دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی در ترم تحصیلی جدید با طرحی تازه خبر داد.

به گزارش آوای خزر، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره افزایش مبالغ وام‌های دانشجویی گفت: وام شهریه و وام ضروری در سال ۹۸ افزایش پیدا کرد، ولی سایر وام‌های دانشجویی در سال ۹۸ افزایش پیدا نکرد.

او در ادامه گفت:  دو وام شهریه و وام ضروری بیشتر مورد مطالبه دانشجویان است و مشکلات دانشجویان با این وام‌ها بیشتر حل می‌شود. ما به دنبال تجمیع وام‌های دانشجویی هستیم. وام‌های صندوق رفاه هم اکنون از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و حدود ۲۰ تا ۲۱ نوع وام دانشجویی داریم.

مطیعی گفت: خیلی از وام‌ها بسیار خرد و ریز هستند و گاهی به دلایل متعددی ممکن است مورد نظر دانشجویان نباشند. علاوه بر این هر کدام از این وام‌ها دستور العمل و ضوابط مشخصی دارد که کار را برای کارشناسان دانشگاه، دانشجویان و برای کارمندان صندوق سخت تر می کند و پیچیدگی ضوابط و مقررات را به وجود می آورد.

او همچین تاکید کرد: در طرح بازنگری وام‌های دانشجویان با توجه به بازخورد‌هایی که از دانشجویان دریافت کرده ایم تنوع وام ها را از ۲۱  به ۵ تا ۶ نوع وام با عنوان جدید تبدیل خواهیم کرد که نیاز‌های وام‌های قبل را پوشش می‌دهد و تعداد آن‌ها کم است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت:  این تجمیع باعث می‌شود منبع محدود ما که بین ۲۰ تا ۲۱ نوع وام تقسیم می‌شود به ۵ تا ۶ نوع وام اختصاص پیدا کند و در نتیجه سرانه هر یک از وام‌ها به نسبت وام‌های قبلی از افزایش محسوس بهتری برخوردار خواهند شد. با استفاده از این طرح مبالغ وام‌های دانشجویی در ترم بعد افزایش محسوسی پیدا می‌کند.

او ادامه داد:  اجرای طرح تجمیع وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی آینده در دستور کار است و اگر تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید بتوانیم آن را تصویب کنیم، مبلغ وام‌های دانشجویی افزایش پیدا خواهد کرد.

مطیعی در ادامه بیان کرد: با این طرح حلقه‌های زاید مقررات را برمیداریم تا دانشجویان بتوانند با سهولت بیشتری وام را دریافت کنند.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار