دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های گروه خودروسازی سایپا، با تشریح جزئیات فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت، اعلام کرد که طبق تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) مبنی بر تغییر فرآیند فروش خودروها از فروش فوری به فروش فوق‌العاده، خودروسازی سایپا از هفته آینده فروش فوق العاده محصولات خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش آوای خزر، طبق اعلام گروه خودروسازی سایپا، عباس قاسمی در تشریح تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه خودروسازی سایپا براساس اجرای شیوه‌های جدید فروش خودرو گفت: در شیوه جدید کمرنگ کردن نقش واسطه‌گران و ایجاد سازوکار شناسایی و عرضه به مصرف‌کننده واقعی خودرو  در صدر اولویت‌های سایپا قرار دارد. به همین دلیل، علاوه بر اقدامات سابق، محدودیت‌های جدیدی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ثبت‌نام فقط یک خودرو با کد ملی منحصر به فرد، سن بالای ۱۸ سال، فاصله زمانی تا آخرین خرید خودرو از سایپا و ایران‌خودرو، در رهن بودن خودرو تا یک سال به واسطه اعطای تسهیلات و عدم امکان صلح از جمله اقداماتی بود که سایپا پیشتر برای جلوگیری از واسطه‌گری انجام داده اما در سیستم جدید فروش محصولات، علاوه بر حفظ شرایط قبلی، محدودیت‌های جدیدی نیز اجرا خواهد شد.

این مقام مسئول در گروه خودروسازی سایپا در رابطه با این محدودیت‌های جدید، اعلام کرد: با همکاری سازمان توسعه تجارت سامانه احراز اطلاعات فردی موسوم به "امتا" راه‌اندازی شده تا با استفاده از آن، مشخصات شناسنامه‌ای، شماره حساب بانکی و شماره تلفن همراه متقاضیان خرید خودرو را با هم مطابقت دهیم؛ چرا که ضروری است اطلاعات هویتی و کد ملی متقاضی با شماره حساب واریز وجه مطابقت کامل داشته باشد تا امکان بازگشت پول به حساب مشتریان در صورت عدم انتخاب در قرعه‌کشی فراهم باشد.

قاسمی در تشریح فرآیند فروش فوق‌العاده محصولات سایپا اظهار کرد: در اجرای این طرح ابتدا متقاضیان ثبت نام خودرو به وب سایت رسمی گروه خودروسازی سایپا مراجعه کرده و با درج مشخصات کامل، مراحل پیش ثبت‌نام را انجام داده و نام کاربری و رمز ورود به سامانه دریافت می‌کنند. سامانه "امتا" طی یک هفته و به صورت اتوماتیک، ثبت‌نام‌های انجام شده و اطلاعات مشتریان را بررسی و راستی آزمایی می‌کند.

وی افزود: پس از این مرحله، متقاضیان یک هفته فرصت دارند تا ۵۰ درصد از مبلغ خودرو موردنظر خود را به حساب سایپا واریز کنند؛ پس از یک هفته روند ثبت نام متوقف شده و قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو به مشتریان با حضور نمایندگانی از سازمان‌های ذی ربط و دستگاه‌های نظارتی به وسیله نرم‌افزار انجام خواهد شد. پس از انجام قرعه‌کشی اسامی منتخبین توسط مبادی رسمی اطلاع‌رسانی گروه سایپا اعلام خواهد شد و آن‌ها تا یک هفته فرصت داشته تا ۵۰ درصد باقیمانده مبلغ خودرو را واریز کرده و برای نهایی شدن فرآیند خرید خودرو خود، تکمیل وجه کنند.

معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های گروه سایپا با بیان اینکه خودرو کسانی که در قرعه‌کشی برنده می‌شوند، سه ماه پس از تکمیل‌وجه تحویل داده خواهد شد، اظهار کرد: مبلغ پرداختی کسانی که در قرعه کشی برنده نشده‌اند نیز طی یک هفته پس از مشخص شدن نتایج، به حساب متقاضیان بازگردانده خواهد شد و به همین دلیل ضروری است که پرداختی اولیه از حسابی باشد که متعلق به متقاضی اصلی خرید خودرو است.

قاسمی در رابطه با تعداد خودروهایی که در هر مرحله از فروش فوق‌العاده سایپا به مشتریان عرضه می‌شوند، گفت: براساس توافق‌های صورت گرفته، خودروسازان می‌توانند تا سقف ۴۰ درصد از تولیدات روزانه خود را به صورت فروش فوق‌العاده عرضه کنند و ۶۰ درصد باقیمانده نیز به ایفای تعهدات گذشته و همچنین طرح‌های پیش‌فروش اختصاص خواهد.

منظور از طرح فروش فوق‌العاده این است که دیگر فروش محصولات خودرویی با شیوه قبلی که روزانه سایت خودروسازان باز و تا زمان تکمیل ظرفیت مشتریان خودرو ثبت‌نام می‌کردند و ظرف مدت یک ماه خودروها تحویل داده می‌شد، وجود ندارد. در این شیوه جدید، ثبت‌نام محصولات به صورت هفتگی خواهد بود. متقاضیان با دریافت کدکاربری و رمز عبور و با پرداخت ۵۰ درصد از مبلغ خودروی انتخابی ظرف همان یک هفته، ثبت نام کرده و اطلاعاتشان مورد بررسی قرار می‌گیرد. چنانچه تقاضا بیش از میزان درصد درنظر گرفته شده از تولید روزانه شرکت‌ها برای فروش فوق‌العاده باشد، قرعه‌کشی انجام شده و افراد منتخب قرعه‌کشی ظرف یک هفته پس از اعلام اسامی، مبلغ باقیمانده را واریز و تکیمل‌وجه می‌کنند. سپس سه ماه بعد خودرو تحویل داده می‌شود. 

متقاضیانی هم که در قرعه‌کشی، اسامی آن‌ها انتخاب نشده باشد، ۵۰ درصد اولیه واریزی به حسابشان برگشت داده خواهد شد.

علاوه براین در شرایطی که سه روز گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار، رئیس شورای رقابت اعلام کرد که قیمت خودروهای ایران‌خودرو و سایپا بر اساس دستورالعمل جدید این شورا از فردای آن روز (۲۳ اردیبهشت) تعیین و اعلام خواهد شد؛ اما این وعده هنوز عملی نشده و تا این لحظه جز چهار خودروی گروه سایپا هیچ نرخی برای خودروها اعلام نشده است.

براین اساس برای چهار مدل از محصولات گروه سایپا قیمت‌ها بدین شرح است که پراید ۱۱۱، ۴۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ساینا ۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تیبا صندوقدار ۵۲ میلیون تومان و تیبا ۲ (تیبا هاچ‌بک) ۵۹ میلیون تومان تعیین قیمت شده‌اند.

انتهای پیام/1005

منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار