

شرکت‌های فعال در حوزه الکترونیک با جوانانی تحصیلکرده از مقطع کارشناسی گرفته تا دکتری، دور هم مجموعه‌های خوبی را تشکیل دادند، آنها مانند هر فعال دیگری که در بخش تولید و خدمات در این کشور فعالیت دارد به دنبال این هستند که هم کسب درآمد کنند و هم آگاهی ببخشند و مخاطبان بیشتری را جذب کنند، این یعنی اینکه گوشه‌ای از چرخ اقتصاد کشور می‌چرخد، مشتریان بیشتری جذب می‌شوند، اطلاعات و آگاهی جامعه هدف بیشتر می‌شود و در نتیجه به پویایی و قدرتمندی اقتصادی کشور کمک می‌شود.

مازندران یکی از استان‌هایی است که در 70 محصول شاخص از مصالح ساختمانی و محصولات خانگی گرفته تا محصولات کشاورزی و لبنیات و مرغ و خاویار در داخل حرفی برای گفتن دارد. مازندران 39 محصول صادراتی دارد و در 11 محصول شاخص رتبه یک کشور یا منطقه و جهان را دارد اما....

اما به‌راستی تا چه اندازه از این ظرفیت‌ها به نفع اقتصاد استان استفاده شده است؟ چرا پای صادرات همچنان می‌لنگد؟ آیا توانمندی‌های انسانی پایین است یا مالی و تجاری و یا موانع بانکی و قوانین دست و پاگیر. با نگاهی به آنچه از سوی سرمایه‌گذاران و مسئولان عنوان می‌شود به این نتیجه می‌رسیم که در همه اینها ضعف داریم و باید راه چاره‌ای اندیشید.

به سراغ مبحث اول می‌رویم؛ نشست تخصصی کمیسیون داخلی بازرگانی اتاق مازندران نشان داد که ورای تمام مشکلات، مشکل بزرگی به نام عدم بازاریابی مناسب و عدم بهره‌مندی از ظرفیت حوزه الکترونیک را باوجود اینکه بیشترین فارغ‌التحصیلان حوزه it و ict را در استان داریم و به گفته یکی از اعضای انجمن نظام صنفی رایانه‌ای استان، تنها در یکی از مناطق مازندران در هر ترم 500 فارغ‌التحصیل در این حوزه داریم؛ گریبانگیر اقتصاد این استان است.

سایه‌سنگین بازرگانی سنتی بر بخش خصوصی/ فعالان اقتصادی بخش it و ict را جدی بگیرند

با وجود خلأ در این بخش که پایه بازرگانی داخلی و خارجی را تشکیل می‌دهد، بسیاری از شرکت‌های توانمند این استان با محصولات باکیفیت و متنوع، در گوشه‌ای مانده‌اند و با مشکلات مالی مواجه‌اند.

تجارت الکترونیک امروزه در دنیا شناخته‌شده است، حتی اخیرا در اتاق بازرگانی شاهد هستیم که برخی دیدارها و قراردادها بین سرمایه‌گذاران روس و مازندران از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد.  

بازرگان، سرمایه‌گذار و یک تولیدکننده باید بیش از همه به بخش بازاریابی و تبلیغات محصولات خود فکر کند، اگر حتی همه چیز در یک کارخانه یا شرکت تولیدی بزرگ به‌خوبی صورت بگیرد اما خالی از بخش بازرگانی باشد، قطعاً موفق عمل نخواهد کرد، حتی اگر در برهه‌ای از زمان به‌خوبی رشد کند اما در ادامه به‌دلیل خلأ ناشی از تجارت و بازرگانی سنتی نمی‌تواند خود را به بازرگانانی برساند که چند صباحی‌ست روی کار آمده‌اند اما تجارت الکترونیک و بازرگانی مدرن و به‌روز را همراه خود دارند.

امروزه تبلیغاتی که فراگیر باشد و یک کالا را از محدوده روستا، شهر، استان و حتی کشور خارج کند و به طیف گسترده‌ای از مردمان در سراسر یک منطقه بشناساند، موفق است ولو اینکه نوپا باشد.

مایه تاسف و تعجب است که هنوز بازرگانی در مازندران اغلب سنتی است و با شیوه‌های مدرن فاصله دارد، این یعنی نخستین و اصلی‌ترین سنگ‎بنای تجارت در این استان با مشکل مواجه است.

نشست امروز شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه it و ict  با حضور علی معتمدزادگان رییس پارک علم و فناوری مازندران، بسیار تاثیرگذار و مهم بوده است. اگر تصمیمات گرفته‌شده در این نشست برای آگاهی‌بخشی به تجار درباره تجارت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی امن و دارای امنیت و مجوز که بتواند درصورت بروز اشکال و ایراد، پاسخگو باشد و شرکت‌های سرمایه‌گذار را دچار چالش و مسائل حقوقی نکند؛ عملیاتی شود، گشایشی از یک زیرساخت مهم پیش روی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و صادرکنندگان این استان خواهد بود./ آزاده بابانژاد

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار